شمانیوز
شما نیوز

۶ بار ازدواج و طلاق تنها در ۱۲ ساعت+ تصاویر

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): روزنامه اسپانیایی"لافانگواردیا" نوشت:هم اکنون مراکز امنیتی در اروپا نگران موج بازگشت دختران و زنان حامله اروپایی تبار از پدرانی داعشی می باشند، که در چارچوب قوانین اروپایی فرزندانشان هم باید از تابعیت این کشورها برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،تروریسم و بر اساس تعبیری که رسانه های غربی از آن یاد می کنند، تروریسم اسلامی این روزها به یکی از شاخصه ها و مشکلات محوری منطقه خاور میانه تبدیل شده است .

امروز کمتر کشور عربی است که از این معضل رنج نبرد ، در حالیکه به راحتی می توان حضور سازمان های اطلاعاتی کشورهای مسلمان و غیر مسلمان را در سامان دهی و ترسیم خطوط کلی فعالیت های این گروه ها را مشاهده و لمس کرد.

گرچه دیرینه این فعالیت ها به دهه هفتاد از قرن گذشته میلادی باز می گردد اما برهه کنونی را باید نقطه اوج یا حداقل بالاترین اوج گیری این فعالیت ها از تاریخ شکل گیری گروه های سلفی تکفیری توصیف کرد.

حجم اقدامات جنایتکارانه و شنیع گروه های سلفی و در راس آنها داعش به حدی است که افیخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی را بر آن می دارد تا با انتشار بیلانی از میزان قربانیان مسلمان در منطقه خاورمیانه اعلام کند طی 10 سال گذشته سهم اسرائیل از این اقدامات کمتر از 10 درصد بوده وبقیه این کشتارها در قالب برادرکشی وبه دست مسلمانان سلفی مدعی پیروی بی چون و چرا از سنت پیامبر اسلام انجام گرفته است مسئله ای که خود جای حرف و حدیث بسیاری دارد.

گرچه طی 40 سال و اندی فعالیت گروه های سلفی ـ تکفیری شاهد شکل گیری ساختارها و سازمان های مختلف مبارزاتی بودیم اما به اعتقاد اکثر قریب به اتفاق کارشناسان ، پدیده ای به نام داعش بدترین ، وحشی ترین و در عین حال سرسپرده ترین گروه از این دست است که تا کنون منطقه اسلامی به خود دیده است.

به گفته این کارشناسان اگر اسامه بن لادن و حتی ایمن الظواهری واسلافشان که در دوره های متفاوت به عنوان سرکردگان القاعده معروف ترین گروه تکفیری شناخته می شدند ، گاه گداری اشاره ای به صهیونیستها و یهودیان کرده و ادعای تلاش برای مبارزه با آنها را هم مطرح می کردند (گرچه بر اساس اسناد موثق این گروه ها حتی یک گلوله هم به سوی رژیم صهیونیستی شلیک نکرده اند ) اما گروه داعش رسما و علنا اعلام می کند مشکلی با رژیم صهیونیستی نداشته و اصولا وظیفه اصلی خود را پاکسازی اسلام از مسلمانانی اعلام می کند که با این گروه از لحاظ فکری اختلاف نظر دارند.

با توجه به اقدام وقیحانه غرب در حمایت و سپس تعقیب این گروهک ضاله در نظر داریم در چند قسمت نگاهی هرچند کوتاه به این گروه، جنایاتش، آبشخورهای فکری ، حامیان پیدا و پنهان مالی، سیاسی، نظامی ، بازی های سیاسی منطقه ای و بین المللی برای به سطح آوردن این گروه، و پارامترهای تاثیر پذیری و تاثیر گذاری اش در منطقه و جهان داشته باشیم چرا که معتقدیم پاسخ به این ابهام که چرا کشورهای غربی سه سال پیش با تصویب قوانینی در مجالس خود کمک به گروههای تروریستی در سوریه را مجاز و اینک قوانینی تصویب می کنند که نابودی آن را جایز می شمارند، هنوز برای افکار عمومی جهان روشن نشده است.

به این امید که نظرات شما خوانندگان نیز بتواند در ارائه زوایای ناگفته و چهره روشن تری از این گروه تروریستی تکفیری به ما کمک کند بخش دوازدهم این پژوهش برای پاسخ به این سوال که «جهادالنکاح چیست؟ و چه چیزی باعث کشاندن زنان به سوی گروهک تکفیری داعش می شود؟» منتشر می شود.

یک دختر تونسی پس از گذراندن چند ماه جهاد النکاح در سوریه در حالی به خانه بازگشت که به ایدز مبتلا شده بود این در حالی است که کارشناسان تونسی از خطر مبتلا شدن دهها دختر تونسی دیگر به این سرنوشت ابراز نگرانی کردند.

در مقابل گزارش های منتشر شده در رابطه با حجم ونوع وتعداد زنانی که به گروه تروریستی داعش می پیوندند بسیاری از صاحبنظران را غافلگیر کرده است.

چه چیزی باعث می شود تا زنان به سوی این گروه تکفیری و سلفی کشیده شوند ، این آمار زمانی تعجب آور تر می شوند که بدانید گروه های سلفی به طور اعم وگروه داعش به طور اخص هیچ حقی را برای زنان در ساختار ایدئولوژی های خود در نظر نگرفته وبه زنان صرفا به چشم ابزارهایی جنسی و کارخانه های تولید فرزند می نگرند.

بی تردید زنان در طول تاریخ نقش عمده ای را در فتوحات اسلامی و مبارزات ملل اسلامی داشته و دارند اما با تشکیل و قدرت گرفتن گروه داعش این نقش آفرینی نقطه عطف خطرناکی را به خود دید تا شاهد حضور پررنگ رسانه ای زنان در اقدامات تروریستی از یک سو وفعالیت های منافی عفت از سوی دیگر باشیم مسئله ای که جایگاه زن مسلمان را در جوامع اسلامی در نگاه جوامع جهانی به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

تصویر زنی نقاب پوش که سر بریده شده یکی از قربانیان داعش را در دست دارد روز 15 سپتامبر در رسانه های جهان منتشر شد تصویری که باعث شد بسیاری از کارشناسان وتحلیلگران در مورد نقشی که داعش به دنبال اعطای آن به زنان است یا به تعبیری نقشی که این زنان باید در افکار عمومی جهان به عنوان نمادی از زنان مسلمان بازی کنند به اظهار نظر بپردازند.

پایگاه خبری Syria Deeply چندی پیش در گزارشی از شهر رقه مهمترین پایگاه گروه داعش در سوریه خبر داد ، گردان های زنان هم اکنون در خیابان های این شهر فعالیت خود را آغاز کرده وحتی با یکدیگر هم درگیر شده اند.

این گروهان ها که با هدف بالا بردن آگاهی دینی زنان این شهر شکل گرفتند علاوه بر درگیری با زنان شهر برای اجرای اسلام داعشی به درگیری مسلحانه با یکدیگر بر سر مناطق تحت نفوذ هم می پردازند.

این زنان ماهانه حداکثر 200 دلار دریافت کرده وباید سنی بین 18 تا 25 سال داشته باشند.

اما به گفته برخی از رسانه ها بسیاری از این زنان به میل خود وارد این ساختار نمی شوند.

یکی از نیروهای پلیس خلافت موسوم به سالامی عراق و شام (داعش) در شهر موصل در این رابطه فاش کرد ، رهبران داعش آنها را مجبور کردند تا همسران خود رانیز وارد نیروی پلیس زنان بکنند ، زیرا در غیر این صورت موضع همسرانشان برخلاف اندیشه های داعش قلمداد شده وحداقل تبعات آن مرتد محسوب کردن این زنان است که به معنای ابطال عقد زناشوییشان خواهد بود.

همچنین یکی دیگر از اهداف پیوستن زنان محلی به گردان های داعش جلوگیری از سوء استفاده هرچه بیشتر از آنها می باشد ، به هر شکل مسلح بودن زن می تواند او را بیشتر در مقابل وحشیگری های جنگجویان داعش در امان نگه دارد.

ابو احمد یکی از رهبران داعش در این رابطه گفت : این گردان ها صرفا به زنان اختصاص یافته وحتی پایگاه های جداگانه ای نیز برای جلوگیری از اختلاط با مردان برایشان تدارک دیده شده است.

اما آیا واقعا هیچ اختلاطی بین زنان ومردان در ساختار داعش وجود ندارد؟

آیا زنان در ساختار داعش مصون از هر نوع اذیت و آزار هستند؟

شبکه تلویزیونی المحور در گزارشی که 22 ژوئن گذشته پخش شد به تفصیل به مسئله سوء استفاده های جنسی واقدامات منافی عفت وعجیب وغریب جنگجویان داعش با این زنان پرده برداشت.

به گفته این شبکه تلویزیونی که مقر آن در مصر است باورود جنگجویان داعش به هر منطقه ای آنها فقط وفقط یک خواسته از اهالی آنجا دارند ، آنها از اهالی آن منطقه نه پول می خواهند ونه سلاح بلکه تنها خواسته آنها تقدیم دختران وزنان مجردشان است تا به برادران مجاهد خود خدمت کنند وهر مردی که در این کار استنکاف کند به اشد مجازات محکوم می گردد.

بر اساس گزارش های منتشر شده از مناطق تحت نفوذ داعش که در داخل خاک عراق وسوریه قرار داشته واصطلاحا منطقه قرمز نام گرفته وضعیت اسفباری برای زنان این منطقه ترسیم شده است.

به گفته این شبکه در این منطقه هر دختر و زنی موظف است به وظیفه خود یعنی جهاد النکاح در چارچوب ایدئولوژی های اعلام شده داعش بپردازد، یا باید خود داوطلبانه این کار را انجام دهد یا آنکه مجبور به انجام این کار خواهد شد.

اعترافات برخی از زنان بازداشت شده در زندان های دولت سوریه نیز جنبه های بسیار هولناکی از این انحطاط اخلاقی را برملا می سازد.

یک دختر 21 ساله که تلویزیون سوریه با وی در زندان گفتگو کرده است می گوید : من از کلاس دهم به صفوف گروه های سلفی پیوستم آن زمان من در کنار درس، علوم دینی را هم در مسجد شهر مرزی بوکمال فرا می گرفتم یک شیخ سلفی از عراق می آمد وبه ما دروسی را در این رابطه می داد.

ابتدا ما 10 دختر بودیم بعد از آن شمار ما بیشتر شد این شیخ با قرائت برخی از آیات قران به ما تاکید می کرد که می توانیم با هر فردی که عضو گروه داعش باشد رابطه جنسی داشته باشیم واین نه تنها حرام نیست بلکه واجب حتمی است.

اما یک زن دیگر که فاطمه نام دارد تاکید می کند او را به زور وارد این فعالیت کرده وبارها مورد تجاوز قرار گرفته است، به گفته این زن وی یکبار در مدت 12 ساعت 6 بار ازدواج و طلاق داده شد.

فاطمه در مورد ملیت این افراد هم گفت : از همه ملیت ها بین آنها دیده می شدند ، تونس ، مغرب ، مصر ، ترکیه ، فرانسه ، عربستان ، قطر و... بودند ، در حالیکه بعد از مدتی آنها ما را به دیگر گروه ها هم می فروختند.

نکته قابل تامل دیگری که در مسئله جهاد النکاح وجود دارد عزیمت تعداد زیادی از زنان ودختران اروپایی وآمریکایی به سوی این گروه وپیوستن به داعش برای انجام آن است .

رابرت مندیک در گزارشی که اوایل سپتابر در روزنامه ساندی تایمز منتشر شد تاکید کرد : اکنون شمار قابل توجهی از دختران و زنان انگلیسی تبار در ساختار داعش به فعالیت می پردازند.

به گفته این روزنامه نگار انگلیسی شماری از این زنان مسئولیت پلیس مدنی را در مناطق مختلف تحت کنترل داعش به عهده دارند.

وی به نقل از مسئولین امنیتی انگلیسی خبر داد: این زنان انگلیسی آشنایی و ارتباط خاصی با فردی دارند که دو خبرنگار آمریکایی را سر بریده ونام سازمانی اش هم "جان" می باشد.

یکی از این دختران اقصی محمود نام دارد ، او که 20 ساله می باشد بعد از فرار از خانه اش در گلاسکو خود را به سوریه رسانده وبا یکی از اعضای داعش ازدواج کرد، در آخرین تماسی که وی با خانواده اش گرفت به مادرش گفت: روز قیامت تو را ملاقات کرده ودستت را می گیرم تا با هم به بهشت برویم زیرا من به شهادت خواهم رسید.

به جز اقصی 60 دختر و زن 18 - 20 ساله انگلیسی دیگر نیز از پشت میزهای دانشگاه و دبیرستان های این کشور به دامن داعش رسیده اند.

انگلیس تنها کشوری نیست که دخترانش از طریق خاک ترکیه به سوی داعش پرواز کرده اند ، بلکه بسیاری دیگر از کشورهای غربی نیز شاهد این پدیده هستند.

مسئولان آمریکایی هم از پدیده اختفای شمار قابل توجهی از دختران و زنان و احتمال انتقال آنها به عراق وسوریه خبر دادند.

این سناریو زمانی قوت گرفت که یک دختر 16 ساله سومالیایی تبار بعد از فرار از منزلش از ایالات متحده به ترکیه پرواز و از این طریق وارد سوریه شد تا به گروه های تروریستی بپیوندد.

یکی از رهبران اقلیت سومالیایی در آمریکا هم اعلام کرد: دو خانواده دیگر سومالیایی هم خبر دادند دخترانشان در ماه اوت گذشته از طریق ترکیه وارد خاک سوریه شده اند.

این در حالی است که چندی پیش هم اعلام شد یک پرستار 19 ساله آمریکایی به نام " شانون کانلی" که فریب تبلیغات سلفی ها را خورده بود وتلاش می کرد تا به آنها بپیوندد دستگیر شده است ، کانلی قصد داشت به یکی از کشورهای خاورمیانه سفر کند اما مسئولین امنیتی فرودگاه بین المللی دنور به بلیط یکسره اش شک کرده و او را توقیف نمودند.

همچنین سازمان های امنیتی آلمانی هم گزارش می دهند دست کم 20 دختر آلمانی هم اکنون در صفوف تروریستهای داعش مشغول جهاد النکاح می باشند.

روزنامه ی اسپانیایی "لافانگواردیا" هم در گزارشی به جنبه دیگر حضور دختران و زنان اروپایی در صفوف داعش پرداخته و نوشت هم اکنون مراکز امنیتی در اروپا نگران موج بازگشت دختران و زنان حامله اروپایی تبار از پدرانی داعشی می باشند، که در چارچوب قوانین اروپایی فرزندانشان هم باید از تابعیت این کشورها برخوردار شوند.

این روزنامه اسپانیایی به نقل از دفتر فدرال حمایت از قانون اساسی آلمان نوشت : هم اکنون این پدیده به شکل قابل توجهی در حال گسترش است به نحوی که شاهد سفر شماری از دختران کم سن وسال به بهانه گذراندن تعطیلات در کشورهای خاصی هستیم اما بعد از آن با مدارک جعلی وارد کشور سوریه شده و در آنجا بعد از انجام اعمال منافی عفت تحت عنوان جهاد النکاح پرداخته وباردار به کشور خود باز می گردند.

بر اساس این گزارش دولت آلمان که مدتها چشم خود را بر روی انتقال جنگجویان تبعه خود به کشورهای خاورمیانه می بست امروز با این مشکل بزرگ مواجه شده است.

نباید فراموش کرد امروز داعش از زنان و دختران به عنوان دامی برای بسیاری از جوانان عرب و مسلمانی استفاده می کند که به دلیل بیکاری و تورم موجود در کشورهایشان ازدواج به عقده ای بزرگ برایشان تبدیل شده است.

در شرایطی که ازدواج برای جوانان عرب در شرایط فعلی بسیار هزینه بر و به یک رؤیا تبدیل شده این جوانان می توانند با پیوستن به داعش وحضور در سوریه یا عراق به خواسته های خود با هزینه ای بین 150 تا یک هزار دلار برسند.

به گزارش شبکه سعودی العربیه پس از اشغال موصل، داعش بیش از 700 زن را در یک حراج به قیمت 150 دلار فروخت تا به عنوان کنیز به جنگجویانش خدمت کنند.

این در حالی است که بسیاری از دختران و زنان نیز به اشکال مختلفی فریب خورده وهم اکنون در حال انجام جهاد النکاح در عراق وسوریه می باشند.

گرچه برخی از کارشناسان احتمال می دهند برخی از آنها در حال انجام ماموریت های سازمان های جاسوسی خود در منطقه خاور میانه باشند!! مسئله ای که چندان هم دور از ذهن نمی باشد. منبع:فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied