شمانیوز
شما نیوز

ابزاری فوق العاده در ویندوز که از آن بی خبرید!

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):ویندوز پر از ابزار ها و امکاناتی است که ما شاید در سال ها استفاده از این سیستم عامل، حتی یک بار هم به آن ها سر نزنیم؛ اما کمی کنکاش به خوبی نشان می دهد، برخی از این ابزار ها به قدری کاربردی هستند که از دست دادن آن ها، واقعا یک فقدان بزرگ است. این یکی از همین ابزار هاست که بسیاری از آن بی خبرند!

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،ویندوز پر از ابزار ها و امکاناتی است که ما شاید در سال ها استفاده از این سیستم عامل، حتی یک بار هم به آن ها سر نزنیم؛ اما کمی کنکاش به خوبی نشان می دهد، برخی از این ابزار ها به قدری کاربردی هستند که از دست دادن آن ها، واقعا یک فقدان بزرگ است. این یکی از همین ابزار هاست که بسیاری از آن بی خبرند!به گزارش «تابناک»، ابزاری که امروز می خواهیم به شما معرفی کنیم، یک پنل برای دسترسی به چند ابزار پرکاربرد در ویندوز است: Windows Mobility Center یا به اختصار WMC. اگر بخواهیم به اختصار این ابزار را تعریف کنیم، باید گفت که WMC کنترل پنل کوچکی برای کنترل چند سخت افزار کاربردی در لپ تاپ است. این ابزار به ویژه هنگامی بسیار کاربردی است که دستگاه شما همه دکمه های لازم برای کنترل آن سخت افزار ها را نداشته باشد.

ابزاری فوق العاده در ویندوز که از آن بی خبر هستید!

چند نمونه از ابزارهای کنترلی که WMC در اختیار شما می گذارد، عبارتست از: کنترل روشنایی صفحه نمایش، کنترل صدا و WiFi. البته ابزارهای موجود در این پنل، وابسته به سخت افزارهای شما و ابزارهای ویژه ای است که سازنده دستگاه شما به آن افزوده است. نکته اینکه اگر هر کدام از پنل های کنترلی سخت افزاری را در این ابزار نمی بینید، به این معناست که سخت افزار مربوطه به درستی روی سیستم شما نصب نشده است. نکته دیگر آنکه در حالت معمول این ابزار روی PC و سیستم های دسکتاپ غیر قابل دسترسی است، مگر آنکه آن را با یک هک رجیستری (آموزش به زبان انگلیسی در اینجا) فعال کنید. اما برای دسترسی به این ابزار در ویندوز ۸ و ۸.۱ کافی است، روی دکمه Start Screen کلیک راست کرده و یا کلید میانبر Win + X را فشار دهید. در هر صورت، منو مذکور باز شده و می توانید WMC را از آنجا اجرا کنید.

ابزاری فوق العاده در ویندوز که از آن بی خبر هستید!

اما در ویندوز 7 این ابزار را کنترل پنل در ذیل بخش Hardware And Sound با نام: Adjust commonly used mobility settings خواهید یافت. یا آنکه به سادگی می توانید کلید میانبر Win + X را فشار دهید.

ابزاری فوق العاده در ویندوز که از آن بی خبر هستید!

با WMC چه کارهایی می شود کرد؟

همان گونه که پیش از این گفته شد، WMC با یکسری از پنل های کنترلی پیش فرض که وابسته به سخت افزارهای سیستم شما و سازنده آن است به نمایش درمی آید؛ Brightness: پنلی برای کنترل سریع نور صفحه نمایش. Volume: پنل دسترسی به میزان صدای سیستم. Battery Status: برای دیدن میزان ذخیره انرژی و همچنین تغییر Power Plan ها. Sync Center: بهترین ابزار برای دارندگان ویندوز فون. Presentation Settings: ابزاری خوب برای مواقعی که در حال معرفی یک طرح مثلا با استفاده از Power Point هستید. این ابزار یکسری تنظیمات پیش فرض را در اختیار شما می گذارد. کلیک بر آیکون هر کدام از این پنل ها منجر به باز شدن گزینه های مربوط به آن می شود؛ برای نمونه، اگر بر روی آیکون (فقط بر آیکون) Brightness کلیک کنید، تنظیمات مربوط به تعیین Power Plan ها در کنترل پنل به نمایش درمی آید که واجد تنظیماتی برای تعیین نور صفحه نمایش در Plan های متفاوت است .

ابزاری فوق العاده در ویندوز که از آن بی خبر هستید!

کلیک بر روی آیکون Presentation پنجره ای باز میکند که می توانید در آن رفتار سیستم در زمان Presentation را تعیین کنید.

ابزاری فوق العاده در ویندوز که از آن بی خبر هستید!

به همین ترتیب، کلیک روی هر کدام از آیکون ها، تنظیمات اختصاصی و ویژه آن گزینه مورد نظر را برای شما به نمایش درمی آورد. در پایان اینکه باید گفت WMC به رغم آنکه بسیار ساده است، کاربرد آن برای بسیاری از کاربران اساسی و کارآمد است. مهم تر از همه اینکه این ابزار قابلیت افزودن گزینه های دیگر را به پنل اصلی خود دارد که البته این کار هنوز به آن حد ساده نیست که از توان هر کسی ساخته باشد، اما در آینده نزدیک، این ابزار با پنل های بیشتر مجهز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied