شمانیوز
شما نیوز

کیک صبحانه

طرز تهیه کیک صبحانه خانگی

در خبر زیر به شما طرز تهیه کیک صبحانه را موزش می دهیم.

طرز تهیه کیک صبحانه خانگی

به گزارش شمانیوز :کیک صبحانه یک کیک خوشمزه ست. کیک صبحانه مناسب برای وعده صبحانه است. کیک صبحانه انواع مختلفی دارد. برای طرز تهیه کیک صبحانه خانگی همراه ما باشید. 

مواد لازم:
تخم‌مرغ: 3 عدد بزرگ 
روغن: 1/2 لیوان
آرد: 1.5 لیوان
کره: 120 گرم (کره آب شده با کمی نمک)
وانیل: 1‌ قاشق چایخوری
شکر: 2/3  لیوان
آب جوش: 1/2 لیوان
بیکینگ‌پودر: 2 قاشق چایخوری
نمک: 1/4 قاشق چایخوری
پودر قند: برای تزیین

مراحل تهیه کیک صبحانه فرانسوی

همان‌طور که تا اینجا اشاره کردیم، طرز تهیه کیک فرانسوی بسیار آسان است و این کیک پایه همه کیک‌هاست. برای اینکه یک کیک خوشمزه داشته باشید و بتوانید از چشیدن طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید، در ادامه طرز تهیه کیک صبحانه فرانسوی را برای شما گفته‌ایم:

  • در مرحله اول باید مواد خیس کیک را هم مخلوط کنید. کره، وانیل و شکر را با هم بریزید و هم بزنید تا نرم و پفکی شود. تخم‌مرغ‌ها را با همزن بزنید و سپس مواد خشک الک شده را کم‌کم اضافه کنید. در نظر داشته باشید که بعد از اضافه‌کردن مواد خشک، مخلوط را بیش از حد هم نزنید؛ زیرا ممکن است پف مواد از بین برود. 
  • مرحله دوم خمیر آماده شده را در قالب کیک گرد مناسب یا قالبی که برای پخت کیک آماده کرده‌اید بریزید. قبل از ریختن مواد حتماً کف قالب را چرب کرده با کاغذروغنی بپوشانید. سپس مواد را داخل قالب بریزید و با استفاده یک کفگیر در تمام سطح قالب پخش کنید تا کیک یکنواخت شود. 
  • مرحله سوم کیک برای پخت آن است. قالب را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم‌کرده‌اید بگذارید. برای اینکه از پخت کیک مطمئن شوید می‌توانید در نهایت یک خلال دندان را در مرکز آن فرو کنید، اگر خلال دندان تمیز بیرون آمد و ماده‌ای از کیک به آن نچسبیده بود، کیک شما آماده است. 
  • اجازه دهید کیک در قالب روی توری سیمی به مدت 10 دقیقه خنک شود سپس از قالب خارج کنید تا کاملا خنک شود. بعد از خنک شدن کیک، پودر قند را بپاشید یا با میوه‌های محبوب‌تان تزیین کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی