شمانیوز
شما نیوز

فرمانده سپاه پاسداران:

هدف ما از توسعه آمادگی نظامی، بازدارندگی است

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سردار محمد علی جعفری فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت 26شهریور سالگرد صدور فرمان امام (ره) مبنی بر تاسیس نیروهای زمینی، دریایی و هوایی سپاه برگزار شد، خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) در 26 شهریور ماه سال 64 و قبل از عملیات فاو به این ضرورت رسیدند که سپاه باید برای دفاع نظامی در برابر تهدیداتخارجی آمادگی کامل داشته باشد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد که سپاه همکاری و رابطه خوبی با دولت دارد.

سردار محمد علی جعفری فرمانده‌ی کل سپاه پاسداران صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت 26شهریور سالگرد صدور فرمان امام (ره) مبنی بر تاسیس نیروهای زمینی، دریایی و هوایی سپاه برگزار شد، خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) در 26 شهریور ماه سال 64 و قبل از عملیات فاو به این ضرورت رسیدند که سپاه باید برای دفاع نظامی در برابر تهدیداتخارجی آمادگی کامل داشته باشد.

در همین راستا فرمان تاریخی خود مبنی بر تشکیل 3 نیروی زمینی، دریایی و هوایی سپاه پاسداران را برای پاسداری از انقلاب و حفظ حریم جمهوری اسلامی صادر کردند.

وی با بیان این که سپاه پاسداران پس از جنگ تحمیلی توجه ویژه به سوی نیروهای سه گانه خودکرد، خاطر نشان کرد:‌ تا زمانی که در ایام جنگ قرار داشتیم نتوانستیم سه نیروی سپاه را تشکیل دهیم اما پس از جنگ نسبت به تشکیل این سه نیرو اقدام کردیم و با همت و تلاش نیروهای مجاهد و دانشمند در عرصه‌های علمی پژوهشی اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام دادیم که امروز برخورداری سپاه از سه نیروی زمینی و دریایی و هوایی نتیجه‌ی این تلاش‌ها است.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به آگاهی دشمنان نظام به توانمندیها و اقتدار نظام گفت: دشمنان ما به توانمندی‌های جمهوری اسلامی سپاه پاسداران آگاه هستند و اقرار کرده‌اند که جمهوری اسلامی و سپاه در کنار ارتش از چه توان گسترده‌ای برخوردار است.

جعفری در ادامه با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی تاکنون دشمنان بارها قصد تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی را داشته‌اند،گفت: دشمنان بارها قصد تهدید نظام را داشتند اما به خاطر آمادگی‌های دفاعی و نظامی نیروهای مسلح از اهداف خود منصرف شدند.

وی با تاکید بر این که آمادگی امروز سپاه مدیون خون شهدا و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های امام(ره) و رهبری از سپاه پاسداران است، اظهار کرد: امیدواریم که سپاه بتواند هر روز بیشتر از قبل نقش خود را در مسیر آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و مردم ایفا نماید.

به گزارش ایسنا، سردارجعفری در ادامه نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درمورد نحوه‌ی تعامل سپاه پاسداران با دولت یازدهم با بیان این که حمایت از همه دولت‌ها جزء سیاست‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری است خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران از همه‌ی دولت‌ها به ویژه در اقدامات سازندگی و اقداماتی که مربوط به معیشت، آسایش و محرومیت زدایی از مردم است، همکاری می‌کند.

وی اضافه کرد:‌از ابتدای تشکیل دولت جدید ما همواره اعلام کردیم که سپاه پاسداران این آمادگی را دارد که از همه‌ی توان خود برای همکاری با دولت استفاده کند. اما پس از مدتی دولت و رئیس جمهور به این نتیجه رسیدند که مجموع توانمندی‌های سپاه در بعد سازندگی مجموع قابل توجه است و نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان این که سپاه همکاری خوبی با دولت دارد، خاطر نشان کرد:‌سپاه این آمادگی را دارد که با دولت در این عرصه‌ها هر نوع همکاری‌ که لازم باشد را داشته باشد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد ائتلاف آمریکا علیه داعش خاطر نشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند این حرکت آمریکا بیشتر شبیه یک شو است. چرا که همگان می‌دانند این تشکیلات وابسته با حمایت و پشتیبانی آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها تشکیل شده است تا مردم و مسلمانان منطقه را به جان یکدیگر بیندازند و مانعی برای پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی و مقاومت در منطقه باشد.

جعفری با بیان اینکه آنها پشیمان وناامید شده‌اند،خاطر نشان کرد: آنها از ایفای نقش موثر داعش و امثال آن چون ممکن است توطئه آنها دامن خودشان را بگیرد و احساس خطر کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که باید ائتلافی تشکیل شود و از توسعه قدرت این گروهها جلوگیری شود.

فرمانده سپاه پاسداران با تاکید بر این که اگر برای حضور در این ائتلاف از ایران دعوت می‌شد ایران قطعا در این ائتلاف شرکت نمی‌کرد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از ابتدای تشکیل داعش و حتی قبل‌تر از آن با تشکیل این گروهها مخالف بوده و در مقابل آنها ایستاده است.

وی با بیان اینکه امید زیادی به این ائتلاف وجود ندارد، گفت: از آنجایی که آنها ائتلاف علیه داعش را در راستای اهداف خود تشکیل می‌دهند، در این که بخواهیم منتظر نابودی کامل داعش باشیم تردید جدی وجود دارد.

جعفری همچنین با اشاره به پیامدهای پیروزی مقاومت 51 روزه مردم غزه در مقابل رژیم صهیونیستی با تاکید بر این که جنگ 51 روزه نشان داد که مقاومت با حق است، گفت: مقاومت 51 روزه مردم عزیز ومسلمان غزه استمرار مقاومت و پایداری در برابر نظام سلطه و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

وی همچنین با اشاره به جنگ 33 روزه و جنگ 8 روزه اظهار کرد: مقاومت 51 روزه نخستین مقاومت و جنگ علیه نظام سلطه نبود. همه اینها ناشی از یک جنبش مقاومت مردمی در برابر ارتشی کلاسیک و منظم بود و بدون تردید این مقاومت از دستاوردهای جنگ 8 ساله ما و انقلاب جمهوری اسلامی است.

جعفری اضافه کرد:‌جنگ 51 روزه نشان داد که مقاومت برحق است و این نوع ایستادگی در برابر ارتش‌های ائتلافی می‌تواند هر نوع ارتش با هر تجهیزات و توانمندی را شکست دهد.

در ادامه این نشست خبری سردار جعفری به سامانه سوم خرداد اشاره کرد و با بیان اینکه این توانمندی به دست دانشمندان گمنام سپاه پاسداران طراحی شده است، خاطر نشان کرد:‌ آنها سامانه سوم خرداد به دنبال بحث‌های تحقیقاتی برای دفاع از آسمان کشور و با فناوری‌های جدید و روز ، طراحی و تولید کردند.

وی اضافه کرد: سامانه سوم خرداد سامانه‌ای با ترکیب رادارهای مختلف و توانمندیهای با برد شناخت موشک است که با عمق، برد و ارتفاع مناسب در کلاس سیستم‌های پدافند پیشرفته دنیا قرار دارد و می‌تواند از آسمان کشور حفاظت و پاسداری کند.

همچنین با اشاره به رونمایی توانمندیها و دستاوردهای سپاه در رژه روز 31 شهریور ماه گفت: در رژه‌ای که به مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس برگزار می‌شود، برخی از توانمندی‌های سپاه به ویژه در بخش هوا و فضا که امکان به نمایش گذاشتن آنها وجود دارد در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

جعفری همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد این که آیا انتخاب اربیل برای استقرار هواپیماهای نظامی آمریکا تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، تصریح کرد: انتخاب این پایگاه هوایی تهدیدی برای ما محسوب نمی‌شود چرا که نظام جمهوری اسلامی امروز از تهدید مستقیم ابرقدرت‌ها عبور کرده است. هر چقدر که دشمنان ما بی فکر باشند و توانایی پیش بینی آینده خود را نداشته باشند بحث تهدید مستقیم علیه جمهوری اسلامی را بعید می‌دانیم.

نظام جمهوری اسلامی امروز از تهدید مستقیم ابرقدرت‌ها عبور کرده است

وی با بیان اینکه انتخاب اربیل برای استقرار هواپیماهای نظامی از سوی آمریکا بیشتر برای حمایت از کردها در شمال عراق است، گفت: این اقدام آمریکا بیشتر در راستای افزایش روحیه کردها و پشتیبانی از آنها صورت گرفته است.

فرمانده سپاه پاسداران در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد ادعای پنتاگون مبنی بر تهدید آمیز بودن افزایش توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: برآورد توان نظامی در جمهوری اسلامی ایران با برآوردهای نظامی کشورهای دیگر متفاوت است. چرا که کشورهای دیگر با تکیه بر سلاح و تجهیزات هستند اما ما بیشتر بر نیروی ایمان، انگیزه و اقدامات نرم افزاری اتکا داریم. ما بیشتر متکی به ابعاد معنوی و روحیه در بحث دفاع هستیم به همین دلیل نیاز به بودجه کلان نداریم اما از آنجاییکه بازدهی زیادی در این زمینه داشته‌ایم آنها احساس خطر می‌کنند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است هدفش از توسعه آمادگی نظامی، بازدارندگی است.

جعفری همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد ارزیابی فرمانده سپاه پاسداران از استحکام وثبات دولت سوریه و احتمال اوج گیری مجدد اقدامات تروریستی در این کشور خاطر نشان کرد:‌ هدف دشمنان از ایجاد مشکلات مختلف در سوریه از بین بردن نظام فعلی حاکم بر این کشور است اما از آنجایی که دولت سوریه و مردم این کشور را در جبهه مقاومت اسلامی می‌دانند، نمی‌توانند تحمل کنند به همین خاطر برای دستیابی به اهداف خود به هر اقدامی که بتوانند دست می‌زنند.

جعفری در ادامه در واکنش به ادعای آمریکا در پاسخ به رئیس جمهور سوریه که اعلام کرده بود پدافند هوایی این کشور در مقابل حملات جنگنده‌های آمریکایی اقدامات لازم را انجام خواهند داد اظهار کرد: واکنش ما در مورد موضوع سوریه قطعا در ابعاد سیاسی است، و ما به صورت مستقیم سیاست دخالت نظامی در این کشور را نداریم. بدون تردید همان طور که سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از نظام حاکم در این کشور بوده است، این ادعا و اقدام آمریکا را اقدامی تجاوزگرانه و از موضع قلدری می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم و معتقدیم که چنانچه اقدامی در این راستا انجام دهد قطعا پشیمان می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که نحوه مقابله جمهوری اسلامی با تهدیدات مختلف علیه کشور چیست؟ اظهار کرد: نوع واکنش جمهوری اسلامی به نوع تهدیدات بستگی دارد. ما همانطور که پهباد متجاوز رژیم صهیونیستی را ساقط کردیم نشان دادیم که پاسخ به تهدیدات را در صحنه‌ی نبرد انجام می‌دهیم. حال ممکن است تهدیدات به صورت پرتاب شلیک موشک یا اهداف دیگری صورت بگیرد، ما نیز بگونه‌ای دیگر به این تهدیدات پاسخ می‌دهیم.

فرمانده کل سپاه در ادامه به مقاومت و پیروزی مردم آمرلی در مقابل اقدامات داعش اشاره و خاطر نشان کرد: عملیات آمرلی در واقع محدود به شهر آمرلی نبود بلکه شامل منطقه‌ی وسیعی از ارتفاعات جبل‌الحمرین بود . این منطقه که منطقه‌ی بسیار استراتژیک به حساب می‌آید، در جنوب کرکوک و شمال شرقی سامرا قرار دارد.

وی اضافه کرد: دشمن با اتکا به این موقعیت حساس به روستاها و شهرهای اطراف احاطه داشت که این منطقه در عملیاتی بزرگ و موفقیت آمیز توسط نیروهای مردمی و ارتش عراق پاکسازی شد.

جعفری با تاکید بر این که نقش ایران در آمرلی نقشی مستشاری و انتقال تجربیات بوده است، اظهار کرد: نیازی به حضور نظامی جمهوری اسلامی ایران در این منطقه نبود چرا که مردم عراق و ارتش این کشور توانایی‌های لازم در این زمینه را داشتند.

وی با بیان این که قطعا پیروزی در آمرلی در شکست کلی داعش تاثیر گذار است گفت: قطعا تسلط و پیروزی نیروهای مردمی و ارتش عراق روی ارتفاعات حمرین که از نقاط استراتژیک دفاعی و نظامی محسوب می‌شود روز به روز توسعه پیدا می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به رویکرد سپاه در حوزه‌ی هوایی و دریایی خاطر نشان کرد: در تعیین خطوط واصل ماموریتی که میان نیروهای سپاه و ارتش انجام گرفته است قرار نیست که سپاه به تجهیزات سنگین دریایی و یا جنگنده‌های هوایی تجهیز شود.

وی با بیان این که نیروی هوایی و دریایی سپاه و ارتش مکمل یکدیگرند اضافه کرد: تجهیزات ارتش تجهیزاتی سنگین و کلاسیک است. اما سپاه مجهز به تجهیزات سبک وبومی است که در نبردهای ناهموار به کار می‌آید.

جعفری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا سرنگونی پهبادهای جاسوسی توسط سپاه پاسداران درراستای تغییر عنوان نیروی هوایی به هوافضای سپاه است، اظهار کرد: توانمندیهایی که سپاه در عرصه‌ی پهباد و ساخت و تولید انواع آنها و یا منهدم کردن پهبادهای دشمن به دست آورده است به عرصه‌ی نیروی هوایی می‌شود و بحث هوا و فضا شامل عرصه‌های دیگری در مورد ارتفاعات بالاتر و کنترل و بهره برداری از ماهواره‌ها است.

وی در مورد توانمندی سپاه پاسداران در حوزه جنگ سایبری نیز با تاکید بر این که یکی از عرصه‌های دفاع، دفاع سایبری است، اظهار کرد: ما هم در گذشته و هم در حال شاهد حملات سایبری دشمن و زیر ساختهای کشور هستیم در همین راستا باید خود را برای ایجاد توانمندی و مقابله با این گونه تهدیدات آماده کنیم.

وی با بیان این که زیر ساختها و توانمندیهای لازم در این حوزه آماده شده و در حال گسترش است، تصریح کرد: این توانمندی‌ها تاکنون توانسته است بازدارندگی‌های بسیاری ایجاد کند چرا که دشمنان ما با حملات مختلف سایبری که انجام داده‌اند به این توانمندیها آگاه شده‌اند و نوعی بازدارندگی برای آنها به وجود آمده است.

فرمانده سپاه پاسداران در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد این که ارزیابی شما از عملکرد سپاه قدس چیست؟ گفت: عرصه‌ی کار بسیج در داخل کشور و برای مقابله با حرکات ضد امنیتی در داخل است اما عرصه‌ی فعالیت و ماموریت نیروی قدس کمک به نهضت‌های اسلامی و کمک به مقاومت و پایداری محرومان و مستضعفان جهان است و در هر جایی دنیا که محرومان و مستضعفان نیاز به کمک داشته باشند سپاه پاسداران به وسیله‌ی نیروی قدس این کمک را انجام می‌دهد.

جعفری با بیان این که اقرار دشمنان یک ارزیابی است که می‌توانیم از عملکرد سپاه قدس داشته باشیم اضافه کرد: حمایت از مردم سوریه و همچنین حمایت از ایستادگی که شیعیان جنوب لبنان در برابرتجاوزات رژیم صهیونیستی داشتند از جمله مواردی است که همگان از آنها مطلع هستند.

وی در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد این که آیا سپاه اقدام به تسلیح کرانه باختری می‌کند، با تاکید بر این که سپاه پاسداران به هر مطالبه و کمکی که در دنیا ایجاد شود پاسخ می‌دهد اظهار کرد: اقداماتی که سپاه پاسداران در عرصه‌ی کمکی به نهضت‌ها و مسلمانان مظلوم دنیا انجام می‌دهد، بنا بر درخواست مردم آنها است. سپاه پاسداران دفاع و حمایت از مسلمانان به ویژه آنها که تحت ستیز آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند را وظیفه‌ی خود می‌دانند و بر این باور است که انتقال فناوری و تجربه و همچنین آموزش از انتقال سلاح بسیارمهمتر است. منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied