شمانیوز
شما نیوز

آمریکا: داعش یکی از محورهای گفت و گو بود

مذاکره ظریف و کری در نیویورک

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): «محمد جواد ظریف» و «جان کری» وزیران خارجه ایران و آمریکا یکشنبه شب در نیویورک دیدار کردند. این دیدار یک ساعت و نیمه در هتل «والدورف آستوریا» برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، وزیران خارجه ایران و آمریکا یکشنبه شب به مدت یک ساعت و نیم در شهر نیویورک دیدار کردند و بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا طی آن طرفین در مورد مسئله هسته‌ای و تهدید ناشی از «داعش» گفت‌وگو کرده‌اند.

«محمد جواد ظریف» و «جان کری» وزیران خارجه ایران و آمریکا یکشنبه شب در نیویورک دیدار کردند. این دیدار یک ساعت و نیمه در هتل «والدورف آستوریا» برگزار شده است. یک مقام ارشد آمریکایی گفت که طرفین در این دیدار، علاوه بر مسئله مذاکرات هسته‌ای در مورد تهدید گروه تروریستی «داعش» نیز گفت‌وگو کرده‌اند. این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «آن‌ها ابتدا ملاقات دو نفره‌ای داشتند و سپس «ویلیام برنز» قائم مقام وزیر خارجه و «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه در طرف آمریکایی و «عباس عراقچی» و «مجید تخت روانچی» معاونین وزیر خارجه طرف ایرانی به آن‌ها ملحق شدند.» وی افزود: «آن‌ها مدتی را به مرور وضعیت مذاکرات تحت هدایت اتحادیه اروپای گروه 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای ایران گذراندند. آن‌ها هم پیشرفت‌های صورت گرفته را بررسی کردند و هم اقدامات دیگری را که لازم است تا صورت گیرد. وزیر کری اشاره کرد که این هفته فرصتی برای انجام پیشرفت‌های بیشتر است و تأکید کرد که نیت ما انجام این کار است.» هفتمین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 از روز جمعه در شهر نیویورک آغاز شده است. بر اساس توافق موقتی که سوم آذر سال گذشته به دست آمد، طرفین تلاش می‌کنند تا بر سر راهکار جامع به توافق برسند. وی همچنین گفت: «علاوه بر این، آن‌ها بحثی جداگانه هم در مورد تهدید ناشی از «داعش» داشتند. وزیر کری و وزیر خارجه ظریف توافق کردند که در صورت نیاز، این هفته در حالی که در نیویورک هستند، ملاقات دیگری نیز داشته باشند.» کری که هفته گذشته نیز در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت ایران می‌تواند در مبارزه با داعش ایفای نقش کند. آمریکا تا پیش از افشای درخواست‌های مکرر از تهران برای همکاری در عراق، گزارش‌ها در مورد تلاش برای همکاری با ایران را رد کرده بود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied