شمانیوز
شما نیوز

منصور امینی:

جبهه فرهنگی حرف های بسیاری برای گفتن دارد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): منصور امینی گفت: بیش از 300 نهاد فرهنگی در این نمایشگاه فعال شد و امروز به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی جبهه فرهنگی حرف های بسیاری را برای گفتن دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه دیجیتال رسانه های انقلاب اسلامی و تقدیر از آثار برتر این نمایشگاه با حضور سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسللامی، سردار سرتیپ محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران، علی اصغر جعفری رئیس مرکز بسیج صدا و سیما و حسین یکتا مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا آغاز شد. در ابتدای این مراسم منصور امینی دبیر دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: بیش از 300 نهاد فرهنگی در این نمایشگاه فعال شد و امروز به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی جبهه فرهنگی حرفهای بسیاری را برای گفتن دارد. وی افزود: امروز در عرصه محتوا در فضای مجازی بچه های جبهه ی فرهنگی حرفهای زیادی برای گفتن دارند و تا پایان سال 93 خود بچه های انقلابی در عرصه های انقلاب و زیرساختی شگفتی ساز می شوند. امینی تصریح کرد: برای اولین بار یک فروشگاه متمرکز از محصولات جبهه فرهنگی به مدت 7 روز در نمایشگاه بر پا شد که محصولات آن با بیش ا ز 2200 عنوان مورد استقبال مردم تهران قرار گرفت. دبیر نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی اظهار داشت: در طول 5 روز نمایشگاه طراحی و تولید یک سناریو در قالب یک انیمیشن با مضمومن مقابله با داعش را انجام شد. وی افزود: اگر شرایط برای بچه های انقلاب فراهم شود آنها توانایی بسیار بالایی دارند و باید بگویم که سایت بچه های انقلاب در حوزه جبهه ی فرهنگی بالای 100 میلیون بازدید کننده دارد. در ادامه سردار محمدعلی (عزیز) جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ارتباط دفاع مقدس ما و جنگ امروز این که مقدس است، این جنگ زمان بیشتری را می طلبد. اولا نقش مردم مومن و انقلابی در دفاع مقدس و جنگ امروز را باید با هم مقایسه کنیم. چرا باور نمی کنیم که امروز هم در جنگ هستیم، مثل آن دوران یک حرکت جهادی با سرعت بیشتری شروع شده است. اگر مومن واقعی هستید در عرصه دفاع از دین و انقلاب اسلامی خیلی نباید فرقی بین جنگ 8 ساله و امروز بدانیم.

وی ادامه داد: جنگ نرم حس نمی شود ولی جنگ سخت کاملا با دشمن حس می شد. حضور در آن جبهه ها راحت تر از حضور در جبهه نرم است. با توجه به قداست 8 سال دفاع مقدس آیا این جنگ هم مقدس است؟ واقعیت اینکه این تقدس را دارد.
جعفری تصریح کرد: عوامل و مولفه هایی که به جنگ 8 سال دفاع مقدس قداست بخشید چه بود؟ باید مقایسه کنیم نقش مردم و رهبری را، نقش مسئولان و سازمان های دولتی را نیز مقایسه کنیم که نقش جوانان در دوران دفاع مقدس و امروز چیست؟
وی افزود: در جنگ 8 سال دفاع مقدس بحث دفاع از انقلاب اسلامی مطرح بود و با نگاهی به وصیت نامه شهدا می بینیم که همه آنها توصیه به اسلام و یاری ولایت فقیه کرده اند. فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: همه در راه اسلام رفتند و اگر حضور مردم نبود سرنوشت خوزستان و جنگ ما نیز معلوم نبود. اینها خلاصه انگیزه و اهداف است که مردم در جنگ با آن روبرو هستند و نقش رهبری الهی و دینی در جنگ 8 سال دفاع مقدس بسیار مهم بود .
وی افزود: نقش مردم در هر جایی که موضوع دفاع در انقلاب اسلامی است، مثل ماجرای فتنه 88 حضور مردم تعیین کننده است؛ در جنگ نرم و مقابله با تهدیدهای سیاسی و اقتصادی که هدفشان ایمان و باور مردم است، نقش مردم مومن و انقلابی بسیار تعیین کننده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: بنابراین خطر جنگ نرم نسبت به جنگ سخت بسیار با اهمیت تر است، که اثر آن در نمایشگاه شما تعییین کننده بود. ابزار جنگ نرم بدست دشمن است ولی تأثیر آن در داخل بیشتر به چشم می آید، در جنگ سخت خاکریز دشمن و خودی مشخص بود ولی در جنگ نرم خاکریزی وجود ندارد. تشخیص دشمن از دوست خیلی سخت است.
جعفری ابراز داشت: یکی از تفاوت های جنگ سخت و نرم در نحوه مدیریت آن است. ما در جنگ نرم زمان نداریم و پس از جنگ 8 سال دفاع مقدس جنگ نرم شروع شد و امام (ره) جلوی سلطه جهانیان ایستاد. این به آن معنا است که جنگ نرم شروع شده بود.
وی افزود: در مورد جنگ امروز باید ایمان و اخلاص بالایی داشت، تلفات و خسارات ما در جنگ نرم خیلی بیشتر است. تبعات جنگ سخت گلوله و آتش بود ولی در جنگ نرم نیاز بیشتری به بصیرت داریم و مشابهت آن در نقش جوانان است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: بالای 90 درصد نیروهای رزمنده در جبهه جوان بودند و جوانان بیشترین نقش را ایفا کردند. پس ما نیاز به آن ویژگی هایی که در جنگ 8 سال دفاع مقدس را داشتیم را در این جنگ نیازمندیم. وی اظهار داشت: شاید از دلایلی که توفیقاتمان را دورتر می بینیم در این عرصه باشد؛ باید به خود برگردیم. جبهه های انقلاب اسلامی در داخل محتاج مجاهدت و تلاش جوانان انقلابی است. باید گوش هایمان به فرمایشات مقام معظم رهبری باشد تا این جبهه را فتح کنیم و بطور قطع موفقیت و با نیروی اسلامی و انقلابی و حزب الله است. بنابراین گزارش در پایان این مراسم از سازمان صدا و سیما به عنوان بهترین حامی رسانه، مدیریت جهادی شهرداری به عنوان بهترین حامی زیر ساختی و رادیو صدای میقات به عنوان بهترین مدیریت رادیویی نمایشگاه شناخته شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied