شمانیوز
شما نیوز

آخرین اخبار در مورد سایت‌های فیلترشده

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری در مورد سایتهای بدون مجوز فیلترشده با وزارت ارشاد است، تصریح کرد: آیا این وزارتخانه باید محکوم شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ حسین نوش آبادی درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه وزارت ارشاد حق ندارد رأسا اقدام به فیلتر سایتی کند، گفت: بحث مسدود کردن پایگاه‌های خبری، سایتها و خبرگزاری‌هایی که بدون مجوز فعالیت می‌کنند و پروانه اولیه برای کار ندارند، متفاوت است با سایت‌هایی که با مجوز فعالیت می‌کنند و بعضا اقدامات مجرمانه انجام میدهند. معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مرجع اولیه برای صدور مجوز سایتها وزارت فرهنگ و ارشاد است و طبیعتا اگر تیمی به ایجاد سایتی که از ارشاد مجوز نگرفته، اقدام کنند، با آن برخورد می‌شود. برخورد با سایت های متخلف دارای مجوز با کمیته تعیین مصادیق مجرمانه است و سایت های بدون مجوز با وزارت ارشاد. نوش آبادی تاکید کرد: اگر سایتهایی که فعالیت قانونی دارند و با مجوز رسمی دچار تخلف میشوند، وظیفه وزارت ارشاد نیست که به طور مستقیم با آنها برخورد کند بلکه آنها به کمیته تعیین مصادیق مجرمانه زیر نظر شوررای عالی فضای مجازی معرفی می‌شوند و آنجا مکانیزم و فرایند دیگری برای اثبات تخلف دارد. وی بیان کرد:خبرگزاری‌ها و سایتها مجوزهای خود را از ارشاد می‌گیرند؛همچنان‌که مطبوعات و رسانه‌های مکتوب باید از این وزارتخانه درخواست پروانه و مجوز کنند و اگر یک نشریه، روزنامه یا هفته نامه بدون مجوز چاپ شود، در بدو امر حوزه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با آنها برخورد می‌کند. معاون پارلمانی وزارت ارشاد با بیان اینکه این وزارتخانه اختیار برخورد با نشریات بدون مجوز و کتاب را دارد، تصریح کرد: سایتها هم باید از ارشاد مجوز بگیرند و در غیر این صورت در بدو امر با آنها برخورد میشود که قانونی و در شرح وظایف ماست و برخورد هم در حد همان فیلتر کردن است. اگر راضی نیستند، از وزارت ارشاد درباره مسدود کردن سایتهای بدون مجوز سلب مسئولیت کنند. وی تصریح کرد: در حال حاضر وظیفه قانونی برخورد با سایتهای بدون مجوز با وزارت ارشاد است ولی اگر برخی با این مساله مشکل دارند و صلاح میدانند جای دیگری غیر از این وزارت به موضوع رسیدگی کند، باید کمیته تعیین مصادیق مجرمانه یا شورای عالی مجازی تصمیم بگیرد وزارت ارشاد حق فیلتر یا مسدود کردن سایتهای بدون مجوز را هم نداشته باشد و از این وزارتخانه درباره مسدود کردن سایتهای بدون مجوز سلب مسئولیت کنند. نوش آبادی با اشاره به اینکه غیر از ارشاد به چه ارگانی می‌توانند محول کنند، یادآور شد: وزارت ارشاد برای اخذ مجوز به سایتها فراخوان قبلی داده، گفت: چرا باید سایتهای بدون مجوز که اکنون مسدود شدند و غیرقانونی فعالیت می کردند، رفع فیلتر شوند؟ وی ادامه داد: وزارت ارشاد به عنوان نهاد اجرایی و دستگاه فرهنگی کشور با حرکتهای غیرقانونی برخورد کرده، آیا این وزارتخانه باید محکوم شود یا آنها که تخلف کردند و بدون مجوز سایتی را راه اندازی کردند. طبیعی است که با این برخورد باید مورد تشویق هم قرار میگرفتیم؛ نه اینکه فشار آورند این سایتها رفع فیلتر شوند.

معاون پارلمانی وزارت ارشاد افزود: سایتهای فاقد مجوز اصالت ندارند و قانونی نیستند و بر اساس قانون فعلی قرار نیست چنین سایتهایی که تا کنون فیلتر شدند، رفع فیلتر شوند.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied