شمانیوز
شما نیوز

داعش: تدریس تاریخ و موسیقی ممنوع!

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): داعش به موسسات آموزشی و تربیتی مناطق تحت کنترل خود در سوریه دستور داد، "تاریخ و تربیت اسلامی" و موسیقی، از دروس آموزش و پرورش حذف شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، داعش در بیانیه ای خطاب به موسسات آموزشی و تربیتی مناطق تحت کنترل خود در سوریه دستور داد، برخی مواد درسی از جمله تاریخ و تربیت اسلامی و موسیقی که توسط نظام سوریه وضع شده بود، از دروس آموزش و پرورش حذف شوند.

داعش همچنین بخش هایی از کتب درسی که با روش این گروه سازگاری ندارد را حذف و متون دیگر جایگزین آن کرده است. این بیانیه را سازمانی موسوم به «دیوان تعلیم در دولت اسلامی» وابسته به داعش صادر کرد که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. در متن این بیانیه به موارد ذیل اشاره شده است: " از مواد درسی به طور حتم، مواد ( آموزش هنری موسیقی، تربیت ملی، درس اجتماعی، تاریخ، دروس زیبایی شناسی، ورزش، مسائل فلسفی- اجتماعی و روانشناختی، تربیت دینی اسلامی و تربیت دینی مسیحی) حذف و مواد دیگری جایگزین آن می شود. عبارت «جمهوری عربی سوریه» حذف و «دولت اسلامی» جایگزین آن می شود. همچنین عنوان «وزارت تربیت» به «وزارت تعلیم و تربیت» تغییر می یابد و تصاویری که با شریعت اسلامی همخوانی ندارند نیز حذف خواهد شد. در این بیانیه همچنین آمده است، سرود ملی سوریه از مدارس حذف و مفاهیم قومی و ملی از میان خواهند رفت، زیرا تنها وابستگی مسلمان باید به اسلام و اهل آن و همچنین برائت از شرک و مشرکین باشد." منبع: شبکه خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied