شمانیوز
شما نیوز

ترکیه خبرنگار پرس‌ تی‌وی را به جاسوسی متهم کرد

سازمان اطلاعات ترکیه خبرنگار شبکه خبری پرس تی‌وی در این کشور را به جاسوسی متهم کرد که به احتمال زیاد این اقدام در واکنش به پوشش وقایع اخیر در خصوص شهر کوبانی از سوی این شبکه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، سازمان اطلاعات ترکیه خبرنگار پرس تی‌وی در این کشور را به جاسوسی متهم کرده است؛ حال آنکه احتمال می‌رود پوشش اخبار مربوط به موضع آنکارا در قبال جنایات داعش در شهر مرزی کوبانی سوریه و همچنین اعتراض‌های اخیر در ترکیه از سوی این خبرنگار علت این اتهام باشد.

در حالی که درگیری‌های شدید بین مبارزان کرد و تروریست‌های تکفیری داعش در شهر کوبانی همچنان ادامه دارد، دولت آنکارا برخی از خبرنگاران را از گزارش تحولات این منطقه مرزی باز می‌دارد.
"سرنا شیم"، خبرنگار شبکه پرس تی‌وی روز جمعه (۲۵ مهر) اعلام کرد آنکارا وی را به جاسوسی متهم کرده که احتمالا دلیلش پوشش اخبار مربوط به موضع ترکیه در قبال تروریست‌های داعش در کوبانی و مناطق اطراف آن بوده است.
شیم ضمن بیان اینکه وی در میان معدود خبرنگارانی بوده که اخبار مربوط به پیکارجویانِ نفوذ کرده به خاک سوریه از طریق مرز ترکیه را پوشش داده است، افزود عکس‌هایی دریافت کرده بود که تروریست‌های تکفیری را سوار بر کامیون‌های سازمان جهانی غذا و دیگر نهادهای غیر دولتی در حال عبور از مرز ترکیه به سوریه نشان می‌داد.
خبرنگار شبکه پرس تی‌وی با اشاره به گزارش‌های خود در مورد "ورود گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه (به این کشور) و ... رویت مهر گذرنامه تروریست‌های تکفیری و کسب اطلاعات دست اول مبنی بر اینکه پیکارجویان در حقیقت در این کشور (ترکیه) بوده‌اند در حالی که ترکیه همچنان سعی در کتمان این مطلب داشت،" تصریح کرد دلیل این اتهام به طور حتم ارائه گزارش در مورد سوریه بوده است.
وی تصریح کرد دولت ترکیه "مرا به جاسوسی متهم می‌کند و می‌گوید من با مخالفان ترکیه همکاری می‌کنم اما منطق حکم می‌کند همانگونه که با دیگر احزاب صحبت می‌کنم با مخالفان ترکیه نیز صحبت کنم....چرا که این شغل من است."
شیم قویا اتهامات مطرح شده را رد و تصریح کرد که از شنیدن آنها "متعجب" شده است "چرا که من چیزی برای پنهان کردن ندارم و هرگز کاری خارج از حرفه‌ام انجام نداده‌ام."
کوبانی و مناطق اطراف آن از اواسط سپتامبر هدف حملات تروریست‌های داعش قرار گرفته‌‌اند؛ در این بین، ده‌ها روستای کردنشین به تصرف این گروه تروریستی درآمده است.
درگیری‌های اخیر در این شهر راهبردی ده‌ها هزار تن از ساکنان آن را ناچار کرده است از بیم جان خود به ترکیه پناه ببرند.
مبارزان کُرد سوریه از همه کرد‌ها در سراسر خاورمیانه خواسته‌اند برای مبارزه با تروریست‌های داعش اسلحه به دست گرفته و به پا خیزند.
این تحولات در حالی رخ داده‌اند که دولت ترکیه به مبارزان کرد اجازه نمی‌دهد برای ورود به سوریه و مقابله با تروریست‌های داعش از مرز بگذرند. گفته می‌شود ترکیه یکی از حامیان اصلی گروه تکفیری داعش در منطقه است.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied