شمانیوز
شما نیوز

با همکاری یک ایرانی اتفاق افتاد

پخش سریال جنجالی عمر فاروق از ماه رمضان شروع شد!

شمانیوز: سریال تلویزیونی «عمر بن خطاب» از ماه رمضان در شبکه ی MBC پخش خود را آغاز کرده است که با مخالفت های گسترده ای مواجه شده است.

سریال تلویزیونی «عمر بن خطاب» از ماه رمضان در شبکه ی MBC پخش خود را آغاز كرده است كه با مخالفت های گسترده ای مواجه شده است.

این سریال توسط شبکه ی MBC متعلق به «ولید بن ابراهیم ال ابراهیم» و موسسه «بنیاد قطر» تهیه شده است.به گفته ی سخنگوی گروه شبکه های MBC، این سریال یکی از بزرگترین تولیدات در طول تاریخ تلویزیون در جهان عرب است.

پخش این فیلم با مخالفت هایی از سوی مفتی اعظم عربستان سعودی و الازهر مواجه شده است.الازهر نمایش چهره ی اهل بیت پیامبر(ص) و نزدیکان ایشان را ممنوع اعلام کرده است. كه متاسفانه در اين فيلم چهره حضرت محمد (ص) و حضرت علي(ع) به نمايش در آمده است.

از سوی دیگر شیخ عبد الحزیر عبدالله الشیخ مفتی اعظم عربستان سعودی انتقادات تندی از این سریال کرده است.وی در نماز جمعه خطاب به نمازگزاران گفت: عاملان ساخت سریال عمر فاروق مرتکب گناه بزرگی شده اند.وی اضافه کرد: به نمایش کشیدن خلفای اسلام و نزدیکان پیامبر (ص) اشتباه است و این امر باعث انتقاد و توهین به انان می شود.

هایک سخنگوی شبکه های MBC گفت: این سریال به چندین زبان ترجمه و فروخته شده است.وی افزود: در پی مذاکره با کمپانی های انگلیسی، فرانسوی، اندونزیایی و مالزیایی برای نمایش این سریال به مراحل خوبی رسیده ایم.

روزنامه الاخبار چاپ لبنان نیز درباره پخش سریال تاریخی عمر فاروق نوشت: این امر موجی از واكنش ها و اعتراضات را در كشورهای عربی به خصوص كویت به وجود آورده است.

این روزنامه روز دوشنبه نوشت: عده ای از نمایندگان اصولگرای مجلس كویت، ساخت این فیلم را برخلاف شریعت اسلامی دانسته و خواستار منع پخش آن از شبكه ها و تلویزیون های عربی منطقه شدند.

الاخبار تأكید كرد: نمایندگان متعصب و اصول گرای مجلس كویت به نمایش درآوردن چهره صحابه پیامبر(ص) در این فیلم را مغایر با شریعت اسلامی می دانند و تهدید كردند از هر اقدامی در راستای منع پخش این فیلم صرف نظر نخواهند كرد.

این روزنامه لبنانی نوشت: از زمانی كه شبكه های تلویزیونی عربستان و قطر از پخش بزرگترین فیلم مشترك تاریخی پیرامون سیره برخی صحابه خبر داده اند، صدای اعتراض ها و واكنش ها به رهبری عده ای از نمایندگان اصولگرای مجلس كویت در این كشور بلند شد و آنها از وزرای فرهنگ كشورهای حاشیه خلیج (فارس) خواستند از پخش این فیلم جلوگیری به عمل آورند.

یكی از نمایندگان كویتی معترض به بخش فیلم عمر به نام "محمد هایف" در پایگاه "توییتر" خواستار جلوگیری از بخش فیلم یاد شده شد و بخش این فیلم را عملا توهین به فتاوی مراجع دین، احساسات مسلمانان و عقاید آنها قلمداد كرد.

الاخبار ادامه داد: یكی از بازیگران این فیلم با ابراز تعجب از جار و جنجالها پیرامون فیلم عمر فاروق گفته كه این فیلم به اجازه بسیاری از علما و مراجع اهل سنت از جمله "یوسف قرضاوی" مفتی مصر ساخته شده است.

یك وكیل كویتی اصول گرا نیز در اعتراض به بخش فیلم عمر در ماه مبارك رمضان به علت وجود اشكال شرعی در به نمایش در آوردن چهره صحابه پیامبر در كارهای تلویزیونی و سینمایی علیه شبكه تلویزیونی mbc عربستان شكایت كرد.

این روزنامه لبنانی نوشت: نویسنده این فیلم "ولید سیف" فلسطینی الاصل و كارگردان آن "حاتم علی" از كشور سوریه است؛ در این فیلم جمعی زیادی از هنرمندان كشورهای سوریه، مغرب، كویت ، عراق ، تونس، قطر و مصر شركت دارند.

ناگفته نماند که براساس تصویری که "گلف نیوز" منتشر کرده است، عبدالله اسکندری یکی از بهترین چهره پردازان ایران در ساخت این سریال شرکت داشته است.

اسکندری طراح سریال های مهمی چون امام علی (ع) و همچنین مختارنامه و دهها فیلم و سریال دیگر بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied