شمانیوز
شما نیوز

درس هایی از چند روز بستری شدن رهبر انقلاب

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): این نکته نشان می دهد که حتی جراحی و بستری شدن در بیمارستان نباید مانع از پیگیری مسائل مهم کشور خصوصاً توسط مسئولان شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، کورش شجاعي- به لطف خداوند و دعاي خير مردم عزيزمان، رهبر انقلاب پس از انجام عمل جراحي موفق روز گذشته پس از يک هفته بستري در عين سلامت و نشاط از بيمارستان مرخص شدند. اصل اطلاع رساني از بيماري، بستري شدن ايشان و همچنين عيادت هايي که انجام شد و نکاتي که رهبري عزيز به هنگام مرخص شدن از بيمارستان بيان کردند حاوي نکاتي قابل توجه و تأمل و درس آموز است که به برخي از آن ها اشاره مي شود.

۱ - اطلاع رساني به هنگام، دقيق و شفاف و مصاحبه ايشان قبل از اعزام به بيمارستان نشان از تدبير و همچنين درک عميق ضرورت اطلاع رساني شفاف و به موقع از مسائل مهم کشور در نگاه و انديشه رهبري دارد. اين اقدام به هنگام و سنجيده و محرم دانستن آحاد مردم نه تنها موجب بدرقه شدن دعاي خير مردم براي رهبري شد بلکه جلوي بسياري از خبرسازي ها و شايعات را به بهترين شکل گرفت و موضوعي را که مي توانست دستمايه دروغ پراکني ها و شايعه پردازي هاي رسانه هاي معاند بيگانه شود با اطلاع رساني خوب از طريق رسانه هاي داخلي در مسير عادي و واقعي خود قرار داد.

اين تجربه اطلاع رساني شفاف، به موقع و اثرگذار مي تواند به عنوان درس و آزمون موفقي در ساير پديده ها و رخدادهاي کشور مورد استفاده قرار بگيرد تا مردم عزيزمان اطلاعات و وقايع کشور را پيش از شنيدن از رسانه هاي خارجي، از رسانه هاي خودمان بشنوند.

۲ - انتخاب يک بيمارستان دولتي براي بستري شدن توسط رهبري نه تنها از اعتماد و اطمينان ايشان به کادر پزشکي و تجهيزات بيمارستان هاي دولتي حکايت مي کند بلکه اين انتخاب خود درسي است براي همه خصوصاً مسئولان کشور که آنان نيز بايد به اين شيوه تأسي کنند نه اين که برخي از مسئولان حتي براي بيماري هايي که به راحتي توسط پزشکان حاذق و کادر پزشکي معتمد کشورمان قابل درمان است دلارها و يوروهاي زيادي را به کيسه بيمارستان هاي آمريکايي و اروپايي بريزند.

۳ - افتخار دانستن پزشکان و کادر پزشکي کشورمان توسط رهبري نه تنها از واقعيت آشکار تخصص و تبحر و تعهد اکثريت جامعه پزشکي کشورمان حکايت مي کند بلکه اين تعبير رهبري از اين ضرورت حکايت مي کند که بايد مسئولان و همچنين مردم بيش از اين ها قدر اين قشر موثر و عزيز را بدانند.

(بگذريم از عده معدودي که به جاي طبابت، تجارت مي کنند و منافع ظاهري مادي خود را به هر چيزي رجحان مي دهند). همچنين افتخار دانستن جامعه پزشکي توسط رهبري از اين ضرورت حکايت مي کند که بايد از ظرفيت اين قشر تحصيل کرده هم در کشور و هم در خارج از کشور بيش از اين ها استفاده شود.

۴ - عيادت هايي که در مدت بستري شدن از رهبر عزيز انجام شد نيز نکات و درس هاي فراواني دارد. اوج اين نکات و درس ها در عيادت آيت ا... هاشمي رفسنجاني و دکتر حسن روحاني قابل درک بود. از بوسه پرمحبت آقاي هاشمي بر پيشاني رهبري و بيان اين جمله از دل برخاسته که «ما با عشقمان آمده ايم، شما که خوب باشيد ما هم خوبيم و حالا با خيال راحت به خانه برمي گرديم» تا دو بار عيادت رئيس جمهور کشورمان از رهبري پس از سفر به مشهد مقدس و قبل و بعد از سفر مهم قزاقستان و بيان آن جملات از دل برخاسته با آن لحن دوست داشتني و صميمانه و پر از محبت و آن جملاتي که رئيس جمهور محترم کشورمان درباره احوال پرسي تمامي سران کشورهاي عضو پيمان شانگهاي و احوالپرسي مفصل پوتين از رهبري که مجموعه آن حرف هاي صميمانه در جريان عيادت اين عزيزان و ديگر مسئولان و مردم از رهبري، هم از محبت طرفيني، هم ارادت، هم رفاقت، هم بيعت و هم البته نوعي دلتنگي از بيماري و بستري شدن رهبري حکايت مي کرد و کيست که نداند اين محبت ها، ارادت ها، رفاقت ها و بيعت ها هم مايه برکت و هم مايه نزول رحمت الهي و هم مايه وحدت و همدلي بيشتر مسئولان و دلگرمي و پشتگرمي مردم عزيزمان است و هم دشمن شکن و خاري در چشم بدخواهان و دشمنان عزت و استقلال ايران زمين است.

۵ - تشکر صميمانه رهبري هنگام مرخصي از بيمارستان از مردم، مسئولان و کادر پزشکي و حتي اظهار شرمندگي کردن در مقابل اين همه محبت اقشار مختلف مردم و مسئولان براي همه ما درسي است که در هر مسئوليت و جايگاهي که هستيم نه تنها حق نداريم از کسي طلبکار باشيم بلکه موظفيم در قبال محبت ديگران و هر کسي که کاري براي ما و کشور انجام مي دهد تشکر و سپاسگزاري کنيم تا هم مضمون حديث شريف «من لم يشکر المخلوق لم يشکر الخالق» را درک کرده باشيم و هم سنت و روش نيکو و پسنديده ارزش گذاري و قدرداني و تشکر را در جامعه ترويج کنيم.

۶ - جملات مهمي که رهبري در همان چند دقيقه مصاحبه هنگام مرخص شدن از بيمارستان درباره آمريکا و ائتلاف عليه داعش گفتند به خوبي نشانگر اين نکته است که ايشان هيچگاه و در هيچ حالتي از پيگيري مسائل و اخبار مهم جهان و منطقه غافل نيستند. اين نکته نشان مي دهد که حتي جراحي و بستري شدن در بيمارستان نبايد مانع از پيگيري مسائل مهم کشور خصوصاً توسط مسئولان شود.

۷ - بيانات کوتاه اما روشنگر، قاطع و مهم رهبري درباره ائتلاف عليه داعش هم موضع نظام در مقابل اين ائتلاف و آمريکا که دست خودش به حمايت از داعش آلوده است را با قوت هر چه تمام تر تبيين کرد، هم ديگر بار پرده اي از دروغگويي و رسوايي سران آمريکايي را کنار زد چرا که سخنان رهبري به روشني هر چه بيشتر مشخص کرد که وزير امور خارجه آمريکا و رئيس جمهور اين کشور که اين روزها دعوت نکردن از ايران را براي شرکت در اين ائتلاف به اتهام حامي تروريسم بودن ايران مطرح مي کنند، همين هفته هاي گذشته از طريق سفيرشان به سفير کشورمان در عراق درباره همکاري با ائتلاف عليه داعش پيغام داده اند. همچنين رهبري تصريح کردند: وزير خارجه آمريکا پيشنهاد درخواست همکاري ايران و شرکت در اين ائتلاف را به دکتر ظريف داده است اما وزير امور خارجه کشورمان اين پيشنهاد را رد کرده است.

۸ - تأکيد رهبر فرزانه انقلاب بر «عمق راهبردي» نفوذ و تأثير کشور و ملت ايران در دل بسياري از مردم منطقه و برخي نقاط جهان از جمله نکات ديگري بود که هم نور اميد را بيشتر در دل مردم روشن کرد و هم بيان اين مهم بر اين واقعيت تأکيد مي کند که مردم با ايمان، مقاوم، عزتمند، غيور و شرافتمند ايران زمين علي رغم تحمل سختي ها، تحريم و فشارهاي سياسي به خاطر پايمردي و مقاومت هايشان در مقابل زورگويان و سلطه گران در دل مردمان آزاد انديش جهان نفوذ و جايگاهي موثر و قابل توجه پيدا کرده اند.

عمق استراتژيک تا قلب مردم غلامرضا بني اسدي- عمق استراتژيک تنها در جغرافياي سياسي تعريف نمي شود، مي شود آن را در جغرافياي قلب مردم هم يافت، عمقي که به جرأت مي توان گفت فقط در اختيار معدود رهبران است و بسياري از قدرت هاي نظامي و اقتصادي و حتي سياسي از آن بي بهره اند، چه دايره قدرتشان تا برد سلاح هايشان يا پهنه اثرگذاري اقتصادي شان محدود است. اما عمق استراتژيک رهبر جمهوري اسلامي، اگر به لحاظ جغرافيايي محدوديت داشته باشد به لحاظ ايماني و عاطفي و علقه هاي عشق و دلدادگي محدوديت ندارد.

اين را مي شود با مرور آنچه پس از بستري شدن ايشان اتفاق افتاد، به راحتي دريافت که اين عمق استراتژيک تا قلب مردم امتداد دارد. نه تنها مردم ايران که بسياري از مردم مسلمان و حتي غيرمسلمانان آزاده جهان نيز اين روزها، اين «عمق استراتژيک» را سرمه کردند و به چشم قدرت هاي جهاني کشيدند تا بگويند؛ «قدرت» را در جهان امروز، نه تفنگ ها و دلارها که عشق مي سازد و چقدر حقيرند در اين حوزه بسياري از زورمداران و چقدر دست شان خالي است از عاطفه اي که دل ها را زلال مي کند و دست ها را پي دعا به آسمان مي فرستد. آري عمق استراتژيک اينجاست قلب مردم. «قدرت» هم اين جاست؛ همراهي مردم.

هر کس اين روزهاي جمهوري اسلامي را ديد، هر کس خبرها را منصفانه شنيد، هر کس فهرست نام ها را خواند، ديد که عاطفه و عشق مردم، آنقدر قوي است که اختلاف هاي سياسي را، مي شويد و با خود مي برد، تا نسيم که به همدلي برخاست، همگان برادرتر از روزهاي پيش شوند. هر کس گوشي براي شنيدن داشت، آواي خوش «سمفوني» را شنيد که به وحدت مي نواخت. از حضور سراسر عاطفه و احساس آيت ا... هاشمي رفسنجاني و خميني هاي جوان، تا حضور پرمعناي مراجع عظام تقليد تا نمايندگاني که از بيوت آيات عظام، قاصد سلام و دعا براي سلامتي رهبر انقلاب بودند، تا رهبران جريان هاي سياسي مختلف که نماينده جريان فکري خود بودند تا مسئولين عالي دولت هاي پيشين، تا دولت امروز، تا هنرمندان و ورزشکاران و شاعران و... و تا ميليون ها نفر که اگر امکان عيادت نداشتند فرصت ارادت را با برگزاري دعا و مناجات قدر دانستند.

حتي فضاي مجازي هم پر از دلنوشته هايي بود که از حقيقت دلدادگي شان به رهبر انقلاب حکايت مي کرد و جالب تر اين که در اين فضا هم کسي به «ناهمدلي» به «نامهرباني» کليک نمي زد، هر چه بود، کلمه هايي بود که کنار هم مي نشست تا سمفوني همدلي و يکدلي بنوازد. تا «عمق استراتژيک» انقلاب و رهبرش در قلب ها به تماشا گذاشته شود. تا دنيا بداند ايران با همه سلايق و جريان هاي سياسي اش، به وقت خود، نه همدل، که يکدل مي شوند و ميليون ها دل در فراسوي مرزها هم با خود همراه دارند و اين يعني عمق استراتژيک!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied