شمانیوز
شما نیوز

جزئیات امضا طرح اصلاح قانون اساسی روسیه توسط پوتین

رئیس‌جمهور روسیه امروز قانون اصلاح قانون اساسی این کشور را که پیشتر از سوی هر دو پارلمان آن به تصویب رسیده بود و به موجب آن افزایش طول مدت ریاست‌جمهوری به همه‌پرسی گذاشته می‌شود، امضا کرد.

جزئیات امضا طرح اصلاح قانون اساسی روسیه توسط پوتین

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، قانون اصلاح قانون اساسی این کشور را که پیشتر مورد تصویب هر دو پارلمان قرار گرفته بود، امضا کرد.

اصلاحیه قانون اساسی روسیه از سوی خود شخص پوتین پیشنهاد شده بود و شامل گسترش اختیارات پارلمان، ممنوعیت داشتن اجازه اقامت در سایر کشور‌ها برای مقامات ارشد روسیه، تعدد دوره‌های ریاست‌جمهوری، تقدم قانون اساسی بر توافق‌های بین‌المللی و تقویت تعهدات اجتماعی دولت است. بر اساس این اصلاحیه، رئیس‌جمهور کنونی می‌تواند بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سال ۲۰۲۴ شرکت کند و تا دو دوره دیگر در صورت برنده شدن در انتخابات بر سمت ریاست جمهوری تکیه بزند.

پیشتر نیز پوتین طرح افزایش دوره ریاست جمهوری به شش سال را ارائه داده بود که مورد تایید قرار گرفت. اصلاحیه جدید باید در تاریخ ۲۲ آوریل در یک همه‌پرسی مورد تایید مردم نیز قرار بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied