شمانیوز
شما نیوز

با حضور امیر سرتیپ حاتمی صورت گرفت

افتتاح خط تولید 3 سامانه مهم راداری

 خط تولید 3 سامانه مهم راداری که توسط متخصصین صنایع الکترونیک وزارت دفاع در صا شیراز طراحی و ساخته شده است، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، با حضور امیر سرتیپ حاتمی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، خط تولید 3 سامانه مهم راداری که توسط متخصصین صنایع الکترونیک وزارت دفاع در صا شیراز طراحی و ساخته شده است افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در جریان افتتاح این خطوط تولیدی محصولات آن نیز رونمایی و به قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) تحویل شد. در این مراسم امیر سرتیپ حاتمی جانشین وزیر دفاع طی سخنانی با اشاره به اینکه امروز دفاع هوشمند از ارکان یک دفاع مؤثر و کارآمد به شمار می‌رود، تصریح کرد: صنایع الکترونیک وزارت دفاع در این راستا و بمنظور تجهیز نیروهای مسلح به تجهیزات روزآمد و هوشمند اقدام به طراحی و ساخت انواع تجهیزات الکترونیکی با فناوری‌های بالا کرده که خطوط تولید سامانه‌های مهم راداری که امروز به بهره‌برداری رسیده است، نمونه‌هایی از آن محسوب می‌شود. وی افزود: شرکت صنایع الکترونیک شیراز وابسته به وزارت دفاع با تولید سامانه‌های راداری مختلف در حوزه کشف و شناسایی اهداف هوایی و رادارهای سامانه سلاح پدافند هوایی نقش برجسته‌ای در پدافند هوایی کشور دارد. امیر حاتمی گفت: این سامانه‌های راداری می‌توانند اهداف هوایی از ارتفاع پست تا ارتفاع خیلی بالا و همچنین هواپیماهای پنهان‌کار ( استیلت)، هواپیماهای جنگنده و موشکهای کروز را کشف کنند. جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه رادارهای تولید شده قابلیت کار در هر شرایط جنگی و جنگ الکترونیک را دارند، گفت: شناسایی موشک‌های ARM (موشک‌های ضد راداری) از دیگر ویژگی‌های این سامانه‌های راداری است. امیر حاتمی افزود: در حوزه رادارهای کشف و ردگیر، سیستم سلاح سامانه‌های راداری پدافندی مختلفی نیز در دست اجرا است که رادار حافظ به عنوان یکی از رادارهای پیشرفته با موفقیت ساخته و در حال تحویل به قرارگاه پدافند هوایی است. وی در تشریح رادار حافظ گفت: رادار حافظ یک رادار جستجوگر آرایه فازی فعال سه بعدی با برد متوسط جهت استفاده در سامانه پدافند هوایی مرصاد است. این رادار قادر است انواع پرنده‌های مهاجم از جمله جنگنده‌ها و پرنده‌های بدون سرنشین و موشک‌های کروز را در ارتفاع پست و ارتفاع متوسط کشف کرده و موقعیت دقیق آن‌ها را در سه بعد، برد و زاویه سمت و زاویه ارتفاع در اختیار رادار کنترل آتش سیستم سلاح قرار دهد. امیر حاتمی اظهار داشت: رادار حافظ همچنین قادر است پرتو را در دو بعد سمت و ارتفاع به صورت الکترونیکی و در زمان بسیار کوتاه انجام داده، اهداف را از فاصله 250 کیلومتری آشکارسازی کرده و همزمان با جستجوی اهداف، تعداد 100 هدف را ردگیری کرده و اطلاعات موقعیت آنها را در هرچند ثانیه جهت سیستم سلاح به روز رسانی کند. با توجه به حد تفکیک بالای این رادار در برد، زاویه و سرعت، این رادار می‌تواند در مقابل تهدیدات گروهی به خوبی مقابله کند. وی در ادامه گفت: این رادار کاملاً تاکتیکی و دارای مداومت 24 ساعته بوده و در یک زمان بسیار کوتاه قابل گسترش و آماده انجام عملیات است و از تکنیک‌های پیشرفته و به روز ضد جنگ الکترونیک، برخوردار و قادر است در محیط‌‌های حاوی اختلال و جنگ الکترونیک و همچنین در شرایط جوی و آب و هوایی مختلف نقش مؤثری را ایفا کند. جانشین وزیر دفاع در پایان با قدردانی از متخصصین افتخار آفرین شرکت صنایع الکترونیک ایران بویژه صاشیراز که با طراحی و ساخت این سامانه‌های پیشرفته زمینه دفاع از حریم هوایی کشور را به نحو مطلوب افزایش داده‌اند، خاطر نشان کرد: وزارت دفاع مصمم است با کار و مدیریت جهادی در سالی که به این نام مزیّن است با اجرای تدابیر خاص مقام معظم فرماندهی کل قوا در حوزه رادار، نیازهای نیروهای مسلح را در این حوزه به نحو شایسته‌ای تأمین کند. انتهای پیام/
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied