شمانیوز
شما نیوز

دانلود رایگان ساینا و بیسفون

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): بعد از کش و قوس‌های فراوان درباره فیلترکردن یا نکردن اپلیکیشن‌های ارتباطی تلفن همراه، حالا وزیر ارتباطات از راه اندازی 2 نرم افزار ارتباطی داخلی به عنوان جایگزین نرم افزارهای خارجی خبرداده است. نرم افزارهایی که به گفته آقای وزیر امکانات مشابه وایبر، واتس آپ و تانگو ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، با پیداشدن سروکله اپلیکیشن‌های ارتباطی در تلفن‌های همراه و همه‌گیر شدن آن میان مردم، بسیاری از مردم تصمیم گرفتند مکالمات روزانه‌شان را به صورت رایگان از طریق این نرم افزارها انجام دهند و از امکانات آنها به خصوص ارسال پیام‌های چند رسانه ای بهره ببرند.این موضوع با هشدار رسانه ها و مقامات روبرو شد و حتی حرف و حدیث‌هایی مبنی بر فیلتر شدن این نرم افزارها در آینده نزدیک به وجود آمد. اظهارنظرهای مسئولان این شائبه را به‌وجود آورد که احتمالا به دلیل کاهش مکالمات مردم از طریق سیم کارت‌ها و کاهش سود مخابرات قرار است این نرم افزارها فیلتر شوند. اما وعده مسئولان برای تولید نرم افزارهای مشابه داخلی این هشدارها را برای مردم جدی کرد تا مردم نیز نگران استفاده‌های جاسوسی از مکالماتشان باشند.

اما مخالف جدی مسدود کردن این اپلیکیشن‌ها، بالاترین مقام اجرایی در این حوزه بود؛ یعنی وزیر ارتباطات. «محمود واعظی» در این باره گفته بود: «کسانی که اطلاعات فنی در این زمینه ندارند فکر می کنند با مسدود کردن ۲تا ۳ شبکه اجتماعی، کل معضل این حوزه حل می شود. اما راه حل این نیست. باید به جای مکانیسم‌های توبیخی، از فرهنگ‌سازی و مکانیسم‌های تشویقی استفاده کرد. دولت باید بخش خصوصی را تشویق کند که شبکه اجتماعی داخلی با کیفیت بالا در اختیار مردم قرار دهد.در این صورت مردم خود به خود به سمت شبکه های اجتماعی داخلی حرکت می کنند.»

نمایشگاه ایران تلکام امسال، اولین جایی بود که نتیجه صحبت‌ها و مواضع وزیر ارتباطات را می‌شود در آن دید. چون بعد از این داستان‌های طولانی بالاخره محمود واعظی از عرضه دو اپلیکیشن داخلی ارتباطی خبر داده و گفته:« دو برنامه بومی بیسفون و ساینا به عنوان دو ابزار ارتباطی موبایلی در نمایشگاه ایران تلکام 2014 عرضه می‌شوند. این ابزارها تجمیعی از امکانات ابزارهای خارجی پرکاربرد است که اطلاعات آنها در ایران نگهداری می‌شود.»

ساینا: سیمرغ روی گوشی شما

شرکت همراه اول با طراحی نرم افزاری به نام «ساینا» رقابت خود را با نمونه‌های خارجی شروع کرده است. ساینا، آن‌طور که همراه اولی‌ها گفته‌اند کلمه ای با ریشه فارسی، به معنی سیمرغ است که در زبان فارسی نماد دانایی و خرد و پرنده پیروزی و خوشبختی است. یک نرم افزار رایگان موبایل برای سیستم عامل های «آندروید» و « IOS » که البته بر روی تمامی گوشی های تلفن همراه که دارای سیستم عامل اندروید ۴ به بالا هستند و نیز بر روی گوشی های آیفون با سیستم عامل iOS 5 به بالا قابل نصب است . برای استفاده از ساینا می بایست به اینترنت Wi-Fi و یا ۳ G دسترسی داشته باشید .

در این اپلیکشن داخلی امکان برقراری تماس و پیام رسانی از طریق اینترنت وجود دارد و بهترین جایگزین رومینگ در تماس های بین المللی است . کاربران ساینا می توانند با سایر کاربران، رایگان تماس بگیرند و پیام متنی، عکس و فیلم به اشتراک بگذارند؛ همچنین می توانند با تمام شماره ها در سراسر دنیا تماس ارزان برقرار کنند و هزینه‌های سنگین رومینگ را نپردازند . از دیگر ویژگی های ساینا، امکان خرید شارژ ريالی از درگاه بانک ملت است که از داخل اپلیکیشن قابل دسترسی است . برای دریافت این نرم افزار و نصب آن در تلفن همراهشان می توانید به صفحه ویژه دانلود این نرم‌افزار در سایت همراه اول « http://www.mci.ir/syna » مراجعه کنید و آن را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

هرچند مدیران همراه اول توضیحی نداده‌اند که با استفاده مشترکان‌شان از این اپلیکیشن و تماس‌ها و پیامک‌های رایگان، چه‌طور می‌خواهند افت شدید درآمدی که از همان تماس‌ها و پیامک‌ها به جیب همراه اول سرازیر می‌شد را جبران کنند؟!

بیسفون:

دیگر نرم افزار ارتباطی رونمایی شده در نمایشگاه تلکام تهران «بیسفون» نام دارد. این نرم افزار هم امکانات مشابه نمونه‌های خارجی خود مانند «وایبر» و «تانگو» را ارائه می‌دهد. کاربران در این نرم افزار نیز می‌توانند گروه‌های دوستانه خود را تشکیل دهند و به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در این نرم افزار نیازی به اضافه کردن دوستان خود ندارید. تمام دوستان شما که از بیسفون استفاده می‌کنند به طور خودکار در لیست ارتباطات شما اضافه خواهند شد.

آن‌طور که طراحان این اپلیکیشن در توضیح محصول‌شان نوشته‌‎اند، گروه بیسفون با پشتوانه نرم افزاری و مالی قوی اقدام به طراحی این اپلیکیشن کرده است و آن‌را برای بازار جهانی پیاده سازی و عرضه کرده و در زمان ثبت نام اولیه (مانند هر اپلیکیشنی) کد فعال سازی برای تمام کشورها ارسال خواهد شد .

آنها همچنین از پشتیبانی و کیفیت این اپلیکیشن، این‌طور تعریف کرده‌اند: «بیسفون دارای چندین سرور در امستردام، لیدز(انگلستان) و همچنین یک سرور اختصاصی در ایران است. به همین دلیل تجربه ای که ما در نمایشگاه هنگام مکالمه با بیسفون داشتیم بسیار ما را شگفت زده کرد. بدون هیچ تاخیری قادر به مکالمه بودیم و کیفیت تماس ها به مراتب بهتر از دیگر اپلیکیشن ها بود. ارسال فایل تصویری نیز بسیار سرعت بالایی داشت و عکس ها کاملا اسکن شده فرستاده می شد؛ یعنی بدون افت کیفیت.»

باید منتظر ماند و دید که مردم چه استقبالی از این نرم افزارها می‌کنند و شرکت‌های طراح نیز باید بدانند که رقبای جدی و سرسختی دارند و باید هر لحظه به فکر به روز رسانی امکانات و پیشرفت خود باشند.

آیا ساینا و بیسفون، وایبر را کنار خواهند زد؟ آیا اپراتورهای تلفن همراه فکری برای جبران کاهش شدید درآمد خواهند کرد؟ آیا چاقو دسته خودش را خواهد برید؟ گذشت زمان، به این پرسش‌ها پاسخ خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied