شمانیوز
شما نیوز

دلایل عدم واریز یارانه تیر ماه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یکی از علت های تاخیر در واریز یارانه را مذاکرات هسته ای عنوان کرد و گفت: دولت در واریز یارانه مختار است و هر زمان بخواهد می تواند یارانه را واریز کند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس روز گذشته عنوان کرد: نوبخت در مجلس حضور خواهد داشت و از وی علت تاخیر در واریز یارانه را جویا خواهیم شد. اما با محمد علیپور سخنگو و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با میزان حضور نوبخت در مجلس را تکذیب کرد و گفت: نوبخت روز یکشنبه در مجلس حضور نداشت.

طبق روال همیشگی یارانه نقدی، بیست و یکم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شد اما یارانه تیرماه همچون ماه های گذشته واریز نشده است و هیچ مسئول دولتی نیز نسبت به آن پاسخگو نیست.
ناگفته نماند برخی از شهروندان به ویژه روستاییان از راه دریافت یارانه نقدی امرار معاش می کنند و تاخیر در واریز یارانه نقدی برای این قشر از جامعه حائز اهمیت است و دولت باید نسبت به زمان دقیق واریز یارانه اطلاع رسانی دقیق و صحیحی داشته باشد.
مذاکرات و تاخیر در واریز یارانه نقدی
ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تأخیر در پرداخت یارانه تیرماه با خبرنگار میزان گفت: دولت در حال حاضر با تأمین منابع مالی برای پرداخت یارانه ها مواجه است.
وی ادامه داد: با این حال دولت با توجه به بحث مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 در پرداخت یارانه ها تأمل خواهد داشت.
این نماینده مجلس درباره نتیجه مذاکرات بیان کرد: به نظر می رسد توافق به احتمال زیاد حاصل شود که در آن صورت محدودیت های دولت برای اجرای سیاست های اقتصادی از بین می رود.
نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت به توافق دولت می تواند در کنترل تورم، بهبود معیشت مردم و حذف یارانه پولدارها گام اساسی بردارد.
روز گذشته مقرر بود، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت، برای توضیح دلایل تأخیر پرداخت یارانه تیرماه حاضر شود که به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نوبخت، روز گذشته در صحن علنی مجلس حضور نیافت.
مجلس دولت را مکلف به واریز منظم یارانه نکرده است
وی در ادامه توضیح داد: مجلس دولت را مکلف نکرده است که در تاریخ مشخصی باید پرداخت یارانه انجام بگیرد و در این باره قانونی وجود ندارد با این حال تأخیر در پرداخت یارانه مجاز نیست.
نکو افزود: در شرایط فعلی دولت برای پرداخت یارانه تیرماه با محدودیت های مالی مواجه است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied