شمانیوز
شما نیوز

گزینه های وزارت علوم

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): با نزدیک شدن به پایان مهلت دولت برای معرفی گزینه خود جهت تصدی وزارت علوم، یک سایت خبری به گزینه جدیدی در این زمینه اشاره کرده است.

سایت روز نو نوشت: در حالیکه طبق گفته چندی پیش معاون اول رئیس‌جمهور گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم باید طی روزهای آینده به مجلس معرفی شود در محافل دانشگاهی و سیاسی از برخی چهره‌های علمی و دولتی برای این موضوع نام برده می‌شود.

دکتر علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی از اولین گزینه‌های رئیس‌جمهور برای وزارت علوم بود که صالحی بعد از مشورت با برخی صاحب‌نظران در حوزه آموزش عالی از پذیرش این مسئولیت سر باز زد.

از سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و دکتر فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر هم به عنوان گزینه‌های مورد نظر دولت برای تصدی وزارت علوم نام برده شد، اما طبق اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار "روز نو"، دکتر علی افخمی رئیس مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و رئیس سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تهران اصلی‌ترین گزینه دولت برای معرفی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی علوم است.

افخمی که در دهه 60 معاون کمیسیون ملی یونسکو در ایران و پاریس بود حمایت برخی چهره‌های دانشگاهی، علمی، فرهنگی و سیاسی را نیز به دنبال دارد.

وی بعد از مرحوم علامه جعفر شهیدی عهده‌دار مؤسسه لغت‌نامه دهخدا شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied