شمانیوز
شما نیوز

توضیح سازمان حج درباره هزینه ثبت‌نام عمره

مدیرکل برنامه‌ریزی و پذیرش سازمان حج و زیارت با ارائه توضیحاتی درباره هزینه ثبت‌نام سفر عمره اعلام کرد: ارزان‌ترین و گران‌ترین هزینه‌ای که برای ثبت نام عمره پرداخت می‌شود به ترتیب یک میلیون و 872 هزار و دو میلیون و 677 هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از ایسنا، حسن سرخوش با تاکید بر اینکه دفاتر خدمات زیارتی جز این مبلغ هزینه دیگری را از زائران دریافت نمی‌کنند‌، به خبرنگار حج و زیارت ایسنا‌ گفت: متقاضیان برای تشکیل گروه سه هزار تومان پرداخت می‌کنند که این مبلغ برای هر گروه است، نه هر نفر در یک گروه؛ یعنی ممکن است یک گروه پنج نفر و یا 10 نفر عضو داشته باشد، در هر حال سه هزار تومان پرداخت می‌کند‌. سقف گروه‌ها نیز 15 نفره است.

وی اضافه کرد: زائران جدا از این هزینه‌ها هیچ مبلغ دیگری را نباید به دفاتر خدمات زیارتی بپردازند. این دفاتر نیز هزینه ثبت نامی را پس از کسر سود و مبلغ ودیعه‌گذاری شده به صورت فیش صادر می‌کنند که زائر این مابه‌التفاوت را ظرف 72 ساعت پس از رزرو باید پرداخت کند.

او همچنین درباره ابهاماتی که در نخستین روز ثبت‌نام در کاروان‌های عمره برای برخی از متقاضیان نسبت به مبلغ هزینه ایجاد شد اظهار کرد: هزینه ثبت نام در دور نخست کاروان‌های عمره همان مبلغی است که از قبل اعلام شده که ارزان‌ترین آن یک میلیون و 872 هزار تومان و گران‌ترین آن دو میلیون و 677 هزار تومان است. این هزینه براساس دوری و نزدیکی ایستگاه‌های پروازی، نوع شرکت‌های هواپیمایی و کیفیت هتل‌ها تعیین شده است.

به گزارش ایسنا‌، برخی از مراجعین براساس اعلام قبلی سازمان انتظار امکان ثبت‌نام در کاروان‌های ارزان‌تر به مبلغ یک میلیون و 872 هزار تومان را داشتند، اما ظاهرا در روز ثبت‌نام بسیاری از دفاتر خدمات زیارتی اعلام کردند چنین مبلغی وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied