شمانیوز
شما نیوز

اعلام فهرست جدید یارانه بگیران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):وزیرامور اقتصادی و دارایی گفت: با شناسایی 10 میلیون نفر از افراد پردرآمد جامعه به زودی فهرست جدید یارانه بگیران اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،علی طیب نیا وزیرامور اقتصادی و دارایی در خبر ۲۱ اعلام کرد، با شناسایی 10 میلیون نفر از افراد پردرآمد جامعه به زودی فهرست جدید یارانه بگیران اعلام می شود.

طیب نیا در چهارمین نشست فرصت تاریخی انقلاب اسلامی در اصفهان گفت: این افراد پردرآمد شناسایی شده اند و به زودی و آرام آرام از فهرست یارانه‌بگیران حذف می‌شوند.

وی گفت: این عدالت نیست که یارانه به همه افراد کشور تعلق گیرد. دولت برای اجرای عدالت یکی از بسته‌های حمایتی همچون بیمه همگانی و حمایت از تولید داخلی را تدوین و اجرا کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از کاهش 75 درصدی نرخ تورم خبر داد و گفت: در طول یک سال تورم نقطه به نقطه کشور از 45 درصد به زیر 15 درصد رسید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: با افزایش صادارت غیر نفتی و توجه به صنایع خرد، پیش بینی می‌شود، اقتصاد کشور تا دو سال آینده از رکود خارج شود.

وی در مورد نرخ سود بانک‌ها گفت: متأسفانه رقابت نادرستی میان بانک‌ها بر سر سود بانکی بود که سقف سود در رقم 22 درصد تعیین شد.

وزیر امور اقتصای و دارایی با بیان اینکه هم اکنون ثبات و آرامش در بازار کشور حاکم است، گفت: کارشناسان اقتصادی معتقدند هم اکنون قیمت‌ها در بازار سرمایه به کف رسیده و دولت با ارائه اوراق مشارکت بدون ضامن در بورس این وضعیت را بهبود می‌بخشد.

* 9 هزار میلیارد تومان حاصل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : 9 هزار میلیارد تومان در سه بخش اقشار کم درآمد، بهداشت عمومی و تولید اختصاص یافت.

طیب نیا با اشاره به این که این بودجه حاصل درآمد از افزایش قیمت حامل‌های انرژی مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بود، گفت: درآمد حاصل از افزایش حامل‌ها در مرحله نخست اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها 27 هزار میلیارد تومان بود.

وزیر اقتصاد بابیان اینکه دولت سال گذشته 2 هزار و 800 میلیارد تومان از محل فروش سهام برخی شرکت‌های دولتی به دست آورده بود ، افزود: این رقم هم در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت تا بتواند هزینه درمانی بیمارستان‌ها را کاهش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied