شمانیوز
شما نیوز

حواشی سخنرانی احمدی نژاد در بیرجند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): بعد از مقداری شعار و هیاهوی جمعیت احمدی‌نژاد پشت تریبون می‌آید و سخنرانی خود که به طور کامل روی کاغذ نوشته شده است را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

نه روز از مهرماه گذشته است، از چند روز قبل شنیده بودیم که محمود احمدی‌نژاد قرار است در بیرجند سخنرانی کند.

خود را به مسجد صدیقه طاهره (س) در شمال شهر بیرجند رساندم، در این شهر برخلاف آنچه در عرف مرسوم است شمال شهر محله ای ساده و بی آرایش است.
از چند خیابان مانده به مسجد حضور جمعیت احساس می شود و رفت و آمدها با سرعت بیشتری صورت می گیرد.
ترافیک در خیابان منتهی به مسجد سنگین است و پلیس تلاش می‌کند رفت و آمد به شکل عادی جریان داشته باشد.
مسجد چندان بزرگ نیست و تازه هم ساخته نشده است.ظاهر ساده ای دارد با دیوارهای آجری، تعدادی بنر تبلیغی مراسم و چراغانی که به مناسبت عید غدیر انجام شده است.
احمدی نژاد: شرط ظهور امام زمان (عج) انتخاب مردم است/ همه ی وجودم صرف مردم خراسان جنوبی
لحظاتی تا شروع مراسم مانده که درب مسجد بسته می شود. به نظر می رسد حدود هزار نفر توانسته اند وارد مسجد شوند و حدودا دو برابر این تعداد هم بیرون مسجد ایستاده اند و بیشتر با هم صحبت می کنند و منتظر شروع مراسم هستند.
احمدی نژاد قبل از اینها میان ازدحام جمعیت وارد مسجد شد بطوریکه دیده شدنش سخت بود و در فاصله ای که ما قرار داشتیم نمی شد او را دید اما شعارها و صدای جمعیت نشان می داد احمدی نژاد میان جمعیت است و به سمت ورودی مسجد می رود.
احمدی نژاد: شرط ظهور امام زمان (عج) انتخاب مردم است/ همه ی وجودم صرف مردم خراسان جنوبی
همزمان با حضور احمدی نژاد شعارها شدت می گیرد. جمعیت گاهی هماهنگ و گاهی هم بدون نظم شعار می دهند و جملاتی را تکرار می‌کنند."ابالفضل علمدار احمدی رو نگه دار"، "دستگل محمدی به شهر ما خوش آمدی"، مرگ بر آل سعود"، "مرگ بر آمریکا"، "به جون هرچی مرده احمدی بر می گرده"، "احمدی دلاور حمایتت می‌کنیم"
تعدادی از مسئولین سابق و اسبق محلی میان جمعیت دیده می‌شوند اما برای چشمانی که به دنبال اطرافیان شناخته شده‌تر احمدی نژاد می گردند، نه مشایی حضور دارد و نه ثمره هاشمی، فقط مرتضی تمدن استاندار سابق تهران دیده می شود که سمت راست احمدی نژاد و رو به جمعیت نشسته و گاهی لبخند می زند و جملاتی به اطرافیان می گوید.
احمدی نژاد: شرط ظهور امام زمان (عج) انتخاب مردم است/ همه ی وجودم صرف مردم خراسان جنوبی
بعد از مقداری شعار و هیاهوی جمعیت احمدی نژاد پشت تریبون می آید و سخنرانی خود که به طور کامل روی کاغذ نوشته شده است را آغاز می کند.
رئیس جمهور دولت های نهم و دهم در بخشی از سخنرانی خود شرط ظهور امام زمان (عج) انتخاب مردم دانست و گقت: روشن است که انسانها در مسیر کمال، باید آزادانه به این ضرورت برسند و حاکمیت امام معصوم و انسان کامل را آگاهانه انتخاب نمایند. انتخاب باید آزادانه و آگاهانه باشد چرا که پس از آن باید زندگی و حرکت و رفتار جدیدی در انسان و جامعه شکل بگیرد. انسانها با رشد معرفتی و ایمانی خود و با پیوند با امام، ظرف تحقق اراده الهی شده و در یک مسیر بی انتهای کمالی وارد می شوند. شرط اثر بخشی پیوند انسانها با امام، انتخاب آگاهانه و آزادانه است. چرا که باور و اندیشه و عمل باید در راستا و مسیر امام قرار گیرد تا انسان را به مقصد برساند.
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنرانی اش اضافه کرد: شیطان دشمن آشکار انسان هاست و قسم خورده است که آنان را اغوا کند. معلوم است که طراحی و دشمنی شیطان بر محور اصلی رسالت انبیاء یعنی امامت و حقانیت و ارزش های آن و ارتباط انسانها با امام و انسان کامل متمرکز است. همه کینه شیطان و شیطانیان با امام و پیروان امام است.
احمدی نژاد: شرط ظهور امام زمان (عج) انتخاب مردم است/ همه ی وجودم صرف مردم خراسان جنوبی
احمدی نژاد که در فواصل سخنرانی اش از عناوینی همچون "عزیزان من" و "سروران من" استفاده می کرد ادامه داد:شیطان توانسته است یازده امام را توسط طاغوتها و شیطان صفت ها از عرصه حاکمیت دور و یا زندانی کند و نهایتا به شهادت برساند. شیطان تا کنون مانع از دسترسی عمومی مردم به امام و بهره مندی از خزانه علم و ایمان و معنویت و عدالت و مدیریت الهی و بی نظیر او در عرصه زندگی اجتماعی شده است.
در بین سخنرانی برگه هایی میان جمعیت دست به دست میشد که پس از مدتی معلوم شد مربوط به سایت "رئیس جمهور ما" می شود.
احمدی نژاد: شرط ظهور امام زمان (عج) انتخاب مردم است/ پاسخ یک دقیقه ای به تهمت ها
پس از پایان سخنرانی و در حالی‌که احمدی نژاد در میان حاضرین جلوی مراسم دیده می شد یکی از حاضرین به او گفت: "به شما تهمت می زنند چرا از خودتان دفاع نمی کنید؟" که رئیس جمهور سابق با لبخند گفت یک دقیقه از وقت مردم را صرف دفاع از خود نمی‌کنم ، همه وجودم صرف مردم خراسان جنوبی
احمدی نژاد: شرط ظهور امام زمان (عج) انتخاب مردم است/ پاسخ یک دقیقه ای به تهمت ها
پس از پایان سخنرانی جمعیت بیرون از مسجد منتظر احمدی نژاد ایستاده بودند که با حضور او تراکم جمعیت به گونه ای شد که دیگر امکان جلو رفتن و سوال پرسیدن از رئیس جمهور سابق برای هیچ خبرنگاری وجود نداشت و صدای مردم و شعارهای مختلف و دسته ای مردم تا سوار شدن احمدی نژاد در خودروی سواریش و ترک محل ادامه داشت.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied