شمانیوز
شما نیوز

احمدی نژاد- روحانی کارنامه سال اول

دولت احمدی نژاد: تورم، از جمله شاخص های مورد انتقاد دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد است: چراکه نرخ تورم در پایان دولت وی تا حد 45 درصد افزایش پیدا کرد: هر چند در سال های ابتدایی فعالیت او نرخ تورم کاهند بوده است. براساس گزارش بانک مرکزی در تیرماه سال 84 نرخ تورم 4/15 درصد بود …

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، یک سال از روزی که حسن روحانی به عنوان رییس جمهور یازدهمین دولت ایران آغاز به کار کرد، می گذرد. مراسم تحلیف او سیزدهم مردادماه ۹۲ در مجلس برگزار شد و در این مراسم روحانی به مردم قول داد که اوضاع اقتصادی مردم بهتر شود و شکاف های اجتماعی و اقتصادی به حداقل ممکن برسد. وی در عین حال با بیان اینکه مردم ایران به اعتدالگرایی و دوری از افراط و تفریط رای مثبت دادند، تاکید کرد که کانون فکری دولت بر محور اعتدال و عقلانیت بنا خواهد شد و دولت نهایت اهتمام خود را به کار می گیرد تا برمبنای اعتدال و روش های عقلایی و متناسب با واقعیت های موجود، اعتدال را شالوده عملکرد و مدیریت کشور قرار دهد، تهدیدها را کاهش داده و فرصت ها را افزایش دهد. به هرحال این مراسم با حواشی بسیاری به پایان رسید و محمود احمدی نژاد رسما از عرصه سیاست و اقتصاد کشور کنار رفت و در حوزه های گوناگون کشتی به گل نشسته یی را در حوزه های مختلف برای دولت جدید به ارث گذاشته بود که دولت یازدهم باید این کشتی را تعمیر می کرد و دوباره به دریا باز می گرداند. اما دولت یازدهم در این یک سال چه کرد؟ امروز بعد از گذشت یک سال از فعالیت دولت یازدهم، تحولات زیادی در حوزه اقتصاد رخ داده است: از کاهش رشد نرخ تورم گرفته تا ثبات قیمت ها در بازار ارز: بازاری که چند سال بی ثباتی را تجربه کرده بود. در نهایت هم برای یک سال بعدی دولت، برای خروج غیرتورمی از رکود برنامه ریزی کرده و براساس بسته یی که برای خروج از رکود منتشر کرده، اعلام شده که سال ۹۵، اقتصادی بدون رکود و با تورم پایین خواهیم داشت. در همین راستا، در تلاش هستیم در گزارش

پیش رو یک سال اول فعالیت اقتصادی دولت احمدی نژاد را با یک سال فعالیت دولت یازدهم در برخی شاخص های کلان اقتصادی مقایسه کنیم. اطلاعات این گزارش، همگی از آمارهای رسمی استخراج شده است. دولت احمدی نژاد: تورم، از جمله شاخص های مورد انتقاد دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد است: چراکه نرخ تورم در پایان دولت وی تا حد ۴۵ درصد افزایش پیدا کرد: هر چند در سال های ابتدایی فعالیت او نرخ تورم کاهند بوده است. براساس گزارش بانک مرکزی در تیرماه سال ۸۴ نرخ تورم ۴/۱۵ درصد بود …

توزیع بروشور و نشریه علیه وزیر ارشاد در نماز عید در نماز عید سعید فطر برخی مخالفان دولت اقدام به توزیع نشریه و بروشورهایی علیه علی جنتی وزیر ارشاد کردند. به گزارش اعتماد تصاویر متعددی از این نشریات تخریبی در دست نمازگزاران تهرانی دیده شد که نشان از عزم جدی مخالفان دولت برای توزیع این نشریات تخریبی داشت.

سفارت ایران در ترکیه شنود می شده است سفارت ایران در آنکارا از سوی مخالفان دولت رجب طیب اردوغان شنود می شده است. به گزارش فارس، دادگاهی در ترکیه قرار بازداشت ۱۱ افسر پلیس که اخیرا بازداشت شده اند را تمدید کرد. این افسران پلیس متهم هستند که از رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه و نزدیکان او جاسوسی می کرده اند. این افسران از جمله ده ها نفری هستند که هفته گذشته به صورت همزمان در ۲۲ شهر ترکیه بازداشت شدند. معاون امنیت پلیس استانبول یکی از آنان بود. بی بی سی گزارش داد که شنود سفارت ایران در آنکارا، پایتخت ترکیه نیز یکی اتهامات آنها است. آنها همچنین متهم هستند که مکالمات بسیاری افراد دیگر، از جمله نویسندگان و چهره های دانشگاهی را شنود می کرده اند. در ترکیه چند ماه است که بر سر پرونده فساد نزدیکان نخست وزیر و افشاگری علیه آنها درگیری وجود دارد. در آغاز این ماجرا چندین نفر، از جمله فرزندان سه وزیر بازداشت شدند.

یکی از خبرنگاران امریکایی در تهران آزاد شد به دنبال انتشار خبر بازداشت جیسون رضاییان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در تهران و یگانه صالحی، همسر او و خبرنگار روزنامه اماراتی نشنال، خبرگزاری رویترز از آزادی یکی از کسانی که به همراه جیسون رضاییان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در تهران، بازداشت شده بود، خبر داد. خبرگزاری رویترز به نقل از این فرد آزادشده می گوید که رفتار ماموران با او «محترمانه» بوده است. خبرگزاری آریا نوشت: در همین حال وزارت خارجه امریکا هم خواستار آزادی جیسون رضاییان، خبرنگار واشنگتن پست، همسرش و دو نفر بازداشتی اخیر در ایران شده است.

برگزاری جشن تولد چاوز در تهران مراسم شصتمین سالروز تولد هوگو چاوز در سفارت این کشور با برپایی نمایشگاه عکس برگزار شد. به گزارش تدبیر، شصتمین سالروز تولد هوگو چاوز امروز در محل سفارت ونزوئلادر تهران با حضور سفرای کشورهای نیکاراگوئه، گینه بیسائو و همچنین کاردار سفارت کوبا به میزبانی سفیر ونزوئلابرگزار شد. در این مراسم نمایشگاه عکسی از سخنان و فعالیت های چاوز که توسط هنرمندان ایرانی طراحی شده بود در معرض دید عموم قرار گرفت. در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هوگو چاوز، سفرا و میهمانان حاضر در مراسم ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بی دفاع فلسطین، حمایت خود را از مردم بی دفاع فلسطین اعلام کردند.

سعید مرتضوی به دادسرا احضار شد وکیل مدافع جمعی از کارگران در پرونده تامین اجتماعی از احضار سعید مرتضوی رییس سابق سازمان تامین اجتماعی به شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت خبر داد. به گزارش ایرنا، «مصطفی ترک همدانی» گفت: این احضاریه پیش تر برای وی ارسال شده بود اما مقرر شده رییس سابق سازمان تامین اجتماعی بعد از ماه مبارک رمضان در دادسرا حضور یابد و تفهیم اتهام شود و به اتهامات پاسخ گوید. وی پیش تر نیز از پایان تحقیقات پرونده مربوط به تامین اجتماعی خبر داده و اعلام کرده بود تحقیقات دادسرای کارکنان دولت در خصوص این پرونده پایان یافته و بعد از ماه مبارک رمضان، تحقیقات مقدماتی از متهمان آغاز می شود. این پرونده سعید مرتضوی، از طرح تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی و شستا که تیرماه سال ۹۲ اعضای آن انتخاب شدند و احکام آنها را رییس مجلس صادر کرد، شکل گرفت.

منبع: اعتماد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied