شمانیوز
شما نیوز

اعضای تعاونی مسکن انجمن منحله روزنامه نگاران خواستار پاسخگویی شمس الواعظین شدند

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): جمعی از اعضای تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامه نگاران در نامه ای به ماشاالله شمس الواعظین خواستار پاسخ گویی وی درباره عملکرد ناصواب این انجمن شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، گروهی از اعضای معترض عملکرد انجمن منحله صنفی روزنامه نگاران در نامه ای به ماشاالله شمس الواعظین خواستار پاسخ گویی وی نسبت به عملکرد این انجمن شده اند.

برپایه این گزارش در این نامه آمده است: آقای شمس الواعظین!ماههاست که شما و سایر گردانندگان اصلی انجمن صنفی روزنامه نگاران ، گاه و بیگاه ضرورت بازگشایی آن انجمن را مطرح می کنید، البته ما نظری در مورد ضرورت بازگشایی آن انجمن یا عدم ضرورت آن و مخالفتی نیز با هیچ فعالیت صنفی نداریم. اما اینکه از آن تشکل به عنوان "خانه روزنامه نگاران" یاد می کنید ، آتش به جان ما می زنید و نمک بر زخم ما اعضای تعاونی مسکن روزنامه نگاران می پاشید.

آقای شمس الواعظین ! تعاونی مسکن برآمده از انجمنی که آن را "خانه " روزنامه نگاران می نامید ، "خانه" های مان را بر سرمان آوار کرده است! نادیده گرفتن برخی قوانین حاکم بر تعاونی ها ، نقض مکرر مفاد قراردادها ، عدم تعهد به اجرای صحیح و کامل اساسنامه مصوب و از همه درد آورتر انتقال غیر قانونی زمین های ما روزنامه نگاران به تعاونی مسکن خانه موسیقی شامل نیمی از زمین های پروژه بزرگ "هشتگرد 2" به مساحت 3675 مترمربع و همچنین 26 واحد از برج 52 واحدی کوروش جمعا با ارزشی بالغ بر30 میلیارد ریال ، تنها بخشی از عملکرد غیر قابل دفاع این تعاونی است. از سوی دیگر نحوه ارتباط ابهام آمیز دو تعاونی که با انتقال تجاربی (!) به مدیریت تعاونی مسکن خانه موسیقی همراه بوده ، اعتراض گسترده و دامنه دار اهل موسیقی را نیز در هر دو پروژه واگذار شده به آنان، بر انگیخته است.

شما به خوبی می دانید ، این نخستین بار نیست که نحوه عملکرد تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامه نگاران ، اعتراضات شدیدی را در پی داشته است . پیش از این نیز در پروژه های مختلف ، به خصوص در پروژه "پونک" در سال 1386 اعضای معترض دست به انعکاس گسترده اعتراضات خود در رسانه ها زدند.

در آن شرایط بسیار دشوار کمترین انتظار از مدیران انجمن " دست گیری بود و درک شان ، نه پای گیری و ترک شان " ! به راستی تکرار رویه های پرسش برانگیزآن تعاونی در ابعادی بسیار گسترده تر ، به ویژه در پروژه های 54 واحدی هشتگرد 1 ، چکامه ، چکاوک و کوروش در شهر جدید هشتگرد ، بسیاری از ما را به این باور رسانده که انتظار دفاع شما از حقوق صنفی پایمال شده اعضای تعاونی مسکن "خانه روزنامه نگاران!" بیهوده است و احتمالا رسالت شما برای دفاع از حقوق صنفی روزنامه نگاران شامل حقوقی نیست که از سوی نهادهای وابسته به آن انجمن نقض می شود!

آقای شمس الواعظین! شاید بفرمایید که تعاونی مسکن از لحاظ حقوقی نهادی است مستقل و بی ارتباط با انجمن صنفی روزنامه نگاران . اما مگر نه آنکه جنابعالی و سایر گردانندگان آن انجمن بارها و بارها از فعالیت های تعاونی مسکن به عنوان برگی درخشان (!) در پرونده عملکرد صنفی آن انجمن یاد کرده اید؟ آیا می دانید که مدیرعامل این تعاونی که همواره یکی از گردانندگان اصلی آن انجمن نیز بوده است ، با شگردهای مدیریتی خلاقانه (!) بر خلاف خواسته اکثریت اعضا بیش از یک دهه است که در سمت خود ابقا شده است؟

آقای شمس الواعظین! آیا می دانید که در سال گذشته، آخرین مجمع عمومی برای انتخاب اعضای جدید هیات مدیره و بازرسان شرکت تعاونی (علی رغم تذکرات مکرر اداره کل تعاون استان تهران) با بیش از یک سال تاخیر و نهایتا با جلوگیری از ورود اکثریت اعضای صاحب رای و کاندیداهای تایید شده در کمیسیون ماده 5 اداره کل تعاون ، برگزار شد و در آن "به اصطلاح" مجمع ، با حضور تعداد انگشت شماری از اعضا ، معترضان به عملکرد هیات مدیره اخراج و صورت های مالی که مورد اعتراض اکثریت اعضا بود، در غیاب آنان به تصویب رسید؟

آقای شمس الواعظین! آیا می دانید نمایش اجرا شده در مجمع عمومی تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامه نگاران در سال گذشته و نقض آشکار حقوق صنفی اعضا، درست چند روز پیش از زمانی صورت گرفت که مدیرعامل همان شرکت پس از سالها فترت و خاموشی با ژستی حق به جانب در کنار جنابعالی و سایر گردانندگان آن انجمن در نشست خبری یکی از خبرگزاری ها حاضر شد و ضرورت بازگشایی انجمن صنفی را برای دفاع از حقوق صنفی(!) روزنامه نگاران مورد تاکید قرار داد؟

آقای شمس الواعظین! آیا می دانید پس از نزدیک به 10سال انتظار و سرگردانی و پرداخت مبالغی هنگفت (سه برابر مبلغ مندرج در قرارداد) از سوی اعضا به شرکت تعاونی و تنها به جرم پرسشگری ما اعضای معترض در مورد ابهامات در عملکرد مالی هیات مدیره و به دلیل ایستادگی قاطع در برابر اشتهای سیری ناپذیر تعاونی برای دریافت مبالغ غیر قابل توجیه ، مدیرعامل مورد حمایت ویژه شما بی توجه به قوانین حاکمیتی و الزام آور به جای توضیح و پاسخگویی در صدد آن است که خانه هایمان را به فروش برساند؟

آقای شمس الواعظین! آیا می دانید معدود اعضایی که علی رغم انتقادات جدی به عملکرد تعاونی مسکن ، به پرداخت مبالغ نجومی و غیر قابل توجیه تن دادند تا به بانک عامل معرفی شوند، سفارش موکد به امضای برگه ای شدند که طی آن به تعاونی مسکن انجمن صنفی وکالت داده می شد تا آن تعاونی از دوستان معترض شان، به مراجع قضایی شکایت کند؟ آیا پرونده سازی برای ما اعضای معترض نیز در راستای دفاع از حقوق صنفی مان صورت می گیرد؟!

آقای شمس الواعظین! آیا می دانید در پی باز نشر خبری از معاون وزیر تعاون (که در چند خبرگزاری منتشر شده بود) در یک وبلاگ آموزشی متعلق به ما اعضای تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامه نگاران، با شکایت مدیرعامل آن تعاونی که سابقه دبیری انجمن صنفی را یدک می کشد و قاعدتا حامی حقوق صنفی روزنامه نگاران باید باشد، هفت نفر از روزنامه نگاران جهت بازجویی به پلیس فتا احضار شدند و یکی از آنان مورد انگشت نگاری قرار گرفت؟ توصیه می کنیم این مورد را هم به "پرونده درخشان آن انجمن در دفاع از حقوق صنفی روزنامه نگاران" بیفزایید!

آقای شمس الواعظین! اگر چه اعضای معترض تعاونی هم اکنون به طور همه جانبه و جدی تا دستیابی به نتیجه ای عادلانه، دعاوی حقوقی خود را از طریق مراجع ذیربط پیگیری می کنند. اما آیا به نظر شما این طنز تلخی نیست که برای دفاع از حقوق صنفی مان که توسط "مدافعان حقوق صنفی مان!" پایمال شده، به مراجع قضایی پناه ببریم؟

آقای شمس الواعظین! آیا انجمنی که مدعی است تنها تشکل صنفی مورد تایید سازمان جهانی کار در کل کشور است و بارها هم این ادعا را تکرار کرده ( و البته اخیرا آن را با یک درجه تخفیف به تنها تشکل صنفی روزنامه نگاری مورد تائید آن سازمان تقلیل داده) و از طرفی خود را بزرگترین تشکل صنفی تاریخ مطبوعات ایران می نامد ، باید در قبال بروز چنین عملکردی از سوی نهاد وابسته اش سکوت کند؟ شاید می پندارید تخلف، چیزی است که تنها افراد منتسب به جناح خاصی "باید" در دایره آن قرار گیرند!

آقای شمس الواعظین! چندی پیش آقای نوروزی، رئیس سابق کمیته حقوقی انجمن صنفی روزنامه نگاران ضمن گلایه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفتند: "اگر تصمیم این وزارتخانه این است که مجوزی برای بازگشایی انجمن صادر نشود، هر چه زودتر آن را اعلام کنند تا اعضای انجمن هم برای رسیدن به حقوق خودشان تلاش کنند."

ما هم که اتفاقا همگی از اعضای آن انجمن بوده ایم، متقابلا از شما خواهش می کنیم، اگر تصمیم تان این است که واقعا از حقوق صنفی روزنامه نگاران دفاع کنید، پس از گذشت ماهها از انتشار گسترده "اسناد تخلفات تعاونی مسکن روزنامه نگاران" در نشریات ، خبر گزاری ها و سایت های خبری ملی و بین المللی (که علیرغم ارسال برای کلیه نشریات، متاسفانه با بایکوت "مصلحت اندیشانه!" نشریات اصلاح طلب روبرو شد) هر چند دیر هنگام، اما برای نخستین بار نظرتان را در مورد چگونگی عملکرد تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامه نگاران و به خصوص انتقال غیر قانونی زمین هایمان به ارزش بیش از30 میلیارد ریال ، اعلام فرمایید تا ما هم بدانیم برای رسیدن به حقوق صنفی که توسط مدافعان حقوق صنفی مان پایمال شده، چگونه باید تلاش کنیم!

آقای شمس الواعظین! پایان سخن آنکه ما صادقانه امیدواریم هیچ ارتباطی بین شما و عملکرد پر مساله تعاونی مسکن انجمن صنفی روزنامه نگاران وجود نداشته باشد.

اگرچه این خود نشانگر غفلت بزرگ شما در دفاع از حقوق صنفی روزنامه نگاران است. در هر حال نحوه پاسخگویی تان به این نامه و چگونگی برخوردتان با مشکلی که ما اعضای همان انجمن، مدتهاست با آن دست به گریبانیم، سنگ محکی است برای سنجش میزان اعتقاد ، اراده و صداقت شما در دفاع از حقوق صنفی روزنامه نگاران. منتظر پاسخ تان هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied