شمانیوز
شما نیوز

نتیجه تیم کشتی فرنگی ایران در بازی های آسیایی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): نمایندگان تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در پایان بازی‌های آسیایی موفق به کسب ۷ مدال شدند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،

در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی نمایندگان کشورمکان موفق به کسب 2 مدال طلا و 5 برنز در هر 7 وزنی که شرکت کرده بودند موفق به کسب مدال شدند.

فرنگی‌کاران کشورمان صاحب 2 مدال طلا توسط اخلاقی در 80 و علیاری در 98 کیلوگرم شدند. افشین بیابانگرد در 66، پیام بویری در 75 کیلوگرم، سعید عبدولی در 71 کیلوگرم، مجتبی کریم‌فر در 85 و بشیر باباجان‌زاده در 130 کیلوگرم ایران را صاحب م5 دال برنز کردند.

* نتایج فرنگی‌کاران کشورمان در روز پایانی به شرح زیر است:

66 کیلوگرم:

افشین بیابانگرد در وزن 66 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل روسلان تساریف، دارنده مدال طلای قهرمانی 2014 آسیا از قرقیزستان به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد، اما در دور دوم با نتیجه سه بر صفر مغلوب ریو هان‌سو، قهرمان جهان از کره‌جنوبی شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند که با توجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت تا برای کسب مدال برنز مبارزه کند.

بیابانگرد برای حضور در دیدار رده بندی با نتیجه 5 بر 2 از سد پان ژنگ، قهرمان 2012 آسیا از چین گذشت و به دیدار رده‌بندی رسید. نماینده کشورمان در این مرحله با نتیجه 7 بر یک مقابل المورات تاسمرادوف، قهرمان سال‌های 2013 و 2014 آسیا و دارنده 2 مدال برنز 2013 و 2014 جهان از ازبکستان به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

75 کیلوگرم:

پیام بویری در وزن 75 کیلوگرم که در دور نخست با نتیجه 9 بر 5 مقابل نوربیک هاشم‌بیکوف از ازبکستان به پیروزی رسیده بود، در دور دوم هم با نتیجه 7 بر 2 مقابل سینگ گورپریت از هند به برتری رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت، اما در این مرحله با نتیجه یک بر یک مغلوب تاکه‌هیرو کاناکوبو، نایب قهرمان آسیا و نفر پنجم مسابقات جهانی از ژاپن شد و از حضور در فینال بازماند. بویری با پیروزی در دیدار رده‌بندی با نتیجه 11 بر صفر مقابل امان علی عطایف از ترکمنستان به مدال برنز دست یافت.

85 کیلوگرم:

مجتبی کریم‌فر در وزن 85 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل موسی شاهین عبدالله از اردن به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در دور دوم به مصاف سئول لی، قهرمان آسیا و نایب قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو از کره‌جنوبی رفت و در حالی که تا ثانیه‌های پایانی با نتیجه 5 بر 2 پیش بود، داوران وی را سه اخطاره و بازنده اعلام کردند.

با توجه به حضور حریف کریم‌فر در فینال، نماینده کشورمان به گروه شانس مجدد رقابت‌ها رفت که در این مرحله با نتیجه 2 بر صفر مقابل تای‌چی اوکا از ژاپن به پیروزی رسید و جواز حضور در دیدار رده‌بندی را کسب کرد.

کریم‌فر در رده‌بندی با نتیجه 3 بر صفر از سد عزت بیشبیکوف، دارنده مدال برنز 2013 آسیا از قرقیزستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

130 کیلوگرم:

بشیر باباجان‌زاده در وزن 130 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل دارمندار دالال از هند به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد، اما در دور دوم با نتیجه یک بر صفر مغلوب نورماخان تینالی‌یف، نفر سوم جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو از قزاقستان شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند که با توجه به حضور حریفش در فینال به گروه شانس مجدد رفت.

باباجان‌زاده در این مرحله با نتیجه 3 بر صفر مقابل ماماسولی‌یف از ازبکستان به پیروزی رسید و گام به دیدار رده‌بندی گذاشت. نماینده سنگین‌وزن کشتی فرنگی کشورمان در دیدار رده‌بندی با نتیجه 4 بر یک از سد مورات رامونوف دارنده مدال‌های نقره و برنز قهرمانی آسیا از قرقیزستان گذشت و مدال برنز را به خود اختصاص داد.

فرنگی‌کاران کشورمان در روز نخست هم موفق به کسب 2 مدال طلا توسط حبیب‌الله اخلاقی در 80 و مهدی علیاری در 98 کیلوگرم شده بودند. سعید عبدولی هم به مدال برنز 71 کیلو دست یافته بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied