شمانیوز
شما نیوز

چرا عکس نوه رهبرى از خبرگزارى ها حذف شد؟

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):حذف تصویر از خبرگزارى ها در زمانه اى که تارهاى عنکبوتى سایت ها و شبکه هاى اجتماعى در همه شئون زندگى انسان تنیده شده کار ˝عبث˝ و بلکه حتى ˝اشتباهى˝ بوده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،به نقل از پارس نیوز "رضا امیرخانى" در جایى از کتاب "داستان سیستان" نقل مى کند که "ره بر" به فرزندانش گفته بود که اگر مى خواهید کار اقتصادى کنید مانعى ندارد، اما دیگر باید "نام خانوادگى"تان را تغییر دهید. این حرف به این معنى بود که در صورت کار اقتصادى، آنها حق سوءاستفاده از فامیلى "خامنه اى" را نخواهند داشت.

فرزندان "ره بر" اما نه تنها در طول این 25 سال (و یا بهتر بگوییم 35 سال پس از انقلاب) وارد هیچگونه فعالیت اقتصادى نشدند بلکه حتى از حضور در مجامع عمومى و کذا رسانه اى شدن هم پرهیز داشته اند. براى همین هم هست که اگر جستجویى در همین دنیاى مجازى کنیم، به جز چند تصویر محدود چیز دیگرى از آنها یافت نمى شود.

البته این قاعده "ره بر"، دقیقا خلاف آن چیزى است که بسیارى از بزرگان نظام، "خواسته" یا "ناخواسته" عمل کرده و مى کنند. مثلا مقایسه کنید با میزان فعالیت هاى(..) فرزندان آقاى هاشمى و به تبع آن رسانه اى بودن آنها. یا فرزندان شهید بهشتى و شهید مطهرى. و یا حتى مقایسه کنید با "بیت امام" (...)حتى "نتیجه امام" (فرزند سید حسن) و سایر وابستگان دور و نزدیک امام هم (مانند زهرا و نعیمه اشراقى) داراى فعالیت هاى سیاسى و اقتصادى هستند و البته که همگى در رسانه ها (واقعى و مجازى) هم حضور دارند.

در روزهاى اخیر اما انتشار دو عکس پیاپى از نوه هاى رهبر انقلاب (در روز قدس و نماز عید فطر) و حذف دومى از روى خروجى خبرگزارى ها، موجب بروز واکنش هاى متعددى شده است. برخى از دوستان معتقد بودند که این عکس، در کنار اقتدار رهبرى در نماز عید فطر، نشاندهنده لطافت خاصى بوده و نمى بایست آن را حذف مى کردند و برخى دیگر از دوستان نیز بالعکس.

اگر چه حذف تصویر از خبرگزارى ها در زمانه اى که تارهاى عنکبوتى سایت ها و شبکه هاى اجتماعى در همه شئون زندگى انسان تنیده شده کار "عبث" و بلکه حتى "اشتباهى" بوده است، اما به نظر مى رسد حکایت از همان دغدغه فوق الذکر "ره بر" و بیت منتسب به ایشان دارد.

"ره بر" بهتر از هر کسى مى داند که در این جامعه، یکى از بهترین و مهم ترین راه ها براى سوءاستفاده هاى رانتى و دولتى، انتسابات ژنتیکى و فامیلى به بزرگان نظام است. مثال هاى این سوءاستفاده هاى فامیلى از رانت اقتصادى را همه شما بهتر از من مى دانید. براى همین هم هست که "ره بر" تا توانسته، همه راه هاى نفوذ و ویژه خوارى را بر روى خانواده خود بسته است.

بله، بى تردید براى "ره بر"، فرزندان و نوه هایش عزیز هستند، اما از آن عزیزتر، انقلاب و آرمان هاى آن است. و من تعجب مى کنم از دوستانى که خود منتقد ویژه خوارى ژنتیکى برخى بزرگان نظام بوده و هستند و حالا خرده گرفته اند که چرا به خبرگزارى ها گفته اند عکس نوه ره بر را حذف کنند!

از صمیم دل درود مى فرستم بر "ره برى" که حتى به همین مقدار هم حاضر نشد کسى از انتساب به وى سوءاستفاده کند. "تاریخ" در مورد عظمت این "مرد" بیشتر خواهد نوشت.

پى نوشت: 1- حذف عکس نوه هاى رهبر را مقایسه کنید با کارى که توسط رهبران و بزرگان سایر نظام هاى مدعى "مردم سالارى" انجام مى دهند. مثلا مقایسه کنید با کشور انگلیس که نه تنها مراسم عروسى "دختر ملکه"، میلیون ها دلار هزینه روى دست مردم باقى گذاشت بلکه حتى خبر تولد "نوه ملکه" هم تا مدت ها در صدر اخبار رسانه هاى بین المللى قرار گرفته بود.

2- بعضى از دوستان نوشته اند که دلیل حذف عکس، رعایت موارد امنیتى براى این بچه ها بوده. من اگر چه این فرضیه را رد نمى کنم اما به نظرم دلیل اصلى همانى است که گفتم.

3-حالا شاید بهتر بتوان به دلایل دفتر رهبرى مبنى بر عدم حضور عکاسانى غیر از دو سایت "لیدر" و "خامنه اى دات آى آر" در دیدارهاى عمومى و خصوصى رهبرى پى برد. وقتى یک عکس که از نظر بسیارى از افراد، چندان هم مهم نبود تا این حد داراى حساسیت بوده و مى تواند دستمایه انواع و اقسام خبرها و تحلیل ها شود "موج رسانه اى" ایجاد کند، یک اشتباه در دیدارهاى خاص رهبرى، تا چه حد مى تواند مهم و البته دردسرساز شود!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied