شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

چگونه از شر دندان های بدرنگ خلاص شویم؟

بدرنگی دندان ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه قصد بررسی انواع این دلایل و همچنین روش های درمان بدرنگی دندان را نیز داریم.

چگونه از شر دندان های بدرنگ خلاص شویم؟

بدرنگی دندان ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه قصد بررسی انواع این دلایل و همچنین روش های درمان بدرنگی دندان را نیز داریم.

 

مطب دندانپزشکی زیبایی دکتر بالوی پور

 

1) ممکن است این بدرنگی به واسطه استفاده از مواد خوراکی رنگ دار نظیر قهوه، چای، نوشابه ها و برخی آبمیوه ها اتفاق افتاده باشد.

2) مصرف سیگار و قلیان نیز می تواند باعث بدرنگی دندان ها شود. استفاده آنها حتی می تواند باعث تسریع در پوسیدگی دندان ها شود.

3) درست استفاده نکردن از مسواک و خمیردندان،خود می تواند عاملی برای بدرنگی دندان ها باشد زیرا در صورتی که هریک از موارد بالا را انجام دهیم ولی سریعا به درستی مسواک بزنیم جای نگرانی نیست و تا حدودی به بهبود رنگ دندان کمک می کند.

4) وجود بعضی بیماری ها روی مینا و عاج دندان تاثیر گذار است. همچنین برخی از روش های درمانی مانند پرتو درمانی بر روی دندان ها تاثیر گذار است.

5) بدرنگی دندان ها گاهی ممکن است بر اثر استفاده از مواد دندانپزشکی باشد. مثلا مواد پر کردن دندان باعث تغییر رنگ دندان ها می شود.

6) مینای دندان به صورت طبیعی سفید رنگ است اما عاج دندان رنگ تقریبا زردی را دارد با افزایش سن کم کم مینای دندان ها    ساییده می شود و رنگ زرد عاج خود را نمایان می کند.

7) ژنتیک در افراد تاثیر به سزایی دارد. یعنی بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی دندان های روشن تر یا تیره تر دارند.

8) در برخی موارد ممکن است ضربه و صدمات مانند تصادف یا افتادن از بلندی باعث تغییر رنگ دندان شود.

تمامی این موارد در طول زندگی ممکن است برای شما رخ دهد اما امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی دیگر جای نگرانی نیست و شما تنها با مراجعه به یک دندانپزشک زیبایی می توانید عیوب مربوط به دندان های خود را رفع کنید.

سوال مهم در این جا این است که با توجه به عوامل مختلفی که در بالا ذکر شد چه روشی می تواند برای سفیدی دندان ما مناسب باشد؟

 

  • آموزش روش صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به بیمار
  • استفاده حداقل از مواد غذایی رنگ دار
  • روکش کردن دندان
  • استفاده از روش های سفیدکردن دندان در دندانپزشکی

image_14cf25f4855ed7ebd59ec7b51e7d00581385078f

استفاده از روش های سفیدکردن دندان در دندانپزشکی

 

تشخیص این نکته که از کدام یک از روش ها برای سفیدی دندان ها استفاده کنیم در همان جلسه اول توسط دندانپزشک مشخص می گردد.

از جمله روش هایی که در دندانپزشکی ها استفاده می شود می توان به بلیچینگ، لمینیت یا لامینیت دندان (از این روش برای رفع عیوب دندانی مانند کجی دندان نیز استفاده می شود) و کامپوزیت اشاره کرد.

 

  • بلیچینگ: این درمان فقط مختص به سفیدی دندان است و به رفع سایر عیوب دندانی مربوط نمی شود

این درمان به دو روش در خانه و در مطب انجام می شود.

ابتدا در مطب، مواد مخصوص بلیچینگ با استفاده از تاباندن اشعه لیزر بر روی دندان محکم می شود سپس برای ماندگاری بیشتر سفیدی تری های مخصوصی به بیمار داده می شود و مواد مخصوص را برای هر استفاده در آن قرارداده و بر روی دندان قرار می گیرد.

انجام بلیچینگ هیچ ضرری برای مینای دندان ها ندارد.

 

  • لمینیت دندان ها: لمینیت پوسته نازکی از جنس سرامیک است که علاوه بر سفید کردن دندان عیوب دندانی را نیز حل می کند.

   در مراجعه به دندانپزشک ابتدا از دندان های شما قالب گرفته می شود سپس به لابراتوار فرستاده می شود تا ساخته شود.

   این درمان نیاز به چند جلسه دارد.

 

  • کامپوزیت دندان: در این روش که به عنوان یکی از روش های لمینیت شناخته می شود رزین کامپوزیتی که همان ماده پر کردن دندان است روی دندان قرار می گیرد. کامپوزیت معمولا به صورت مستقیم انجام می شود و نیازی به ساخته شدن در لابراتور ندارد. دندانپزشک آن را روی دندان قرار داده و به آن شکل و فرم می دهد سپس با استفاده از نور آن را روی دندان ها محکم می کند.

این درمان معمولا در یک جلسه پایان می پذیرد.

 

  • روکش دندان: روکش دندان در حکم لایه ای محافظ برای دندان است. بر اثر بدرنگی هایی که بر اثر ضربات و عوامل این چنینی پیش می آید یا پوسیدگی دندان ها معمولا از روکش دندان استفاده می کنند.

روکش دندان دقیقا قالب دندان شما ساخته می شود سپس بر روی دندان قرار می گیرد و از آن محافظت می کند.

 

image_65c2c8dee1437a55e6246ec2f2693505189a5cf3    

  سخن پایانی: اجازه ندهید دندان‌های زرد و بدرنگ شده زیبایی لبخندتان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

بدرنگی دندان ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه قصد بررسی انواع این دلایل و همچنین روش های درمان بدرنگی دندان را نیز داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied