شمانیوز
شما نیوز

تفریح یک داعشی در سد موصل +تصاویر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):سد موصل بزرگ‌ترین سد عراق و چهارمین سد جهان است که فروپاشی این سد شاید به کشته و غرق شدن بیش از نیم میلیون نفر از شهروندان عراقی منجر شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از ابنا، تسلط گروه تروریستی داعش بر سد بزرگ موصل، نگرانی‌هایی را درباره اقدام احتمالی این گروهک در منفجر کردن این سد برای غرق کردن شهرهای عراق از جمله بغداد و یا بستن آب و تشنگی ساکنان برخی شهرهای عراق به وجود آورده است.

نگرانی از اقدامات تروریست‌های داعش پس از تصرف سد موصل در حالی است که این گروه در حمله اخیر خود و پس از تسلط برسد فلوجه، دست به چنین اقدام مشابهی زد.

بنابر این گزارش، داعش در صورت بازکردن دریچه‌های سد و یا تخریب آن می‌تواند موصل و حتی بغداد را غرق کند.

روز دوشنبه نیز وب‌سایت خبری وابسته به داعش ویدیویی منتشر کرد که در آن یکی از اعضای این گروه تکفیری در سد موصل شنا می‌کند.

سد موصل بزرگ‌ترین سد عراق و چهارمین سد جهان و دارای ظرفیت آبی معادل سه تریلیون بشکه است، اما یک گزارش آمریکایی که سال ۲۰۰۷ منتشر شد، حاکی است که این سد از زمان احداث آن در سال ۱۹۸۰ با مشکلاتی روبروست که هرلحظه بیم فروپاشی آن می‌رود مساله‌ای که مقامات مسوول عراقی را واداشته برای تضمین باقی ماندن آن، سالانه ۵۰ هزار تن بتن بدان تزریق کنند.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نیز در اکتبر ۲۰۰۷ نوشت: مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند که فروپاشی این سد شاید به کشته و غرق شدن بیش از نیم میلیون نفر از شهروندان عراقی منجر شود زیرا با شکسته شدن سد استان موصل با ۱۹ متر (ارتفاع) آب و برخی مناطق بغداد نیز زیر چهار و نیم متر آب غرق خواهند شد.

با تسلط تروریست‌های داعش بر سد موصل این گروه علاوه بر تهدید غرق کردن موصل یا بغداد، امکان مذاکره در خصوص دسترسی عراقی‌ها برآب را به دست آورده زیرا تروریست‌ها می‌توانند آب شهرهای عراق را به هدف کوچاندن ساکنان شهر‌ها و روستاهای آن قطع کنند.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied