شمانیوز
شما نیوز

نتیجه دیدار تیم ملی بسکتبال ایران و اسپانیا

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): تیم ملی بسکتبال کشورمان در نخستین بازی خود در جام جهانی 2014 مقابل میزبان مسابقات شکست خورد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، هفدهمین دوره جام جهانی بسکتبال با دیدار اسپانیا و ایران از ساعت 30 دقیقه بامداد رسما آغاز شد و در پایان اسپانیایی‌ها با نتیجه 90 بر 60 توانستند مقابل کشورمان به برتری برسند.

در این دیدار که در سالن «پلاسیون دپورتس» شهر گرانادا برگزار شد مهمد بچیروویج ترکیب مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی، حامد آفاق، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی را به میدان فرستاد.

بازی با پرتاب دو امتیازی اسپانیایی‌ها آغاز شد، اما بلافاصله مهدی کامرانی با پرتاب سه امتیازی ایران را پیش انداخت و دومین پرتاب سه امتیازی را هم صمد وارد سبد میزبان کرد و نتیجه 6 بر 4 شد.

سالن 7500 نفری پلاسیو یک‌صدا اسپانیا را تشویق می‌کرد و تعدادی هم تماشاگر ایرانی حضور داشتند.

اسپانیایی‌ها رفته رفته بازی را در اختیار گرفتند و اشتباهات ملی‌پوشان کشورمان هم زیاد شده بود و اوشین ساهاکیان در همان دقیقا ابتدایی دو فوله شد.

در لحظاتی که توپ از دست می‌رفت با عصبانیت نکاتی را به ملی‌پوشان گوشزد می‌کرد. حساب کار 21 بر 9 بود که سرمربی ایران نخستین وقت استراحت بازی را درخواست کرد.

در ادامه کار کامرانی که پس از استراحت وارد میدان شده بود پرتاب سه امتیازی موفق انجام داد و محمد جمشیدی نیز کار او را با پرتاب سه امتیازی دیگر تکمیل کرد.

توپ‌های از دست رفته در کوارتر اول بالا بود و در ثانیه‌های پایانی نیز کاردوست دو پرتاب پنالتی را از دست داد تا در نهایت کوارتر اول 27 بر 18 به سود اسپانیا خاتمه پیدا کند.

*کوارتر دوم 21 بر 15 به سود اسپانیا

در کوارتر دوم هم در جریان امتیازآوری ناموفق بودیم و زیر سبد غول‌های اسپانیا اجازه هیچ حرکتی به ایران نمی‌دادند و برادران گسول امتیازهای زیادی را در زیر سبد کسب کردند.

حدادی در این کوارتر چند توپ حساس را در حمله از دست داد و پرتاب‌هایش نیز وارد سبد نشد و حضور همزمان برادران گسول در زمین کار او را بسیار سخت کرده بود.

در اواسط کوارتر توپ‌ربایی از حدادی اسپانیا را به امتیاز 42 رساند و در ادامه پرتاب سه امتیازی کامرانی بار دیگر موفقیت‌آمیز بود و امتیاز ایران را 31 کرد و مهمد بچیروویچ نیز حدادی و آفاق را به صورت همزمان تعویض کرد.

امتیازآوری‌های اسپانیایی‌ها همچنان ادامه داشت و در ثانیه پایانی نیز اوشین ساهاکیان اقدامی را انجام داد و توپ وارد سبد شد، اما داور به دلیل اتمام زمان بازی نپذیرفت تا کوارتر دوم 21 بر 15 به سود میزبان خاتمه پیدا کند و نیمه نخست 48 بر 33 شود.

*کوارتر سوم 22 بر 17 به سود اسپانیا

نیمه دوم ایران با ترکیب کامرانی، یخچالی، جمشیدی، اوشین و حدادی آغاز شد. اسپانیایی‌ها همان بازی راحت و بی دردسر خود در نیمه نخست را انجام می‌دادند و هر زمانی که اراده می‌کردند، به امتیاز می‌رسیدند و ما همچنان در زیر سبد مشکل داشتیم.

مهدی کامرانی که بهترین بازیکن ایران در امتیازاوری محسوب می‌شد، در حالی سه دقیقه از بازی گذشته بود کامرانی با یک نفوذ ایران را به امتیاز 37 رساند، اما بلافاصله فرناندز با یک سه امتیازی فوق العاده اسپانیا را به امتیاز 54 رساند.

در حالی که 7 دقیقه از بازی گذشته بود در یک صحنه دست روزبه ارغوان به صورت مارک گسول برخورد کرد که خطا اعلام شد و اعتراض تماشاگران اسپانیایی را هم در پی داشت.

«اورنگا» سرمربی اسپانیا بازیکنان خود را به تناوب تغییر می‌داد تا تمامی بازیکنان در زمین فرصت بازی داشته باشند.

حملات ما پس از چند دقیقه به ثمر نشست و پرتاب سه امتیازی اوشین ساهاکیان وارد سبد شد تا تیم ملی کشورمان به امتیاز 44 برسد و جمشیدی نیز پس از آن دو امتیاز را کسب کرد.

در ادامه کار صمد با یک نفوذ در زیر حلقه از پائو گسول خطا گرفت و دو پرتاب پنالتی خودش را وارد سبد کرد و در پایان کوارتر سوم نیز دو امتیاز یخچالی ایران را به امتیاز 50 رساند. اسپانیا نیز امتیاز 70 را در پایان این کوارتر برای خود ثبت کرد.

*کوارتر چهارم 20 بر 10 به سود اسپانیا

در کوارتر چهارم همان 20 امتیاز اختلاف وجود داشت و بازی یک مقدار متعادل شده بود. در این کوارتر آرمان زنگنه نیز برای اولین بار وارد میدان شد. تعویض های پیاپی مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی ایران هم ادامه داشت.

5 دقیقه گذشته بود که حساب کار 79 بر 56 بود و یک توپ از دست دادن از کامرانی دو امتیاز دیگر را برای اسپانیا به ارمغان آورد.

اسپانیا که قهرمان جهان در سال 2006 و نایب قهرمان المپیک 2010 شناخته می‌شود در این بازی تمام بازیکنان اصلی خود را در اختیار داشت و با وجود زیاد شدن اختلاف امام همچنان برادران گسول در میدان حضور داشتند.

حساب کار 86 بر 58 بود که خطای آفاق روی کلاور، بازیکن اسپانیا که در تیم مینه سوتای آمریکا بازی می‌کند دو پرتاب در اختیار وی قرار داد و در برگشت توپ صمد با دست دفاع حریف به بیرون رفت و پس از پرتاب اوت صمد با یک نفوذ زیبا ایران را به امتیاز 60 رساند.

بازی چشم نواز اسپانیایی‌ها تماشاگران حاضر در سالن را هم به وجد آورده بود و آنها در پایان توانستند 90 بر 60 پیروز بازی لقب بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied