شمانیوز
شما نیوز

آخرین اخبار از مذاکرات هسته ای وین

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): مدیرکل آژانس بین‌المللی انرزی اتمی لحظاتی پیش به منظور دیدار با وزرای خارجه آمریکا و فرانسه وارد هتل کوبورگ شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

"وین"، شهری که بار دیگر میزبان دیپلمات‌هایی از ایران، آلمان، انگلیس، آمریکا، روسیه‌، فرانسه و چین است تا درباره پرونده هسته‌ای ایران و رسیدن به توافق نهایی به بحث و گفتگو بپردازند. ظریف وارد وین شد/

نظر به اینکه مذاکرات هسته‌ای اکنون در بالاترین سطح خود دروین دنبال می‌شود، شاهد برگزاری جلسات فشرده در سطوح مختلف به منظور دستیابی به توافق جامع هستیم. نظر به اهمیت این موضوع، تمامی اخبار را به صورت لحظه به لحظه در اینجا ببینید:
*نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا 10صبح به وقت محلی
"محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان و "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا فردا یکشنبه به احتمال زیاد از ساعت 10 صبح به وقت محلی در هتل کوبورگ وین با یکدیگر دیدار می‌کنند.
* وزیر خارجه روسیه تا قبل از دوشنبه شب در وین حضور ندارد
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تا قبل از دوشنبه شب در مذاکرات هسته ای وین حضور ندارد.

* فابیوس: دستیابی به موافقتنامه نهایی با ایران هنوز مشخص نیست درحالی که تنها چند روز به موعد مورد توافق برای دستیابی به موافقتنامه هسته ای نهایی با ایران باقی مانده است (30 ژوئن - دهم تیر) وزیرامورخارجه فرانسه گفت دستیابی به موافقتنامه ای جامع با ایران به علت اختلاف ها بر سر مسائل مهم همچنان نامشخص است. *حضور آمانو در هتل کوبورگ به منظور دیدار با کری و فابیوس مدیرکل آژانس بین‌المللی انرزی اتمی لحظاتی پیش به منظور دیدار با وزرای خارجه آمریکا و فرانسه وارد هتل کوبورگ شد.. *فابیوس در جمع خبرنگاران: امیدواریم توافقی مستحکم داشته باشیم وزیر امورخارجه فرانسه به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در این مدت باقی مانده، وارد هتل محل مذاکرات شد. *فابیوس وارد وین شد وزیر امورخارجه فرانسه به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در این مدت باقی مانده، وارد وین شد. *پایان نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا پایان یافت. *آغاز رایزنی ظریف و کری با حضور مونیز و اشمید نشست وزرای خارجه ایران و آمریکا به منظور دست‌یابی به توافق هسته‌ای آغاز شد. *ظریف: توافق خوب مهمتر از ضرب‌الاجل است وزیر امورخارجه کشورمان پیش از ورود به اتاق مذاکره در میان دوربین خبرنگاران، گفت: لازم است سخت تلاش کنیم تا بتوانیم پیشرفت کرده و به جلو حرکت کنیم. *جان کری: امیدواریم، اما موضوعات سختی پیش رو داریم وزیر امورخارجه آمریکا پیش از ورود به اتاق مذاکره در میان دوربین خبرنگاران، گفت: امیدواریم، اما موضوعات سختی پیش رو داریم. عراقچی: تمدید فعلا در دستور کار نیست/ ظریف و کری امروز دیدار می‌کنند عضو ارشد مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای کشورمان با بیان اینکه قسمت‌های زیادی از متن توافق نهایی شده است، تأکید کرد تمدید مذاکرات فعلا در دستور کار نیست، و تیم مذاکره کننده تلاش می‌کند در تاریخ تعیین شده به جمع بندی برسد. *ظریف: زمان مهم نیست و تنها رسیدن به توافق خوب مهم است وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به وین گفت: با هدف رسیدن به یک توافق که منافع و حقوق مردم ایران در آن رعایت شده و برای همه دنیا توافق خوبی باشد، به وین آمده‌ایم . *ظریف وارد وین شد وزیرامورخارجه کشورمان با استقبال رسمی همتای اتریشی خود وارد وین شد. *"دبه" جدید آمریکا؛ بازی با مفاهیم بیانیه لوزان پایبندی به تفاهم لوزان موضوعی است که طرف مقابل به پرداختن آن اقدام کرده است، درحالی که شاهد هستیم این موضوع از سوی کسانی مطرح می‌شود که خود از ناقضان تفاهم بوده‌اند. *ظریف امروز با کری دیدار می‌کند وزیرامورخارجه کشورمان امروز با همتای آمریکایی خود در وین دیدار می‌کند. *توافق در این روزهای باقی مانده شدنی است منبع دیپلماتیک آگاه از مذاکرات: "توافق در این روزهای باقی مانده شدنی است، مشروط بر اینکه راه حل های حاصل شده قبلی در لوزان مبنای عمل قرار گیرد. *یک منبع نزدیک به تیم هسته‌ای: اعلام حضور وزرای خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه به همراه موگرینی در وین یک منبع نزدیک به تیم هسته‌ای گفت: وزرای خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور خود را در روزهای شنبه و یکشنبه در وین را اعلام کرده‌اند. خبر در حال تکمبل است

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied