شمانیوز
شما نیوز

نقش سردار ایرانی در نبرد علیه داعش

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): یک روزنامه انگلیسی طی گزارشی در زمینه حضور سردار قاسم سلیمانی در عراق نوشت: ایران در حال ارسال پیام خود به ملت ایران و عراق و جهان در زمینه نبرد علیه داعش است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، روزنامه انگلیسی «گاردین» طی گزارشی در زمینه «راهبردهای جدید ایران در نمایش تصاویر سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران» نوشت: حضور سردار سلیمانی در عراق حکایت از راهبرد جدید ایران در عراق و گسترش موقعیت بین‌المللی خود دارد.

روزنامه گاردین در این گزارش با اشاره به موقعیت سنجی ایران در نمایش تصاویر از فرمانده ارشد سپاه پاسداران نوشت: تصاویر حرفه‌ای ایران از سردار سلیمانی در عراق بخشی از برنامه‌های این کشور در نمایش حمایت از ارتش عراق در نبرد علیه نیروهای داعش است.

بر اساس این گزارش، سردار سلیمانی نقش کلیدی را در نبرد علیه گروهک داعش ایفا می‌کند . نمایش چهره وی با محاسن سفید و چفیه به گردن و چهره‌ای محجوب حکایت از تغییر راهبرد ایران در این مسیر دارد.

گاردین نوشت: ایران در واقع در حال نمایش حضور خود در عراق است و سردار سلیمانی و نیروهای عراقی که وی فرماندهی آن‌ها را بر عهده دارد نقش مهمی را در سرکوب داعش ایفا می‌کنند.

گاردین در ادامه این گزارش نوشت: تصاویر سلیمانی حکایت از آن دارد که ایران هم در پی گسترش موقعیت بین‌المللی خود و هم اطمینان بخشی به ملت خویش است.

«دینا اسفندیاری»، تحلیلگر اندیشکده روابط بین‌الملل در آمریکا در این باره گفت:« ایران می‌خواهد نشان دهد که در عراق حضور دارد و در پی دفاع از منافع خود است. آن‌ها همچنین به ایرانیان می‌گویند که نگران حضور داعش هستند و جمهوری اسلامی در پی نمایش برداشتن گام‌های لازم از سوی خویش برای حفظ جان مردم است.»

این روزنامه انگلیسی در خاتمه این گزارش نوشت: سردار سلیمانی و همرزمانش در نبرد علیه داعش در شهر دیاله نزدیک مرزهای ایران و نیز شهر آمرلی در شمال عراق و در کردستان این کشور حضور داشته و دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied