شمانیوز
شما نیوز

آقای تقوی! روحانی ظهر جمعه کجا بود؟

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، علت عدم سخنرانی رییس جمهور در پیش خطبه نماز جمعه روز قدس را «گرفتاری و مشغله» ی او اعلام کرده، در حالی که رییس جمهور آن ساعت کاری نداشته است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، دکتر حسن روحانی ظهر جمعه ی روز قدس نه گرفتاری داشته و نه مشغول به کاری بوده است و از طرفی همیشه خود را مقید به چنین برنامه هایی می داند، برای همین اظهارات رییس شورا به صورت یک طرفه قابل پذیرش نیست، مگر دلایل دیگری وجود داشته باشد که قابل ذکر نبوده است.

حجت الاسلام تقوی درباره ی سخنرانی پیش از نماز جمعه ی روز قدس گفته است: در چند سال اخیر رییس جمهور، سخنرانی می‌کردند همانطور که پیش از آن رئیس مجلس به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ بودند، ولی قاعده‌ای نبوده که حتما رئیس جمهور سخنران باشد. البته ما از آقای روحانی نیز دعوت کردیم، که ایشان به عنوان سخنران پیش خطبه‌ در این مراسم حضور داشته باشند، ولی آقای رئیس جمهور به خاطر گرفتاری که داشتند نتوانستند برنامه‌ی خود را تنظیم کنند.
با توجه به اتفاقی مشابه در زمستان گذشته، به نظر می رسد که دلایل در اختیار نگذاشتن تریبون سخنرانی، بیشتر به رقابت های سیاسی باز می گردد.
آقای تقوی، میزبانی جلسات همگرایی احزاب اصولگرا را بر عهده دارد و یکی از فعالان سیاسی این جناح سیاسی محسوب می شود.
موضع گیری های مجموعه ی زیر نظر وی نیز تقریبا در 100 درصد موارد با جریان اصولگرا هماهنگی دارد و سخنرانان جمعه از این تریبون ها مواضع این جریان را مطرح می کنند اما اصلاح طلبان و حالا روحانی نیز امکان سخنرانی از آن را پیدا نکرده است.
یادآوری اتفاقی مشابه: ابتکار هم کسالت نداشت!
26 دیماه گذشته، خبرنگار انصاف نیوز در گزارشی با عنوان «آقای نماز جمعه! واقعیت را بگوییم: معصومه ابتکار آماده سخنرانی است»، نوشت: رییس ستاد اقامه نماز جمعه تهران دلیل لغو سخنرانی پیش از نماز توسط معصومه ابتکار در نماز جمعه را ناتوانی وی به خاطر «کسالت و مشغله کاری» عنوان کرد، در حالی که خانم ابتکار نه کسالت دارد و نه مشغله ی کاری برای انجام آن سخنرانی؛ و آماده ی سخنرانی است.
یک هفته بعد در 3 بهمن ماه، معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست آن خبر را تایید کرد و گفت:
«به خاطر هفته هوای پاک به عنوان سخنرانی پیش از خطبه دعوتی به عمل آمد و هماهنگی‌هایی صورت گرفت. ولی بعد از حدود 48 ساعت مانده به برنامه گفتند که سخنرانی شما لغو شد.
من آمادگی کامل برای این سخنرانی را داشتم و هیچگونه کسالتی نداشتم و سخنرانی‌ام کاملا آماده بود. متاسفانه این موضوع در رسانه‌های بین‌المللی انعکاس خوبی نداشت و امیدوارم فضا به گونه‌ای فراهم شود که همه مسئولان کشور با نمازگزاران که بخش وسیعی از جامعه ما هستند از طریق تریبون نماز جمعه ارتباط برقرار کنند.
برای ما مهم است که از تریبون‌های مذهبی مسائل را گوشزد کنیم تا این روند منجر شود که در برخی رفتارها اصلاحاتی انجام شود. از اینکه چنین اتفاقی افتاد متاسفم. هیچ دلیل مشخصی برای اینکه من در آن جایگاه سخنرانی نکنم به من ارائه نشد».

منبع: انصاف نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied