شمانیوز
شما نیوز

بعد از اجرای فاز دوم یارانه ها اتفاق می افتد

افزایش شدید قیمت مسکن

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): در حالی که هنوز تکلیف بازار مسکن در سال 93 مشخص نیست اما بر اساس نظر کارشناسان حوزه مسکن ، بازگشت بخشی از سرمایه‌های سرگردان دربازارهای بورس و طلا‌‌، به بخش مسکن، منجر به ایجاد فرصت در بخش مسکن خواهد شد.

هشت صبح نوشت: در حالی که هنوز تکلیف بازار مسکن در سال 93 مشخص نیست اما بر اساس نظر کارشناسان حوزه مسکن ، بازگشت بخشي از سرمايه‌هاي سرگردان دربازارهاي بورس و طلا‌‌، به بخش مسکن، منجر به ايجاد فرصت در بخش مسکن خواهد شد.

اين امر در ادامه به جهش عظيم قيمت‌ها در بخش مسکن‌ کمک کرده ومردم را بيش از پيش، دل‌نگران آينده‌اي خواهد کرد که در آن همچنان به خانه‌دار شدن اميد دارند.

ماجرا هم از این قرار است که در سال جدید به گفته کارشناسان، سرمايه‌ها بيشتر از آنکه در بازار مسکن نمود داشته باشد به دنبال ارزيابي بازارهاي بورس، طلا و ارز هستند و از آنجايي که اين بازارها متاثر از برخي دلايل مالي، در رکوداند احتمال بازگشت برخي از اين سرمايه‌هاي سرگردان به بخش مسکن پس از اجرایی شدن فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها وجود دارد که بنا بر گفته احمدرضا سرحدي کارشناس مسکن، در اين صورت در چهار ماه آينده شاهد انفجارعظيم قيمت در بخش‌ مسکن خواهيم بود.

در این میان اما از بازار مسکن خبر می رسد که وام 45 میلیونی مسکن نیز به نوعی باعث رونق بازار شده است چرا که بررسی فایل‌های فروش واحدهای مسکونی نشان می‌دهد که اکثر فروشنده‌های واحدهای متراژ کوچک، خریداران را به استفاده از وام‌های 35 یا 45 میلیون تومانی خرید مسکن تشویق یا شاید هم اجبار کرده‌اند!

اگرچه مبلغ جدید وام خرید مسکن سال گذشته، تعیین و تصویب شد، اما این مساله پارسال بازتاب مثبتی در بازار خرید و فروش از سوی فروشنده‌ها نداشت.

با این حال امسال در بین آگهی‌های واحدهای فروشی به‌خصوص واحدهای متراژ کوچک که با شرایط ویژه هم به خریدار عرضه می‌شوند، می‌توان شاهد کارآیی مبلغ جدید وام خرید بود، البته ناگفته نماند که سال پیش عده‌ای از فعالان بازار مسکن وام 35 یا 45 میلیون تومانی را فقط برای واحدهای متراژ کوچک یا سوئیت، کارآمد اعلام می‌کردند و بسیاری از متقاضیان بازار خرید هم با این نقل قول مشاوران املاک موافق بودند.

از سوی دیگر اما بر اساس آمارها بيشتر مردم به دلیل نداشتن قدرت خرید خانه و گرانی مسکن گزينه اجاره‌نشيني را ترجيح داده اند.

آمارها عنوان مي‌کند از 178‌هزار قرارداد مسکن منعقد شده در سال گذشته سهم اجاره‌نشين‌ها بيش از 50‌هزار مورد بوده است که این یعنی به عبارتي بيش از نصف قراردادهاي بخش مسکن در سال گذشته ، قراردادهای اجاره ای بوده است.

اجاره نشيني‌هاي مکرري که هر ساله به تعداد آن اضافه مي‌شود و مردم نيز در پاسخ به علت آن گريز از افزايش قيمت‌هاي بخش مسکن و هزينه‌هاي بالاي خانه دارشدن را عنوان مي‌کنند.

اين آمارها در حالي عنوان مي‌شوند که تا پيش از اين دولت‌ها در صدد خانه دار کردن مردم با افزايش ساخت و سازها در بخش مسکن مهر و اکنون نيز با طرح مسکن اجتماعي در صدد کمک به خانه دار کردن مردم هستند.

باید منتظر روزهای آینده ماند و دید بالاخره تکلیف مسکن بعد از اجرایی شدن رسمی فاز دوم هدفمندی یارانه ها چه خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied