شمانیوز
شما نیوز

منع بانکها از تبلیغات برای کارتخوان‌ها

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): بانک مرکزی اخیرا با صدور بخشنامه‌ای تبلیغات بانک‌ها بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان را منع کرد، اقدامی که به نظر می‌رسد بسیار زودتر باید برایش فکر و اقدام می‌شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، در ماه‌های اخیر بانک مرکزی به قصد اصلاح ساختار کارمزدها اعلام کرد که از ابتدای آبان ماه از تراکنش‌های خرید روی پایانه‌های فروشگاهی کارمزد دریافت خواهد کرد.

این اقدام بانک مرکزی از سوی اصناف که تنها ذینفعان استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان هستند و پرداخت کارمزد نیز مستقیما متوجه آنان بود به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

بزرگترین بهانه اصناف برای عدم پرداخت کارمزد تراکنش خرید این بود که اگر دستگاه‌ها برای بانک‌ها سودآور نیستند چرا تبلیغات وسیعی برای دستگاه ها توسط بانک‌ها انجام می‌شود؟

بانک مرکزی پس از گذشت یک ماه از مطرح شدن این انتقاد و ایجاد ابهام در اذهان عمومی ، اقدام به ابلاغ دستورالعملی به بانک‌ها کرد.

طبق این دستورالعمل بانک‌ها تا اطلاع ثانوی از هرگونه تبلیغ پایانه‌های فروشگاهی و اعطای جایزه و .... منع شده اند.

به گزارش فارس پیش از این نیز شاهد بودیم که بانک‌های کشور به صورت خودسرانه و در راستای اهداف بازاریابی و تبلیغ، بدون در نظر گرفتن قوانین بانک مرکزی کارمزدها را حذف کردند و باعث صدمات غیر قابل جبرانی در مسیر پرداخت الکترونیک کشور شدند حال باید دید این بانک‌ها امروز دستورالعمل آخر بانک مرکزی را اجرا خواهند کرد و آیا صدا و سیما از درآمد هنگفت این تبلیغات حاضر است چشم پوشی کند یا به چالشی تازه و ماجرای دنباله‌دار جدیدی بدیل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied