شمانیوز
شما نیوز

غبار محرومیت بر تارک مشگین نقش بسته است!

.

در آستانه هفته بسیج که شایسته بود از خدمات ارزنده این سنگرسازان بی سنگر که دیروز در جبهه جنگ در مقابل امپریالیسم دنیا ایستادند و امروز در جبهه ی جنگ نرم غرب، افسران جنگ نرم مقام معظم رهبری در مقابل توطئه ها و ترفند های دشمنان، استوار و مقاوم هستند در هاله ای از سکوت هفته بسیج در شهرستان گذشت اما نماینده شما در آستانه هفته بسیج در سالن اجتماعات فرمانداری با استفاده از جایگاه دولتی و در زمان و مکان متعلق به بیت المال که نه تنها مشگین شهری ها در حقیقت متعلق به همه هفتاد و پنج میلیون مردم ایران اسلامی عزیزمان است، برخلاف قانون با منتسبین به یک جناح سیاسی (اصلاح طلبان ) نشست تشکیلاتی برگزار می کنند و در همین جلسه برای وحدت اصلاح طلبان و لوازم پیروزیشان در رقابت های سیاسی رهنمود! ارائه می کنند و به تصریح و تلویح له و علیه برخی ها موضع می گیرند ! آیا چنین جایگاهی که اولویت اولش کار سیاسی و تشکیلاتی و حزبی و جناحی است می تواند مجری بی طرفی در برگزاری انتخابات باشد؟

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی (زید عمره) وزیر محترم کشور جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم:

احتراماً، با عرض تسلیت ایام محرم و صفر و تبریک هفته بسیج چند نکته از فضای سیاسی و مدیریتی شهرستان مشگین شهر را به استحضار حضرت عالی می رسانم.

تشکر از حضرتعالی نسبت به حضورتان در مناطق محروم مشگین شهر ۱-از توجه و عنایت جنابعالی به خواسته های حقیر در نامه پیشین ( ۲۱ مهر, ۱۳۹۳) تشکر می کنم اینکه در سفر به مشگین شهر برخلاف رویه ی مرسوم سفرهای بعضی از مدیران کشوری و استانی که به تفریح در آبهای گرم منطقه و کباب خوری در رستوران مجتمع های خدماتی تفریحی همان مسیر خلاصه می شود، از مسیر ارشق و روستاهای تشنه آن منطقه که از آب شرب محروم مانده و جلای وطن نموده اند بازدید فرمودید و روستای پریخان و آلنی و دیگر مناطق مشگین شهر را مورد تفقد قرار دادید تقدیر و تشکر می کنم امیدوارم مسئولین محلی دمی از مشغله های سیاسی معطوف به قدرت فارغ شده و تحقق تصمیمات وزیر محترم کشور در منطقه را نیز پیگیری نمایند.

آیا مسئولین محلی علت پسرفت شهرستان را بررسی و به جنابعالی گزارش دادند؟ ۲-جناب آقای وزیر ! جنابعالی در شورای اداری شهرستان فرمودید: که در ده سال گذشته مشگین شهر کوچکترین پیشرفتی نکرده است ، درست ! آیا مسئولین محلی علت این پسرفت را بررسی و به جنابعالی گزارش دادند؟ بدیهی است که الفبا و اولین شرط پیشرفت و توسعه سرمایه گذاری است و با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی دولت راساً نمی تواند در مشگین شهر کارخانه تاسیس کند ، می ماند سرمایه گذاری بخش خصوصی ، که برای جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه محرومی مثل مشگین شهر نیاز به بسته های حمایتی مانند تسهیلات و امتیازات مناطق آزاد می باشد و این در حالی است که مشگین شهر اخیرا بر اساس مصوبه دولت از تبدیل به منطقه آزاد محروم و این امتیاز فقط به بخشهای دیگری از استان محدود شد ! ولی متاسفانه در حالی که مردم به دلیل همین خسارت و بی توجهی دولت و استانداری به مردم مشگین شهر ناراحت هستند در کمال تاسف نماینده شما در منطقه یعنی جناب فرماندار رسما اعلام می کند که مشگین شهر شرایط تبدیل به منطقه آزاد تجاری را ندارد و بدینوسیله صیغه محرومیت مشگین شهر از موهبت منطقه آزاد را قرائت کرد!

یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در اجتماع پرشکوه مردم ولایت مدار شهرستان در تابستان ۷۹

جناب وزیر محترم کشور در ادامه عرایضم از سفر پربرکت مقام معظم رهبری دامت برکاته به این خطه عالمان و عارفان مطالبی را بیان می نمایم که حضرت آقا می فرمایند: من‌ بارها به‌ دولت‌ و همچنین‌ مجلس‌ گفته‌ام‌ که‌ مسؤولیت‌ و اولویت‌ اول‌ شما رفع‌ مشکلات‌ اقتصادی‌ مردم‌ است‌ و آنهایی‌ که‌ این‌ واقعیت‌ روشن‌ را انکار می‌کنند، بیایند اینجا (مشگین شهر)، و دیگر مناطق‌ محروم‌ تا باورشان‌ بشود که‌ اولویت‌ اصلی‌ این‌ کشور و مردم‌ چیست‌. جناب آقای وزیر محترم کشور به عنوان یک شهروند دردمند و غبار محرومیت دیده از حضرتعالی استدعا دارم دستور بفرمایید بر اساس قانون تاسیس مناطق آزاد اعلام نمایند چرا مشگین شهر شرایط لازم را ندارد و یا کدام شرایط را ندارد ؟ محرومیت مشگین شهر را که با چشمان خودتان ملاحظه فرمودید و از مناطق مرزی مشترک شهرستان حضوراً دیدن کردید. ( هرچند مرزی بودن الزاما از شرایط تاسیس منطقه آزاد نیست) جناب آقای دکتر رحمانی فضلی! وزیر محترم کشور جذب سرمایه و سرمایه گذار نیازمند شرایطی مانند ثبات سیاسی و مدیریتی ، تضمین سود سرمایه گذار و امنیت اصل سرمایه و حمایت های قانونی مانند حمایت مالیاتی و تعرفه ای و غیر تعرفه ای و تسهیلاتی و بانکی و تضمین خرید محصول و عوارض گمرکی و غیره است که شامل حال مناطق آزاد می شود ، مسئولان استانی بفرمایند کدام یک از شرایط فوق ( که مشوق و تسهیل کننده سرمایه گذاری است ) به مشگین شهر عطا شده است ؟

مسئولین محترم شهرستان کسی که دلش هوای ابگوشت خوشمزه کرده باشد باید اول به فکر گوشت و روغن و پیاز و نخودش باشد!

بی توجهی به هفته مبارک بسیج و برگزاری ماراتن اصلاح طلبی با استفاده از امکانات بیت المال ۳-جناب آقای وزیر کشور ! نماینده شما به جای رسیدگی به وضعیت نانوایی ها و عمران و آبادی شهرستان و مقابله با معضل بیکاری سی هزار نفره و ترمیم و مرمت و بهسازی کوچه و جدول کشی خیابان های شهر و ایجاد فضای مناسب در ورودی و خروجی شهرستان و رسیدگی به روستاهای مناطق محروم در فصل سرما که از اولویت کاری مسئولین امر است، بیشتر مشغول کارهای سیاسی_رسانه ای برای تضعیف رقبای احتمالی نماینده مجلس است و به عبارت دیگر جاده صاف کن نماینده مجلس در انتخابات شده است و این وضعیت برازنده نماینده شما در شهرستان که فی الواقع نماینده دولت در منطقه است نمی باشد ! در آستانه هفته بسیج که شایسته بود از خدمات ارزنده این سنگرسازان بی سنگر که دیروز در جبهه جنگ در مقابل امپریالیسم دنیا ایستادند و امروز در جبهه ی جنگ نرم غرب، افسران جنگ نرم مقام معظم رهبری در مقابل توطئه ها و ترفند های دشمنان، استوار و مقاوم هستند در هاله ای از سکوت هفته بسیج در شهرستان گذشت اما نماینده شما در آستانه هفته بسیج در سالن اجتماعات فرمانداری با استفاده از جایگاه دولتی و در زمان و مکان متعلق به بیت المال که نه تنها مشگین شهری ها در حقیقت متعلق به همه هفتاد و پنج میلیون مردم ایران اسلامی عزیزمان است، برخلاف قانون با منتسبین به یک جناح سیاسی (اصلاح طلبان ) نشست تشکیلاتی برگزار می کنند و در همین جلسه برای وحدت اصلاح طلبان و لوازم پیروزیشان در رقابت های سیاسی رهنمود! ارائه می کنند و به تصریح و تلویح له و علیه برخی ها موضع می گیرند ! آیا چنین جایگاهی که اولویت اولش کار سیاسی و تشکیلاتی و حزبی و جناحی است می تواند مجری بی طرفی در برگزاری انتخابات باشد؟

اصلاح طلبی و اصول گرایی از گفتمان درون انقلاب نشات می گیرد البته نیروهایی که در منطقه ما به عنوان اصلاح طلب شناخته می شوند غالبا نیرو های نجیب و متعهد و معتقد به ارزشها و اصول نظام و پایبندی به قانون اساسی هستند و بدیهی است که روی سخن ما با این عزیزان نیست، اگر چه اصلاح طلبی و اصول گرایی از گفتمان درون انقلاب نشات می گیرد. امیدوارم انشاالله دغدغه این حقیر به عنوان یک مشگین شهری به موقع به سمع و نظر مبارک برسد شاید با تدبیر حضرتعالی شاهد تصمیمات و اقدامات اساسی برای جلوگیری از روند خسارت بار در منطقه باشیم.

والسلام علی من اتبع الهدی سید عقیل ابراهیم زاده

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied