شمانیوز
شما نیوز

معجزه تقویت حافظه با چای سبز

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):محققان سوئیسی دریافتند مصرف چای سبز می تواند عملکرد شناختی افراد را بالا برده و در تقویت حافظه مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،به نقل از «مدیکال نیوزتودی»، اثرات مثبت چای سبز روی سرطان، بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 از جمله مواردی است که محققان طی سال ها مطالعه به آن دست یافتند ولی آنها به تازگی موفق شدند بخش دیگری از خواص این نوشیدنی مفید را شناسایی کنند که می تواند باعث تقویت حافظه کارکردی افراد می شود. محققان با یافته های جدید امیدوارند که بتوانند در آینده ای نزدیک از چای سبز برای درمان نقص های شناختی مرتبط با اختلالات عصبی مانند زوال عقل استفاده نمایند.

چای سبز یکی از نوشیدنی های غنی از آنتی اکسیدان است که از این جهت فواید زیادی را در برمی گیرد. از جمله فواید این ماده می توان به کاهش خطر سکته و مبارزه با سرطان پروستات اشاره کرد. پیش از این نیز تأثیر چای سبز روی عملکرد شناختی شناسایی شده بود ولی در بررسی های جدیدی پژوهشگران توانستند مکانیسم دقیق این تأثیر را کشف کنند.

آنها 12 داوطلب مرد را با میانگین سنی 24 سال مورد بررسی قرار دادند. به گروهی از آنها نوشیدنی های حاوی چای سبز و به گروه دیگر نوشیدنی های فاقد این نوشیدنی داده شد تا تأثیر آن را روی عملکرد شناختی آنها بدست آورند. محققان سپس عملکردهای حافظه ای آنها را با MRI مورد بررسی قرار دادند.

نتایج به دست آمده حاکی است، در افرادی که از چای سبز استفاده کرده بودند، ارتباط میان بخش آهیانه ای فوقانی (قسمت بالایی وسط نیم‌کره مغز) و قشر جلویی مغز بیشتر می شود که این افزایش ارتباط با بالا رفتن عملکرد حافظه کارکردی مرتبط است. با توجه به شناخت چگونگی تقویت حافظه با مصرف چای سبز می توان از این اثر در درمان اختلالات شناختی مانند زوال عقل استفاده نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied