شمانیوز
شما نیوز

برنامه نود دیشب + تصاویر

برنامه نود دیشب + تصاویر

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، برنامه نود این هفته از ساعت 22:43 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

سئوال مسابقه پیامکی این هفته به مهمترین عامل ناکامی تیم ملی امید در بازی های آسیایی اختصاص یافته بود.

در ابتدای برنامه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس گزارشی در این باره پخش شد.

علیرضا یزدانی کارشناس داوری این هفته برنامه نود بود. گزارشی از دیدار تیم های سایپا و پدیده مشهد و حواشی و مصاحبه های مربوط به آن پخش شد.

گزارشی آماری از هفته هشتم لیگ برتر به تصویر کشیده شد. گزارش نود درجه با ادبیاتی طنزگونه پخش شد که طی آن به اتفاقات هفته اخیر فوتبال ایران پرداخته شده بود. گزارشی از دیدار تیم های پرسپولیس و راه آهن و حاشیه های این دیدار به همراه مصاحبه بازیکنان و مربیان این تیم ها پخش شد.

گزارشی از دیدار تیم های استقلال خوزستان و تراکتورسازی به همراه مصاحبه ها و حواشی این دیدار پخش شد.

داوری دیدارهای پخش شده مورد بررسی قرار گرفت. گزارشی از خوزستان و خاطرات بازیکنان سابق این استان در دوران دفاع مقدس پخش شد که در نوع خود جالب توجه بود.

گزارشی از دیدار تیم های گسترش فولاد و ذوب آهن و حواشی این بازی به تصویر کشیده شد. گزارش تقویم 90 پخش شد که طی آن علاوه بر چندین رویداد به تولد رونالدوی برزیلی و درگذشت استاد شهریار در روز 27 شهریور اشاره شد.
داوری دیدارهای پخش شده توسط علیرضا یزدانی مورد بررسی قرار گرفت. گزارشی کامل از دیدار تیم های فولاد خوزستان و استقلال و مصاحبه ها و حواشی این دیدار پخش شد.
مهدوی کیا: باشگاه ها دیگر به فکر بازیکن سازی نیستند!
ارتباط زنده تصویری با مهدی مهدوی کیا در کیش برقرار شد و وی در مورد تیم ملی امید و علل ناکامی این تیم گفت: پیش از این نیز گفته بودم در بخش پایه مشکل داریم و فقط کار گلخانه ای انجام می دهیم و باشگاه ها کار پایه انجام نمی دهند و فدراسیون به تنهایی از پس این مسئولیت بر نمی آید و برعکس گذشته که باشگاه ها بازیکن سازی میکردند دیگر این امر صورت نمی گیرد و در نهایت دیدید که تیم ملی امید در اینچئون چه نتیجه ضعیفی گرفت و همچنین تیم ملی نوجوانان نیز نتوانست نتایج مناسبی بگیرد.
وی در مورد تیم المپیک نیز گفت: از زمانی که یاد دارم تیم المپیک مشکل دارد چرا که ما تیم را پس از حذف شدن رها می کنیم و در نهایت نتیجه نمی گیریم. اینکه پیش از این دیدارها بازیکنان دیگری در اردوها تمرین می کنند و سپس بازیکنان دیگری جایگزین آنها می شوند در روند بازی ها تاثیرگذار است، باید توجه داشته باشیم فوتبال ما پسرفت نمی کند و بلکه درجا می زند و سایر تیم ها در حال پیشرفت هستند. کربکندی: نتیجه گرایی مهمترین عامل ناکامی های تیم های پایه است رسول کربکندی میهمان برنامه نود بود و در مورد تیم ملی امید و تیم های پایه گفت: ما بصورت مقطعی کار می کنیم و باشگاه ها نیز کار سازندگی را جدی نمی گیرند و در نهایت نمی توانیم نتیجه بگیریم.
متاسفانه همیشه دیدگاهمان دیدگاه نتیجه گرایی است و بر همین اساس نمی توانیم به نتیجه ای مطلوب برسیم. شکست های تیم ملی امید در اینچئون به هیچ وجه قابل توجیه نیست. مهدوی کیا: ما فوتبال را از توپ پلاستیکی شروع کردیم اما الان ... مهدوی کیا در ادامه صحبت های خود گفت: ما فوتبال را از توپ پلاستیکی شروع کردیم، چیزی که اکنون اثری از آنها نیست، پس از آن باید به فوتبال مدارس بپردازیم، مسئله ای که این روزها به آن توجهی نمی شود و حتی برخی مدارس ابتدایی معلم ورزش هم ندارند.

اکنون خیلی از بازیکنان از همان ابتدا با پول به فوتبال ورود پیدا می کنند و این مسئله باعث می شود استعدادها وارد فوتبال نشوند. متاسفانه همه به دنبال نتیجه گرایی هستند و همین عامل باعث شده مربی تیم های ملی و مربیان باشگاهی رده پایه آرامش نداشته باشند و نمی توانند از جوانان در تیم های خود استفاده کنند چرا که اگر دو بار نتیجه نگیرند کنار گذاشته می شوند و این مسئله به فوتبال کشور ضربه می زند. راه حل هایی هست که می توان در راستای تقویت تیم های پایه اقدام کرد ولی متاسفانه اقذامی در این راستا صورت نمی گیرد و اگر این چنین پیش رویم بطور حتم طی سال های آینده فوتبال پایه ایران بدتر از این هم خواهد شد.

کربکندی در ادامه این بحث اظهار داشت: در مسابقات نوجوانان، جوانان و امید که برگزار می شود تهران حضور پیدا نمی کند و برای خود مسابقه برگزار می کند و کمتر کسی است که بداند نتایج مسابقات رده های پایه چه شده است و دیگر انگیزه ای برای رده های پایه باقی نمانده است. مهدی مهدوی کیا در خصوص برخی اختلاف نظرها با مسئولان فدراسیون در خصوص تیم ملی جوانان گفت: اختلاف خاصی نبود و من دوست داشتم به عنوان مدیر فنی تیم ملی جوانان به این تیم کمکی کنم و همکاری خوبی با فدراسیون داشتیم، البته نمی گویم همکاری کاملی داشتیم و برخی اردوهایمان لغو شد. روی این مسئله بحث داشتیم که بتوانیم اردوهای بیشتری شرکت کنیم که فراهم نشد و امیدواریم بتوانیم نتایج مناسبی در مسابقات پیش رو بگیریم. وی ادامه داد: در مورد انتخاب افراد و اینکه چه کسی با فدراسیون کار کند دخالتی ندارم و نظری در این باره نمیدهم ولی از زمانی که در تیم ملی جوانان بودم قصد داتم به تیم ملی کمک کرده و همچنین خودم تجربه کسب کنم و در اینجا از برنامه شما هم انتقادی کنم که به فوتبال پایه نمی پردازید و باید بیشتر به این مسئله پرداخته شود. سال هاست به دنبال تاسیس آکادمی فوتبال پایه هستم تا تکنیک ها و تاکتیک های فوتبال اروپا را به ایران بیاورم ولی حمایتی در این خصوص از طرف مسئولان نمی شود.

کربکندی گفت: باشگا ها نقش زیادی در خصوص تیم های پایه دارند و متاسفانه به تیم های پایه نمی پردازند و اگر 5 درصد بودجه خود را به این تیم ها اختصاص دهند نتیجه خوبی می گیریم ولی میبینیم مربیان تیم های پایه باشگاه ها ماه ها و سال ها حقوق دریافت نکرده اند و همه به تیم های بزرگسالان می پردازند.

وی افزود: درد اصلی فوتبال ما نتیجه گرایی است و متاسفانه این مسائل باعث شده در فوتبال پایه شاهد پیشرفتی نباشیم. گزارشی از دیدار تیم های امید استقلال و پرسپولیس و امکانات ضعیف این دیدار و همچنین صحنه هایی از درگیری هواداران و بازیکنان این دو تیم در غیاب نیروی انتظامی پخش شد.

کربکندی در مورد امکانات ضعیف تیم های پایه گفت: متاسفانه اکنون اهمیت دادن به تیم های پایه فراموش شده است و وقتی مربی تیم های پایه می بیند به کمک مربی تیم بزرگسالان 200 میلیون می دهند و به مربی تیم های پایه 8 میلیون تومان که گاهی آن هم مدت ها پرداخت نمی شود انگیزه برای مربیگری در این رده ها کاهش می یابد. مهدوی کیا: نتایج تیم ملی امید زنگ خطری برای فوتبال ایران است

مهدوی کیا در مورد عملکرد وینگادا گفت: نتایجی که بدست آمده است نشان می دهد عملکرد وی بسیار بد بوده و ما تاکنون به ویتنام نباخته بودیم و این نتایج زنگ خطری برای فوتبال ایران است چرا که همه تیم ها رو به پیشرفت هستند. ما این دوره هدف گذاری نکردیم و قطعا اضافه کردن 7 بازیکن در روزهای آخر تاثیر بدی روی بازیکنان گذاشته است و باید هدف گذاری کنیم که چه می خواهیم.

وی در صحبت های پایانی خود گفت: امیدوارم تیم ملی جوانان به جام جهانی صعود کند چرا که زحمات زیادی را طی این مدت متقبل شده است. کربکندی: بازیکنان علت اصلی ناکامی تیم ملی در اینچئون هستند رسول کربکندی در خصوص سئوال مسابقه پیامکی این هفته، بازیکنان را علت اصلی ناکامی تیم ملی امید در بازی های آسیایی دانست. آمار مسابقه پیامکی پس از گذشت بیش از 150 دقیقه:

گزارش نود درجه پخش شد که طی آن به اتفاقات هفته اخیر فوتبال کشور اشاره گردید. گزارشی از دیدار تیم های سپاهان - صبای قم ، نفت مسجد سلیمان - نفت تهران ، ملوان - پیکان و مصاحبه ها و حواشی مربوط به آنها پخش شد.

داوری دیدار های باقیمانده مورد بررسی قرار گرفت و یزدانی نظران خود را در مورد صخنه های حساس این دیدارها بیان کرد. جدول لیگ برتر فوتبال و برنامه هفته آینده به تصویر کشیده شد.

عملکرد بازیکنان لژیونر ایران در لیگ های خارجی مورد بررسی قرار گرفت. رسول کربکندی در مورد نتایج بدست آمده توسط تیم ملی امید در بازیهای آسیایی گفت: تا جایی که مشخص است وینگادا از بازیکنان شناخت کافی نداشته و روی بازیکنان احاطه نداشت. نکته دیگر نداشتن انگیزه برای بازیکنان است، چون بازیکنان قراردادهای با مبالغ بالا با باشگاه ها بسته اند و نیاز مالی ندارند دیگر انگیزه ای برای کسب موفقیت در تیم ملی امید ندارند و در نهایت این مسایل باعث می شود دو بازی خیلی بد را از این تیم شاهد باشیم. محمدی: نتایج ویتنام فاجعه بود! اکبر محمدی سرمربی پیشین تیم ملی جوانان روی خط تلفنی برنامه آمد و در این خصوص گفت: ما شاهد بروز یک فاجعه در ویتنام بودیم و بطور قطع شما هم در این مسئله و ناکامی سهیم بودید، چرا که در زمان سرمربی گری من باعث برکناری من شدید و شاید اگر این اتفاق رخ نمی داد اکنون شاهد ناکامی تیم ملی امید نبودیم. وی در انتقاد به برنامه نود اظهار داشت: شما در برنامه خود اگر موافق مسئله ای باشید از کارشناسانی دعوت می کنید که بحث طوری باشد که شما می خواهید پیش برود ، در هر حال رسانه و بخصوص برنامه نود نقش بسزایی در پیشرفت و یا ناکامی فوتبال داشته باشد.

فردوسی پور نیز در پاسخ به صحبت های محمدی گفت: شما به دو سال پیش برگشته اید و مسائل شخصی را عنوان می کنید و بگذریم که شما در آن دوره بر اساس روابط بر سر کار آمده بودید. محمدی خاطرنشان کرد: استارت ناکامی تیم ملی امید ما دو سال پیش خورده شد و حتی ما ژاپن را بردیم و مسئولان فوتبال ژاپن آن زمان اعلام کردند که باخت این تیم مقابل ایران فاجعه ای بوده است. وی افزود: ای کاش شما این فرصت را به مربیان داخلی میدا دید تا آنها نیز بتوانند در تیم های پایه مربیگری کنند. من از مهدوی کیا نیز انتقاد می کنم که عنوان کرده من تمام ایران را گشته ام و بازیکن خوب رئه پایه به سختی پیدا کرده ام و من این گفته وی را قبول ندارم. کربکندی در ادامه صحبت های خود گفت: به نظر من باید به مربیان داخلی فرصت داد تا وی به اهداف خود برسد. متاسفانه ما به مسئله استعدادیابی توجه نمیکنیم و منتظریم بازیکنان را آماده تحویل بگیریم و این خیلی بد است. محمدی نیز در این باره خاطرنشان کرد: برخورد با تیم ملی امید پس از بازگشت از اینچئون خیلی مهم است. اینکه انتقادات سازنده باشد و مغرضانه انتقاد نکنیم. فدراسیون وظیفه خود را در قبال تیم ملی امید عمل کرده است و نباید از آنها انتقاد کرد. اوایل برای کار کردن با وینگادا به من پیشنهاداتی شد ولی نمی دانم چه شد که به یک باره این مسئله منتفی شد؟! شاید شما در این مورد نقشی داشتید! کربکندی نیز در پایان صحبت های خود گفت: امیدوارم وضعیت فوتبال پایه کشورمان بهتر از قبل شود و تمهیدات لازم در این باره اندیشیده شود. آمار مسابقه پیامکی در پایان برنامه: برنامه نود این هفته ساعت 2:31 بامداد سه شنبه به پایان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied