شمانیوز
شما نیوز

آخرین اخبار از نتایج انتخابات در افغانستان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):شمارش موقتی و اولیه آرای مردم افغانستان که درون صندوق‌های اخذ رأی به کابل منتقل شده‌اند نشان می‌دهند که عبدالله عبدالله بیشترین رأی را به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،به نقل از رادیو بین‌الملل فرانسه؛ عبدالله، برندۀ شمارش‌ موقتی آرا وزیر امور خارجۀ سابق افغانستان، در دفاتر کابل در صدر قرار دارد و به نظر می‌آید که در این انتخابات، هم مقدار تخلف کمتر بوده است و هم حملات طالبان.

رویترز گزارش داده است بر اساس شمارش اولیه و موقتی آرا، در بعضی از مناطق شهر کابل و ولایات دیگر، "دکتر عبدالله" بیشترین آرا را به دست آورده است. این در حالی است که دو کاندیدای رقیب او، "زلمی رسول" و "اشرف غنی" از تقلب شکایت کرده‌اند.

به‌طور مثال، در لیسۀ (دبیرستان) سید جمال‌الدین، دکتر عبدالله 190 رأی به دست آورده است و اشرف غنی و زلمی رسول، اولی 23 و دومی 11 رأی را برده‌اند.

این الگوی رأی‌دهی را خبرگزاری رویترز، حدوداً در ١٠ دفتر دیگر در غرب و در شمال کابل و در ولایات دیگر مانند هلمند و غور و هرات، هم مشاهده کرده است.

اولین صندوق‌های پلاستیکی پر از آرای مردم، صبح امروز به پایتخت رسید و کار شمارش آرا آغاز شد؛ کمیسیون انتخابات می‌گوید که این کار مدت زیادی طول می‌کشد و نتایج نهایی در تاریخ 24 ماه آوریل [4 اردیبهشت ماه] اعلام خواهد شد. بر اساس تخمین‌ها، این بار حدود ٦٠ درصد مردم در انتخابات شرکت کرده‌اند.

در کل کشور، تعداد حوزه‌های رأی‌دهی، 28500 دفتر بوده است و حدود ٧ میلیون نفر برای رأی‌دهی به این حوزه‌ها آمده‌اند.

عبدالستار سادات، رئیس کمیسیون شکایات گفته است: «ما فکر می‌کنیم تقلب در این انتخابات نسبت به انتخابات قبلی کمتر بوده است».

حملات طالبان هم کمتر، و سر و صدای این حملات به‌دلیل خودداری خبرنگاران از پوشش آن، از آن هم کمتر بوده است. بعد از کشته شدن سردار آقا، خبرنگار خبرگزاری فرانس پرس در هتل سرینا، خبرنگاران افغانستان تصمیم گرفته بودند که از پوشش اقدامات تروریستی طالبان خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied