شمانیوز
شما نیوز

کفاشیان: تیم ملی در استرالیا جوان می‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید نتیجه‌گیری در جام ملت‌ها مهم نیست بلکه هدف فدراسیون صعود به جام جهانی 2018 است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، علي کفاشيان درباره قرارداد فدراسيون فوتبال با کارلوس کي‌روش اظهار کرد: طبق صحبت‌هايي که با کي‌روش انجام داده‌ايم قرار بر اين شده که 80 درصد از اولويت تيم ملي، جام جهاني بعدي باشد بنابراين براي ما نتيجه گرفتن در جام ملت‌ها اهميت آنچناني ندارد بلکه جام جهاني بعدي براي ما از اولويت بالاتري برخوردار است.

وي افزود: هدف فدراسيون اين است که از رتبه اولي ايران در آسيا دفاع کنيم اما صعود به جام جهاني بعدي از همه چيز مهم‌تر است. طبق صحبت‌هايي که انجام داده‌ايم قرار بر اين شده که تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا جوان شود. بازيکناني که در جام جهاني فرصت بازي نداشتند بازي کنند. به نوعي مي‌توان گفت تيم ملي در جام ملت‌ها با 20 تا 30 درصد جوان‌گرايي به ميدان خواهد رفت. اگر با کي‌روش در جام ملت‌ها نتيجه نگيريم باز هم سرمربي ما خواهد بود زيرا قرارداد ما با او تا پايان جام جهاني 2018 است.
وي درباره بازي‌هاي ايران در جام جهاني نيز گفت: من معتقدم بازي‌هاي خوبي را به نمايش گذاشتيم زيرا مردم از عملکرد تيم ملي راضي هستند. حتي کارشناسان خارجي نيز عملکرد تيم ملي را ستايش کردند. معتقدم عملکرد قابل قبولي داشتيم.
کفاشيان تصريح کرد: اگر عملکرد تيم ملي را آناليز کرده‌ باشيد متوجه مي‌شويد ميزان دوندگي تيم 20 تا الي 30 درصد نسبت به دوندگي ليگ بهتر شده بود. اين بدان معناست که ما مي‌توانيم عملکرد خوبي داشته باشيم فقط بايد بيشتر تلاش کنيم.
وي در پاسخ به اين سؤال که طبق توافق‌تان با کي‌روش چه زماني قرار است تيم ملي اردوهاي آماده‌سازي خود را آغاز کند، گفت: امسال AFC طوري برنامه‌ريزي کرده است که در فيفادي‌ها باشگاه‌ها کمتر درگير باشند. ما هم با سازمان ليگ توافقي انجام داديم تا تيم ملي زمان بيشتري براي آماده‌سازي داشته باشد بنابراين فکر مي‌کنم بتوانيم با درخواست کي‌روش مبني بر برگزاري اردوهاي خارجي سطح بالا موافقت کنيم. البته چند بازي دوستانه نيز از جمله با کره جنوبي در نظر گرفته‌ايم تا تيم ملي با آمادگي کامل وارد جام ملت‌هاي آسيا شود.
رئيس فدراسيون فوتبال در بخشي ديگر از صحبت‌هاي خود با اشاره به حضور تيم ملي اميد در بازي‌هاي آسيايي اينچئون گفت: نتيجه گرفتن تيم المپيک در بازي‌هاي اينچئون براي ما مهم است بنابراين سعي مي‌کنيم با سه بازيکن بزرگسال در اين رقابت‌ها حضور داشته باشيم و بعد از اينکه به ايران بازگشتيم همان تيم را آماده کنيم تا در مقدماتي المپيک بعدي شرکت کنند. مطمئن باشيد 50 درصد تيمي که قرار است در بازي‌هاي اينچئون به ميدان برود همان تيمي است که قرار است در مقدماتي المپيک بعدي شرکت کند.
کفاشيان در ادامه به انتشار مبالغ قرارداد مربيان و بازيکنان اشاره کرد و گفت: مدتي بود مردم و همين‌طور ارگان‌هاي مختلف هجمه‌ي سنگيني را به سوي فوتبال وارد مي‌کردند بنابراين با توجه به توافقي که با باشگاه‌ها انجام داديم به اين نتيجه رسيديم که قراردادها را به طور شفاف منتشر کنيم. من هم معتقدم درآمد کسي نبايد مشخص باشد زيرا من خودم هم دوست ندارم کسي از حقوق من مطلع باشد اما شفاف‌سازي براي فوتبال لازم است. منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied