شمانیوز
شما نیوز

بی کیفیت ترین خودروها در انحصار شرکتی چینی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): در جدول رده بندی کیفی خودروها که به تازگی منتشر شده نام محصولات خودروساری مدیران خودرو در قعر جدول دیده می شود و این در حالی است که این خودرو با قیمتی به مراتب گران‌تر از خودروهای ایرانی به فروش می‌رسند

پارسينه نوشت: در حال حاضر تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای چینی عرضه شده در بازار ایران در مقایسه با قیمت و کیفیت خودروهای تولیدی در داخل کشور وجود ندارد ، این در حالی است که مردم و مسئولان در رابطه با لزوم کاهش قیمت ها هم عقیده اند و آنچه گفته شد به معنای سود هنگفت شرکت های خودرو سازی چینی و نمایندگان آنان در ایران در مقابل خودرو های بی کیفیتی است که مردم ارائه می دهند .

در سال 91 چيني‌ها توانستند توليد و واردات خودروهاي خود را به ايران، 105 درصد رشد داده و به یقین این آمار در سال 92 و 93 نیز با رشدی چشم گیر همراه بوده است.
به نقل از ایسنا شاه بیت این وضعیت نابه سامان کیفیت مربوط به خودرو سازی مدیران خودرو به ویژه ام.وی.ام X33 است. این خودرو در حالی در رتبه پانزدهم رده‌بندی قرار داشته و با نمره منفی 66.3 به قیمت حدودی بیش از 60 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد که کیفیت آن به مراتب کمتر از تندر 90 ای است که در رتبه چهارم رده‌بندی قرار داشته و به قیمتی نزدیک به نصف به فروش می‌رسد. کیفیت ام.وی.ام X33 حتی کمتر از پژو پارس، سمند و پژو 405 است که به طور میانگین با قیمت حدود 30 میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شوند.
جالب توجه آن است که بی کیفیت ترین خودروی موجود در ایران نیز چینی و متعلق به خودروسازی است که به آن اشاره شد و MVM110 حتی از خودروهایی که سهمی بزرگ در تلفات جانی تصادفات جاده ای دارند نیز در رده ای پایین تر قرار دارند . ام.وی.ام 530 تولیدی مدیران خودرو نیز در حالی در رتبه پانزدهم رده‌بندی قرار داشته و با نمره منفی 70 به قیمت 40 میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود که کیفیت آن در جدول رده‌بندی کیفی حتی از تیبای بیست و چند میلیون تومانی نیز کمتر است!
حال با توجه به کاهش حدودی سطح تحریم ها در صنعت خودروسازی به نظر می رسد زمان خداحافظی چینی ها با ایران فرارسیده و باید امیدوار بود با فراهم شدن شرایط مساعد به زودی شاهد راه اندازی خط تولید خودرو های با کیفیت تر خودورسازان مطرح اروپایی در ایران باشیم .
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied