شمانیوز
شما نیوز

عکس العمل بازار به مذاکرات هسته ای

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): هر ۴ سررسید بازار آتی سکه، روز گذشته را با افت قیمت آغاز کردند و تحت تاثیر کاهش نرخ دلار و اخبار مثبت مبنی بر مذاکرات هسته‌ای با ریزش نرخ‌ها بسته شدند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

در معاملات دیروز قیمت سکه برای تحویل تیرماه با ۰/۷۱درصد کاهش کمترین افت را در میان سایر سررسیدها شاهد بود اما سررسیدهای دیگر افت بیش از یک درصدی را در این روز تجربه کردند. درحال‌حاضر، قیمت سکه بازار آتی نسبت به بازار نقدی یکسان است، به‌طوری که در روز گذشته قیمت سکه سررسید تیرماه با افت ۰/۷۱درصدی به قیمت ۸۶۵ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت تسویه سررسید شهریور نیز به ۸۶۴ هزار تومان رسید که رشد ۱/۰۳ درصدی را در روز یکشنبه به ثبت رساند. از طرفی قرارداد تحویل آبان نیز با قیمت ۸۶۸هزار تومان معامله شد و افزایش ۱/۰۲ درصدی داشت. در آخر نیز سکه تحویل دی رشد ۱/۴۵ درصدی را در این معاملات به ثبت رساند و با قیمت ۸۷۸ تومان به فروش رسید. نکته مهم در معاملات این روزهای قراردادهای آتی، رشد خیره‌کننده حجم قراردادهاست به طوریکه حجم معاملات یکشنبه به نسبت شنبه گذشته بیش از ۱۰درصد افزایش یافت. در معاملات روز گذشته ۴هزار و ۶۸۲ قرارداد سکه منعقد شد که دیروز این حجم به ۵هزار و ۱۸۱ قرارداد رسید تا بازیگران آتی با رشد ۴۹۹ قراردادی -معادل ۱۰/۶۵درصد- معاملات روبه‌رو شوند. از طرفی سکه در بازار نقدی نیز با نوسان قیمت‌ها به معاملات خود در این روز پایان داد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با کاهش ۱۶ هزار تومانی به قیمت ۸۶۹ هزار تومان رسید. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با افزایش ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز شنبه به قیمت ۴۵۶ هزار تومان رسید. از طرفی ربع سکه نیز با نرخ ۲۵۶ هزار تومان، افزایش ۶ هزار تومانی را تجربه کرد، همچنین سکه یک گرمی نیز با همان قیمت ۱۶۶ هزار تومان به معاملات روز یکشنبه پایان داد. به گفته کارشناسان این نوسان قیمت به دلیل افزایش تقاضا در بازار نقدی به ویژه برای سکه‌های نیم و ربع بوده است و همزمان با مراحل نهایی گفت‌وگوهای هسته‌ای و دریافت سیگنال‌های مثبت از این مذاکرات تقاضا برای خرید برخلاف انتظار بالا رفته است، چراکه این عامل روانی باعث کاهش قیمت‌ها در بازار شده است. از طرفی فعالان بازار معتقدند در ادامه هفته به‌ویژه روز سه‌شنبه به دلیل جو روانی مثبت ناشی از توافقات هسته‌ای بازار قیمت سکه نقدی روند نزولی در پیش بگیرد که در پی آن روند بازار آتی نیز دستخوش تغییر خواهد شد.

عرضه کالاهای فولادی، آلومینیوم و روی روز دوشنبه ۲۲ تیرماه، انواع کالای فولادی، آلومینیوم و روی در بورس کالای ایران عرضه شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس کالای ایران، در این روز و در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۲۹ هزار و ۵۶۸ تن سبد تیرآهن ۲۷-۲۲ شرکت ذوب آهن اصفهان، با قیمت پایه ۱۶ هزار و ۵۰۰ ریال روی تابلوی عرضه رفت. این شرکت همچنین، ۳۴۸۷ تن سبد میلگرد آ۳-۱۲، ۲۰، ۳۲ را روی تابلوی عرضه برد. شرکت فولاد آذربایجان نیز با ۵۵۰ تن سبد میلگرد آ۳-۱۴-۲۵ در تالار معاملات حضور یافت؛ دیگر عرضه‌های گروه فولادی در این روز ۵۰۰ تن ضایعات مقاطع نوردی شرکت فولاد آذربایجان بود. گروه آلومینیوم نیز شاهد عرضه ۴هزار تن شمش هزارپوندی ۹۹/۷ مجتمع آلومینیوم هرمزگان، با قیمت پایه ۶۱ هزار ریال بود. علاوه بر این، ۱۰۰ تن شمش روی ۹۹/۹۸ شرکت صنایع خالص‌سازان روی زنجان، با قیمت پایه ۷۴ هزار ریال، راهی تالار محصولات صنعتی و معدنی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied