شمانیوز
شما نیوز

استاندار گیلان خبر داد:

عقب ماندگی 10% استان در بخش راه‌های روستایی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):استاندار گیلان با بیان اینکه با توجه به وجود بیش از دو هزار کیلومتر آزاد راه در کشور هنوز 11 کیلومترباقی مانده از آزاد راه رشت – قزوین تکمیل نشده است، گفت:در ایام تعطیلات با ورود حجم بالای مسافر به استان شاهد هستیم که این مسیر به گلوگاهی تبدیل شده و حتی در ایام پرترافیک مسافران 8 تا 12 ساعت متوقف می شوند.

به گزارش شمانیوز از سیاهکل، محمدعلی نجفی در حاشیه افتتاح تقاطع غیر هم سطح بازکیاگوراب در این شهرستان با اشاره به عقب ماندگی های گیلان در بخش راه های جاده ای و ریلی، اشهار کرد: با توجه به وجود 10 هزار کیلومتر راه ریلی که جزو افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود سهم استان از این راه ریلی تنها 360 کیلومتر است که این مقدار تاکنون به بهره برداری نرسیده است.
وی با اشاره به وعده مسئولان وقت در خصوص شنیدن سوت قطار در خرداد سال 91 افزود:رئیس جمهور تاکید ویژه ای در خصوص بهره برداری از این خط مهم ریلی دارند.
استاندار گیلان با بیان اینکه با توجه به وجود بیش از دو هزار کیلومتر آزاد راه در کشور هنوز 11 کیلومترباقی مانده از آزاد راه رشت - قزوین تکمیل نشده است، گفت:در ایام تعطیلات با ورود حجم بالای مسافر به استان شاهد هستیم که این مسیر به گلوگاهی تبدیل شده و حتی در ایام پرترافیک مسافران 8 تا 12 ساعت متوقف می شوند.
نجفی با اشاره به اینکه حل این مشکل از جمله اولویت های مهمی به شمار می رود که به آن توجه ویژه ای کرده ایم، تصریح کرد: تکمیل هر چه سریعتر 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت - قزوین که در همان دوران با 140 تا 150 میلیارد تومان اعتبار تکمیل می شد اکنون به بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی با اشاره به تعریض راه رودبار - منجیل، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای مسافر به استان تنها تعریض این جاده پاسخگو نیست و 11 کیلومتر باقیمانده باید تکمیل شود.
استاندار گیلان با اشاره به عقب ماندگی 10 درصدی استان در بخش راه های روستایی نسبت به میانگین کشوری، خواستار توجه ویژه مسئولان برای حل مشکلات استان شد.
نجفی افزود: کنار گذر انزلی - تالش ، تقاطع غیر همسطح فومن - شفت - آقا سید شریف، تکمیل راه پونل - آستارا و سنگر به سیاهکل از جمله پروژه های مهمی است که باید برای اجرای هر چه سریعتر آن تلاش کنیم.
وی با ابراز نارضایتی از عدم توسعه در بخش پروازهای هوایی استان خاطرنشان کرد:گیلان در این بخش در قیاس با سایر استان ها از عقب ماندگی هایی برخوردار است که باید برای جبران این عقب ماندگی ها کوشش کرد. سید رحمان موسوی

خبر تولیدی خبر از سید رحمان موسوی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied