شمانیوز
شما نیوز

بسته سلامت جوانان ایرانی اعلام شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی جوانان یکی از ضرورت‌های نظام سلامت کشور در راستای تحقق اصول 3، 10، 29 و 43 قانون اساسی و بند 2 سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، دکتر محمداسماعیل مطلق، ضمن بیان این مطلب افزود: در راستای اجرای این ضرورت، اداره سلامت جوانان نزدیک به یک سال است که شکل گرفته و همکاران ما با در نظر گرفتن همه ابعاد برای حفظ و ارتقاء سلامت جوانان تلاش می‌کنند.

ایسنا نوشت: وی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره سلامت جوانان را تدوین سند جامع و راهبردی سلامت جوانان در حوزه وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: این سند بعد از دریافت نظرات درون‌ سازمانی، برای اخذ نظرات سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیز ارسال می‌شود.

بر اساس اعلام مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس ، سند جامع و راهبردی سلامت جوانان مشتمل بر 8 بسته راهبردی شامل؛ "سبک زندگی سالم در جوانان"، "سلامت باروری جوانان و ازدواج مناسب"، "تقویت بنیان خانواده"، "سلامت روانی، اجتماعی جوانان " ،پیشگیری از اعتیاد"، "گسترش برنامه سلامت جوانان"، "بسیج همگانی دستگاه‌ها" و "ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای" است.

دکتر مطلق، سند جامع سلامت جوانان را مجموعه‌ای جامع و یکپارچه و پویا از اهداف، سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌ها دانست و یادآور شد: چنانچه بستر اجرایی این سند با همکاری گسترده و همه جانبه دستگاه‌ها و نهادهای متولی سلامت کشور فراهم شود، می‌تواند گام ارزشمندی در تامین، حفظ و ارتقای همه جانبه سلامت جوانان محسوب شود.

وی، تهیه و تدوین این سند را استوار بر چند پیش ‌فرض کلیدی عنوان کرد و در تشریح گفت: سلامت، همان طور که در بند دوازدهم از اصل سوم قانون اساسی اشاره شده است، حق طبیعی انسان از جمله جوانان کشورمان است.

وی افزود: بنیان بسیاری از رفتارهای تاثیرگذار بر سلامت و شیوه زندگی افراد در سنین جوانی شکل می‌گیرد و اتخاذ شیوه زندگی سالم در این دوران بر کاهش بار بیماری‌ها بسیار تاثیرگذار است.

مطلق با تاکید بر این که برنامه‌های ارتقای سلامت در جوانان از هزینه اثربخش‌ترین برنامه‌ها در حوزه سلامت کشور است، تصریح کرد: توفیق در ارتقای سلامت جوانان، قطعا تضمین کننده سلامت نسل حاضر و آینده کشور است و پایداری برنامه‌های توسعه کشور را در عرصه‌های کلان‌تر به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس، تاثیرگذاری بسیار زیاد جوانان را پیش فرض دیگر دست‌اندرکاران تدوین سند جامع سلامت جوانان عنوان کرد و گفت: براساس این پیش فرض، جوانان می‌توانند بیشترین تاثیر را بر همسالان و اعضای خانواده خود داشته باشند و از این رو نرخ بازگشت مستقیم و غیرمستقیم سرمایه‌گذاری به منظور ارتقای سلامت آنها بسیار بالا خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied