شمانیوز
شما نیوز

لغو اجرای کنسرت گروه موسیقی بادگیر در بندرعباس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): کنسرت گروه موسیقی بادگیر در حالی، در میان صدها سئوال و اما و اگر لغو شد که اداره فرهنگ و ارشاد بندرلنگه برای برگزاری این کنسرت مجوزهای لازم را در این شهر، که نام آن با فرهنگ و هنر عجین شده است صادر کرده بود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، گروه بادگیر طی ماه‌های اخیر با حضور در جشنواره‌هایی همانند جشنواره منطقه‌ای موسیقی فجر و اجرای کنسرت در شیراز، تهران، بندرعباس و ایروان ارمنستان از محبوبیت بالایی در بین طرفداران موسیقی در هرمزگان و حتی جنوب کشور برخوردار شده است.

کنسرت لنگه که علی‌رغم اطلاع‌رسانی قبلی و تبلیغات شهری و محیطی، پس از اجرای هفته گذشته در بستک، لغو شد در واقع بخشی از تور استانی گروه بادگیر بود که مقرر شده به اغلب شهرستان‌های هرمزگان سفر و در آنجا کار خود را ارائه دهد.

در حالی این کنسرت پنج شنبه شب لغو شد و دوستداران موسیقی و علاقه‌مندان به این گروه در لنگه در پشت درب سالن مربوطه ماندند که به گفته مدیر اداره فرهنگ و ارشاد بندرلنگه مجوزهای لازم برای برگزاری این کنسرت به گروه بادگیر داده شده بود.

اسمعیل جهانگیری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که آیا صحت دارد که گفته می‌شود شما با قفل کردن درب‌های سالن اجرا مانع از ورود تیم صدابرداری برای استقرار ادوات صداگذاری و موسیقی به این سالن شده‌اید، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد بندرلنگه مجوز استفاده از این سالن را به همراه مجوز اجرا صادر کرد، اما روز چهارشنبه تعدادی از متشرعین که هم از اهل سنت و هم از اهل تشیع بودند گفتند که چون تاکنون در این شهر کنسرتی برگزار نشده است این کنسرت نیز نباید برگزار شود، و ما نیز این دغدغه را به مراجعی انتقال دادیم و طی صحبت‌هایی که با مسئولان مربوط داشتیم مقرر شد که در برگزاری این کنسرت بازنگری صورت گیرد.

وی همچنین ادامه داد: ما از شب گذشته این موضوع را به اعضای گروه منتقل کردیم و گفتیم که برخی‌ها با برگزاری این کنسرت در لنگه مخالف هستند.

جهانگیری در حالی این سخنان را بیان می‌کند، که طی سال‌های اخیر شهرستان بندرلنگه که شهری فرهنگی و از قطب‌های فرهنگی هرمزگان و حتی جنوب کشور محسوب می‌شود، میزبان چندین کنسرت بزرگ و کوچک در خود بوده است.

خبرنگار فارس در همین راستا در تماسی با محمد سایبانی مشاور هنری استاندار نیز جریان را جویا شد، که وی گفت: از آنجایی که مدیر کل ارشاد هرمزگان در استان حضور ندارد و به تهران سفر کرده است، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که این موضوع که موضوعی داخلی محسوب می‌شود در تشکیلات ارشاد حل شود و اگر نیازی شد به فرمانداری و استانداری نیز ارجاع می‌دهیم.

علاوه بر وقوع این گونه مسائلی، حوزه فرهنگ و ارشاد هرمزگان طی ماه‌های اخیر با موضوعات متعددی مواجه شده است، این در حالی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، در راس مدیر کل، دستخوش تغییرات نشده است و از همین رو انتظار این است که هماهنگی بیشتری از سمت این اداره کل متوجه حوزه مربوطه باشد.

حال باید در ساعات پیش رو منتظر ماند که مسئولان مربوطه چه در فرمانداری بندرلنگه که به تازگی در راس خود دچار تغییرات شده است و چه در فرهنگ و ارشاد هرمزگان و سایر دستگاه‌های مربوطه چه پاسخ قانع کننده‌ای برای لغو یک برنامه‌ معمولی هنری در بندرلنگه دارند.

موضوع کار هر چه باشد، زمانی که دستگاه مربوطه دولتی، اقدام به صدور مجوز برای برگزاری یک برنامه‌ و یا کنسرت کرد وظیفه دستگاهی همانند فرمانداری تامین امنیت و نظم است.

جای این سئوال باقی است که اگر مسئولان در بندرلنگه با برگزاری این کنسرت موافق نبودند، چرا از روزها قبل اقدام به صدور مجوز برای برگزاری این کنسرت کردند، و مردم و علاقه‌مندان مشتاق را تا درب سالن کشاندند تا با هزاران شبهه و سئوال محل برگزاری کنسرت را ترک کنند.

کنسرتی که هفته قبل در بستک با نظم خاصی برگزار شد حاضران در سالن با رضایت کامل پس از پایان کنسرت به مدت طولانی هنرمندان گروه بادگیر را مورد تشویق قرار دادند.

رضایت حاضران در سالن فرهنگ و ارشاد بستک به حدی بود که به گفته یکی از مقامات مرتبط با حوزه هنر در این شهرستان، اگر گروه هفته دیگر به بستک برگردد مطمئنا اگر پنچ سانس را هم اجرا کند باز هم متقاضی برای دیدن این کنسرت در بستک خواهیم داشت. منبع:فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied