شمانیوز
شما نیوز

مانی پلو

طرز تهیه مانی پلو با مرغ ریش ریش

درست کردن مانی پلو خوشمزه و مجلسی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه مانی پلو با مرغ ریش ریش

به گزارش شمانیوز: پلو ها انواع و اقسام مختلفی دارند و شما می توانید این بار به روش سمنانی می توانید این پلو خوشمزه را تهیه کنید. مانی پلو از ترکیب کشمش و زرشک و رشته پلویی به همراه لپه و برنج تهیه می شود که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید از غذای خوشمزه را با مرغ ریش ریش شده یا مرغ تکه ای برای مهمانی ها خود تهیه کنید. این غذا در کنار سالاد و سبزی میل کنید. این پلو در شهر سمنان و دامغان بسیار محبوب است.

مواد لازم

مرغ ۱ تکه ترجیحا سینه

برنج ۴ پیمانه

لپه ۱ پیمانه

رشته پلویی ۱.۵ الی ۲ پیمانه خرد شده

کشمش پلویی ۱ پیمانه

زرشک ۱/۴ پیمانه

پیاز ۱ عدد

زعفران به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: پخت مرغ

اول باید تکه های مرغ را بپزید و بهتر است برای تهیه این پلو از سینه مرغ استفاده کنید و آن را داخل قابلمه بریزید و با پیاز و نمک و فلفل سیاه و آب جوش بگذارید تا سینه مرغ پخته شودو بعد از اینکه سینه مرغ پخته شده را ریش کنید و مقداری روغن و زعفران و کمی نمک و فلفل سیاه تفت دهید.

 

مرحله دوم: پخت لپه

لپه را از یکی دو ساعت قبل خیس کنید تا پف کند و نفخ آن گرفته شود و لپه را داخل قابلمه ریخته و به همراه کمی آب بگذارید تا پخته و نرم شود و بعد آبکش کنید و برنج را از چند ساعت قبل با کمی نمک و آب خیس کنید در قابلمه آب بریزید تا بجوشد بعد از اینکه جوشید برنج و لپه رو داخلش بریزید.

 

مرحله سوم: پخت مانی پلو

در چند دقیقه آخر رشته پلویی خرد شده را هم اضافه کنید و برنج و لپه و رشته رو بعد از پخت آبکش کنید و کف قابلمه کمی روغن بریزید و سیب زمینی لایه ای بذارید و مقداری از مخلوط برنج روش بریزید بعد مقداری گوشت و به همین ترتیب ادامه دهید، (من مقداری از مرغ رو برای تزئین نگه دارید)،در آخر یکی دو قاشق زعفران رقیق شده روی پلو بریزید و دمکنی رو بذارید و اجازه بدین دم بکشد.

مرحله چهارم: پخت مانی پلو با مرغ

کشمش ها را بشورید و نیم ساعتی داخل آب جوش بذارید تا نرم بشه بعد آبکش کنید و داخل روغن سرخ کنید، زرشک رو هم کمی داخل آب بذارید بعد آبکش کنید و تفت دهید. بعد از این که برنج دم کشید مقداری از زرشک و کشمش را با آن مخلوط کنید و در آخر مانی پلو رو توی دیس بکشید و با بقیه کشمش و زرشک و گوشت تزئین کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی