شمانیوز
شما نیوز

دیدار اوباما و روحانی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می برد،گفت: برنامه ای برای دیدار با 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا ندارم.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از رویترز ، دکتر روحانی در جمع شماری از خبرنگاران و اصحاب رسانه همچنین گفت که روابط با عربستان سعودی درخور بهبودی است و به نظر می رسد اختلافات بین دو کشور بزرگ خاورمیانه در حال کاهش است.

وی ادامه داد: مواضع عربستان هر روز به ما نزدیک تر می شود.

وی افزود: اگر واقعا اختلاف نظرهای دو کشور رو به کاهش باشد، روابط با عربستان سعودی نزدیک تر خواهد شد.

رییس جمهوری ایران همچنین در مورد حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در سوریه گفت: هدف قراردادن مواضع ضروری در کشور سوم، باید در چارچوب مشخصی انجام شود. بدون درخواست کشوری که هدف قرار گرفته است یا بدون فرمان یا اجازه سازمان ملل، حملات هوایی مبنای حقوقی درستی ندارد.

حسن روحانی روز گذشته (دوشنبه31 شهریور/ 22 سپتامبر) برای شرکت در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد. وی عصر دیروز به وقت نیویورک وارد فرودگاه 'جان اف کندی' این شهر شد.

رییس جمهوری ایران امروز را با برنامه صبحانه کاری با شماری از اصحاب رسانه و خبرنگاران آمریکایی آغاز کرد و قرار است در ادامه با سران بر خی کشورها از جمله'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن دیدار و در نشست 'اقلیم ' ( آب و هوا )سازمان ملل متحد شرکت کند. به گزارش خبرنگار شمانيوز سال گذشته نيز دكتر روحاني برنامه اي براي ديدار با اوباما نداشت ولي در ساعات پاياني به صورت تلفني با يكديگر گفتگو كردند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied