شمانیوز
شما نیوز

استخدام در آموزش و پرورش با طرح بوم برای بوم

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش از بوم برای بوم قطعی است و در سال جاری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، علی‌اصغر فانی عصر امروز در نشست اختصاصی با نمایندگان معلمان خراسان رضوی که در فرهنگ‌سرای مصلی‌نژاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: باید زمینه‌هایی برای معلمان فراهم شود تا نظرات و پیشنهاداتشان را به دستگاه آموزش و پرورش ارائه دهند.

وی افزود: آموزش و پرورش خود را بی‌نیاز از نظرات و پیشنهادات معلمان نمی‌داند چرا که در راستای توسعه مشارکت، بخشی از مشارکت معلمان در برنامه‌ریزی‌های مدرسه است.

فانی ادامه داد: از موارد مشارکت معلمان در برنامه‌ریزی‌های این وزارتخانه، تألیف کتاب‌های درسی و اظهار نظر در آئین‌‌نامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: با تدوین اساسنامه پیشنهادی برای پارلمان معلمان از مشارکت آنان در زمینه‌های مختلف سازمان آموزش و پرورش باید استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اینکه بدانیم نمایندگان معلمان در سطح استان در چه حوزه‌هایی می‌توانند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کنند از نیازهای آموزش و پرورش است.

وی افزود: ما نیازهای آموزش و پرورش را از منظر معلمان می‌بینیم و در این راستا تدوین اساسنامه‌ای در این زمینه مورد نیاز است.

فانی با اشاره به اینکه خراسان رضوی در زمینه افتتاح پارلمان معلمان پیشتاز شده است، افزود: معلمان باید اثبات کنند که آموزش و پرورش با علاقه و آغوش باز از پیشنهادهای آنان استفاده می‌کند.

وی در ادامه ‌در رابطه با جایگزینی فرزندان فرهنگیان آموزش و پرورش گفت: لازمه این طرح تصویب قانون در مجلس است و مهمترین کار این است که فرزندان با فرهنگ سازمان آموزش و پرورش آشناتر بوده و این آشنایی به طور حتم اثر مطلوب‌تری را در آموزش و پرورش کشور خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش از بوم برای بوم قطعی است و در سال جاری اجرا می‌شود و در این راستا بوم‌هایی تعریف می‌شود و سهمیه هر بوم را از همان بوم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از تجربه معلمین بازنشسته به عنوان معلمان راهنما و بازرسان تخصصی آموزش و پرورش نیز استفاده خواهیم کرد.

فانی در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش یک سرمایه‌دار بزرگ است که از سرمایه خود یعنی معلمان فاصله گرفته است، گفت: سرمایه ما خیل عظیم متعهد و دلسوز معلمان در آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: بزرگترین سرمایه اجتماعی آموزش و پرورش کشور، امید، علاقه و حضور در صحنه معلمان است و ما با همین سرمایه می‌توانیم آموزش و پرورش بهتری داشته باشیم.

فانی در خاتمه افزود: امیدواریم با تدوین سازوکارهای مناسب از نظرات کارشناسی و دیدگاه‌های تخصصی معلمان در جای‌جای آموزش و پرورش کشور استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied