شمانیوز
شما نیوز

پخش زنده دیدار والیبال ایران و لهستان

پخش زنده دیدار والیبال ایران و لهستان

پخش زنده دیدار والیبال ایران و لهستان لیگ جهانی والیبال دو روز پایانی مرحله دوم را طی امشب و فردا شب پشت سر می گذارد تا چهره تیم های صعودکننده به دور سوم مشخص شود؛ تیم هایی که ایران هم می تواند یکی از آنها باشد. تیم ملی والیبال ایران پس از آنکه در مرحله اول تیم های قدرتمند آمریکا و ایتالیا و همچنین تیم های بلژیک و پورتوریکو را شکست داد و فقط با یک باخت در مقابل فرانسه به مرحله دوم رسید، در این مرحله نیز تیم های استرلیا و آرژانتین را شکست داد تا پس از 6 پیروزی از 7 بازی خود، در انتظار دو بازی سخت و دشوار در مقابل لهستان میزبان و تیم مدعی صربستان باشد. والیبالیست های ایران در دومین بازی خود در مرحله دوم به دیدار آرژانتین رفتند که سرمربی سابق تیم ایران یعنی خولیو ولاسکو را روی نیمکت داشت؛ مربی بزرگی که در ایران هنوز هم بسیار محبوب است. بازیکنان ایران و کواچ سرمربی تیم ملی بسیار انگیزه داشتند تا تیم سرمربی سابق خود را شکست دهند و توان خود را به رخ او بکشند. این اتفاق هم افتاد و ایران در یک بازی برتر، در سه ست متوالی آرژانتین را شکست داد و موجب حذف این تیم شد. ایران در این بازی با نتایج 25 بر 16، 25 بر 23 و 25 بر 15 آرژانتین را شکست داد. در پایان این مسابقه امیر غفور که زمان حضور ولاسکو در ایران به عنوان پسرخوانده وی معروف شده بود توانست با کسب 17 امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان لقب بگیرد. این در حالی است که در تیم آرژانتین هم گونزالس توانست 11 امتیاز برای تیمش کسب کند و امتیازآورترین بازیکن آرژانتینی ها لقب بگیرد.

ولاسکو نقل قولش را تکذیب کرد

سرمربی تیم والیبال آرژانتین بعد از شکست 3 بر صفر مقابل ایران، پیشرفت عالی ایران را ستود و گفت : ایران راه بازی کردن را بلد شده و می داند در زمین دارد چه کار می کند. به نظرم کواچ با تیم عالی کرده است. تیم نسبت به زمانی که من در ایران بودم پیشرفت خوبی داشته و الان دارد در سطح برتر بازی می کند. ولاسکو با برشمردن موفقیت های ایران در راه یابی به مرحله نهایی لیگ جهانی امسال و همچنین آغاز قدرتمند مسابقات قهرمانی جهان با غلبه بر ایتالیا و امریکا گفت: ایران در مسابقات امسال امید به صعود دارد و به نظرم اگر همین طور در سطح عالی بازی کند به خواسته اش می رسد. سرمربی پیشین ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در این تورنمنت طرفدار کدام تیم هستید، گفت: اگر آرژانتین نباشد، طرفدار ایرانم. امیدوارم ایران تا پایان مسابقات با موفقیت پیش برود و خوشحال باشد. چون من هم با خوشحالی ایران خوشحال می شوم. ولاسکو همچنین در توضیح فنی شکست تیمش در برابر ایران گفت: تاکتیک سرویس و حمله ایران امروز با روزهای گذشته تفاوت داشت. در عوض ما نه دریافت داشتیم، نه حمله های مان به ثمر می نشست. فقط ست دوم شانس داشتیم که آن هم در امتیازهای پایانی با اشتباهات خودمان بازی را از دست دادیم. به نظرم این بازی برای ما درس بزرگی بود. البته اگر خواسته باشیم چیزی از آن یاد بگیریم. خولیو ولاسکو در پایان کنفرانس خبری یک قول را که در این ماه ها از او نقل می شود، تکذیب کرد و گفت: نمی دانم چرا باید از قول من چنین حرف هایی بزنند! من هرگز در هیچ مصاحبه ای نگفته ام که دلیلم برای ترک ایران این بوده که تیم ایران دیگر پیشرفت نمی کند و آنچه دیدید حداکثر توان و پیشرفت ایران بوده است. هیچوقت چنین حرفی نزده ام.

کواچ چه گفت؟

سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی بر آرژانتین گفت: بازیکنان انگیزه زیادی برای رویارویی با تیم ولاسکو داشتند و من هم سعی کردم هیجان آن ها را کنترل کنم. اسلوبودان کواچ اظهار کرد: بازی بسیار خوبی داشتیم. بازیکنان ایران بسیار با انگیزه و با قدرت کار کردند. طبیعی بود که آن ها انگیزه زیادی برای بازی مقابل خولیو ولاسکو داشتند. من هم سعی نکردم این انگیزه را از آن ها بگیرم. والیبال ایران پیشرفت زیادی کرده و الان بهترین ورزش تیمی ایران است. وی افزود: ما در طول بازی سعی کردیم تا هیجان بازیکنان را کنترل کنیم. در بازی بعدی کار سختی برابر لسهتان داریم. آن ها از امتیاز میزبانی برخوردار هستند. باید ابتدا خود را برای جو سالن و هواداران حریف آماده کنیم. این تیم در خانه 14 هزار تماشاگر دارد اما ما نهایتا می توانیم هزار هوادار ایرانی در سالن داشته باشیم. با این حال نمی خواهیم شانسی که برای مان ایجاد شده را از دست بدهیم. می رویم که بجنگیم و نتیجه بگیریم. در سایر بازی های پنجشنبه شب از گروهی که ایران هم در آن حضور دارد، لهستان میزبان علی رغم آنکه در ست اول در مقابل ایتالیا شکست خورد، در سه ست بعدی پیروز شد تا ایتالیا هم همانند آرژانتین و استرالیا از این گروه حذف شود. در این بازی، ایتالیا در گیم اول 25 بر 19 پیروز شد اما در سه ست بعدی با نتایج 25 بر 18، 25 بر 20 و 26 بر 24 شکست خورد و حذف شد. فرانسه هم سه بر یک استرالیا را شکست داد. آمریکا هم در یک بازی نزدیک، 3 بر 1 صربستان را شکست داد تا همچنان رقابت برای صعود از این گروه بین پنج تیم فرانسه، لهستان، ایران، صربستان و آمریکا باقی بماند. در گروه دیگر، برزیل سه بر صفر چین را شکست داد، کانادا هم در سه ست متوالی فنلاند را مغلوب کرد، بلغارستان در مقابل آلمان 3 بر یک شکست خورد و روسیه با همین نتیجه کوبا را شکست داد. هم اکنون در گروه E فرانسه با 13 امتیاز صدرنشین است، لهستان با 12 امتیاز دوم است، ایران با 11 امتیاز در رده سوم قرار دارد و آمریکا و صربستان با 10 و 9 امتیاز در رده های بعدی قرار گرفته اند. آرژانتین و ایتالیا هم با 3 و 2 امتیاز و استرالیا بدون امتیاز از دور رقابتها حذف شدند. در گروه F هم برزیل و روسیه با 15 و 14 امتیاز اول و دوم هستند، آلمان با 12 امتیاز سوم است، کانادا هم با 10 امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد و رقابت برای صعود بین این چهارتیم است. سایر تیم های این گروه دیگر شانسی برای صعود ندارند. بلغارستان با 5، فنلاند و کوبا با 2 و چین بدون امتیاز در رده های بعدی هستند.

تدبیر کواچ در نرفتن به رختکن

فرهاد قائمی به نتیجه دادن تدبیر کادر فنی در خصوص نرفتن به رختکن در بین ست های دوم و سوم اشاره کرد و اظهار کرد آن چیزی که می خواستیم انجام دادیم. دریافت کننده قدرتی تیم ملی کشورمان پس از شکست 3 بر صفر آرژانتین گفت:«خدا را شکر امشب همان نتیجه ای که پیش بینی می کردیم و کادر فنی از ما می خواست را به دست آوردیم و ما آرژانتین را 3 بر صفر بردیم.» وی ادامه داد: «آرژانتین تیم خوبی بود. جاهایی به خاطر اینکه خوب سرویس می زدند کار گره می خورد و ما در دریافت به مشکل خوردیم. البته زود برطرف کردیم و تا قبل از پوئن نزدیک 20 با دریافت، دفاع و توپگیری و سرویس های خوب جبران کردیم وبرنده شدیم.» قائمی با اشاره به نرفتی تیم در بین ست دوم و سوم به رختکن و ماندن در سالن مسابقه در ده دقیقه ای وقت استراحت تیم ها اشاره کرد و افزود: «راه تا رختکن خیلی زیاد بود و هوای رختکن هم خیلی سرد بود. ما عرق کرده می رفتیم و بدن هایمان سرد می شد. در این بازی کادر فنی تصمیم گرفت که در زمین بمانیم تا از جو بازی بیرون نیاییم. نتیجه هم داد و ست سوم راهم مثل ست های قبلی خوب شروع کردیم.» وی تاکید کرد:« نه فقط ولاسکو بلکه همه تیم ها ما را خوب آنالیز می کنند. مهم این است که ما بازی خودمان را انجام دهیم . به مسائل دیگر کار نداریم. در این بازی هم می خواستیم کارمان را با کیفیت انجام دهیم. امیدوارم در بازیهای بعدی هم این روند ادامه پیدا کند.» دریافت کننده ملی پوش درباره بازی با لهستان گفت :«لهستان میزبان مسابقات است اما شک نکنید ما با همه قدرت جلوی این تیم ظاهر می شویم و همه تلاشمان برای بهترین نتیجه است. هرچند قابل پیش بینی نیست. اما می خواهیم بهترین نمایش را داشته باشیم. به طور حتم با بهترین عملکرد برنده می شویم. »

چند تیم صعود می کنند؟

در پایان مرحله دوم از هر گروه سه تیم برتر به مرحله سوم صعود می کنند تا شش تیم برتر این رقابت ها را مشخص کنند. این شش تیم نیز مسابقات خود را در دو گروه G و H پیگیری می کنند. تیم های اول و دوم هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می کنند و تیم های سوم دو گروه نیز برای مقام های پنجم و ششم جهان با یکدیگر در مرحله نیمه نهای مسابقه می دهند. تیم های اول و دوم گروه های G و H در مرحله نیمه نهایی به صورت ضربدری با یکدیگر مسابقه می دهند تا تیم های پیروز این مرحله به دیدار نهایی و تیم های بازنده به دیدار رده بندی صعود کنند. مرحله نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان روز یکشنبه 30 شهریورماه برگزار خواهد شد تا تیم های اول تا چهارم این رقابت ها مشخص شوند. رده بندی تیم های هفتم تا بیست و چهارم جهان نیز بر اساس عملکرد تیم های در مراحلی قبلی مشخص و در پایان مسابقات اعلام می شود.

ایران، امشب در مقابل میزبان

ایران دو بازری حساس پیش رو دارد که با توجه به اختلافات امتیازی اندک 5 تیم در این گروه از این بازیها نیاز به امتیاز دارد. امشب از ساعت 22:50 به وقت تهران، ایران به مصاف لهستان میزبان می رود که در این مسابقات همانند ایران تنها یک بار شکست خورده و آن هم در مقابل آمریکا بوده است. لهستانی ها که از امتیاز میزبانی در این دوره از مسابقات برخوردار هستند، از مدت ها قبل برای قهرمانی برنامه ریزی کرده بودند. آن ها برای صعود به جمع سه تیم برتر مسابقات به پیروزی مقابل ایران نیاز دارند. هواداران پرشور والیبال لهستان اصلا دوست ندارند شاهد شکست تیم خود در بازی با ایران باشند. از سوی دیگر تیم ملی والیبال ایران هم که در مرحله دوم مسابقات تا اینجا دو پیروزی ارزشمند و سه امتیازی برابر استرالیا و آرژانتین داشته، با انگیزه زیاد برای کسب هر سه امتیاز بازی با لهستان و صعود به دور بعد به میدان می رود. لهستانی ها که بعد از نایب قهرمانی در جام جهانی 2011 و قهرمانی در لیگ جهانی 2012 سیر افولی خود را پشت سر گذاشتند تغییرات زیادی را تجربه کردند. آن ها امید زیادی دارند تا در مسابقات قهرمانی جهان که میزبان هستند ، بار دیگر توانایی های خود را نشان دهند. البته لهستان همیشه جزو تیم های خوب و تراز اول والیبال جهان محسوب شده است. قهرمانی در المپیک 1976 بزرگترین افتخاری است که این تیم کسب کرده است. همچنین یک مدال طلا و یک نقره در مسابقات قهرمانی جهان، دو مدال نقره در جام جهانی، یک طلا و یک برنز در لیگ جهانی و یک طلا، پنج نقره و دو مدال برنز در قهرمانی اروپا از مهمترین افتخارات این تیم به شمار می رود. تیم ملی والیبال ایران بعد از سال 2010 همواره در رقابت های مختلف عنوان شگفتی ساز را به خود اختصاص داده است. تقریبا تمام تیم های بزرگ جهان به جز روسیه، در طول سال های گذشته برابر سروقامتان والیبال ایران شکست خورده اند. تیم ملی والیبال ایران اگرچه در سال های اخیر پیروزی های زیادی را برابر قدرت های جهان به دست آورده اما هنوز در عرصه جهانی موفق به کسب مدال نشده است. بهترین افتخار تیم والیبال ایران کسب رتبه چهارم در رقابت های لیگ جهانی 2014 بود. این تیم تاکنون دو مدال طلای رقابت های قهرمانی آسیا را به دست آورده است. همچنین یک نقره و یک برنز این مسابقه ها را نیز در کارنامه دارد. تیم ملی والیبال ایران همچنین سه مدال بازی های آسیایی و یک برنز در این رقابت ها در کارنامه افتخارات خود دارد. والیبال ایران تاکنون موفق به حضور در المپیک نشده است و در آخرین رنکینگ جهانی در رده یازدهم قرار دارد.

تیم های والیبال ایران و لهستان در سال های اخیر بارها در قالب دیدارهای رسمی و دوستانه با یکدیگر بازی کرده اند. در قالب لیگ جهانی 2014 همین یکی، دوماه قبل هر یک از این دو تیم موفق شدند دو بار یکدیگر را در خانه شکست دهند. حالا پنجمین رویارویی رسمی والیبال ایران و لهستان برای هر دو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. کسب هر امتیاز از این مسابقه می تواند آن ها را به صعود به دور بعد امیدوار کند. در سایر بازیهای امشب از ساعت 19:10 به وقت تهران، ایتالیا و آرژانتین در یک بازی تشریفاتی به مصاف هم می روند و در بازی حساسی از گروه ایران، دو تیم مدعی صربستان و فرانسه به مصاف هم می روند. شانس صعود صربستان به مرحله دوم در صورت شکست در این بازی تقریبا به صفر می رسد. از گروه دیگر، در همین ساعت تیم های کانادا و برزیل و همچنین چین و فنلاند دو تیم حذف شده با هم رقابت می کنند. از ساعت 22:55 دقیقه امشب نیز علاوه بر ایران و لهستان، تیم های آمریکا و استرالیا با هم مصاف می دهند.

بعید است استرالیا بتواند از آمریکا امتیاز بگیرد اما اگر این اتفاق رخ دهد بسیار به سود ایران خواهد بود. روسیه و آلمان هم برگزار کننده بازی حساس دیگری هستند و کوبا و بلغارستان، دو تیم حذف شده هم بازی دیگر را انجام خواهند داد. آخرین بازی های مرحله دوم، یکشنبه شب برگزار می شود که ایران در ساعت 19:10 به مصاف صربستان می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied