شمانیوز
شما نیوز

سوء استفاده معصومه ابتکار از برنامه زنده تلویزیونی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):تلویزیون پنجشنبه شب شاهد مناظره ای به بهانه روز دانشجو بود که در آن بیشتر به موضوعات سیاسی کشور با کنایه و تلمیح پرداخته شد

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، معصومه ابتکار و عبدالحسین روح الامینی که در برنامه امروز، دیروز فردا مقابل یکدیگر نشسته بودند درباره نقش جنبش دانشجویی از دیروز تا فردا، تأثیر جریان‌های سیاسی بر جنبش دانشجویی و تأثیر جنبش دانشجویی بر جریان‌های سیاسی سخن گفتند. معصومه ابتکار در ابتدای برنامه دیروز، امروز فردا یاد شهدای جنبش دانشجویی را گرامی داشت و سپس به فرزند روح الامینی که در حوادث سال88 کهریزک جان خود را ازدست داد اشاره کرد و وی را شهید محسن روح الامینی نامید. ابتکار همچنین گفت: یاد دو محسن دیگر جنبش دانشجویی را گرامی می دارم . وی با ذکر این جمله نام محسن امین زاده و محسن میردامادی را بر زبان آورد و گفت: انشالله این عزیزان به زودی آزاد شوند تا بتوانند در چنین برنامه هایی شرکت کنند و از آن دوران ، شرایط فعلی و آینده صحبت کنند.

وی افزود: شانزده آذر مشعلی نورانی و درخشان برای جنیش دانشجویی ایران و حرکات ازادی خواه و ضد استعمار و استکابر بود که تا انقلاب اسلامی استمرار پیدا کرد. آن سه شهید نسبت به شرایط دوران خود بی تفاوت نبودند و در مقابل استبداد و دخالت بیگانه فعالانه برخورد و اعتراض کردند. بیداری جنبش دانشجویی یک مولفه جدی برای پویایی جامعه است، یک نوع بیداری در جنبش دانشجویی وجود دارد که این موضوع باعث ایجاد نقد و در پی آن اصلاح شرایط جامعه می شود.

ابتکار در بخشی از اظهاراتش با بیان اینکه «چطور تلویزیون تظاهرات های کشورهای غربی را نشانه ضعف آنها می داند اما در اینجا کسی نمی تواند اعتراض کند» افزود: مردم حق اعتراض و انتقاد دارند.وی ضمن تاکید بر اینکه اعتراض و انتقاد کردن قاعده دارد اظهارداشت: نیازمند اعتدال هستیم. مردم باید بتوانند حرف خودشان را بزنند.

وی با اشاره به فضای دانشگاهها و سکوت دانشجویان گفت: جوان اگر نتواند حرفش را بزند و نتواند اعتراض کنید این به معنای این نیست که مشکلی حل شده است بلکه جای دیگری مطرح می شود.

وی در پایان سخنانش از تلاش های این روزهای آقایان ابوترابی فرد، مطهری، آوایی و آقای نقویان تشکر کرد و گفت: اینها باعث امید است و باید بیشتر مطرح شود. امید مایه حرکت است. نباید اجازه دهیم یاس و نا امیدی در کشور رواج یابد. ابتکار با بیان اینکه« چتدسال اخیر دوره تک صدایی و بود و اصلاح طلبان حذف شده بودند» افزود: اگر نتوانیم تنوع و تکثر صداها را تحمل کنیم و اجازه حضور در عرصه اجتماع و سیاست دهیم تحول ایجاد نخواهد شد. باید بتوانیم اختلاف سلیقه را به فرصت تبدیل کنیم.

روح الامینی در ابتدای سخنانش گفت: ایکاش نمایندگان جنبش دانشجویی فعلی هم در کنار ما بود ند.

وی که سعی می کرد از فردی نام نبرد با لبخند گفت 16 سال پیش از رییس جمهور خواستیم بیاید در دانشگاه پاسخگوی دانشجویان باشد که ایشان سنگینی نشان دادند و نیامدند. روالامینی که فرزندش در قضایای پس از انتخابات سال 88 در کهریزک کشته شد اظهار داشت: بعد از ابتلایی که برای ما پیش آمد و اتفاقی که برای فرزندم پیش آمده رسانه های خارجی خیلی ازمن خواستند با آنها مصاحبه کنم که حتی یکبار با آنها مصاحبه نکردم و پرونده فرزندم را از طرق قانونی در داخل پیگیری کردم.

روح الامینی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید برگردیم منصفانه به وضعی که هستیم به آینده نگاه کنیم گفت: باید از منظر علاج جویانه ارائه راه حل داشته باشیم. خمودگی در دانشجو بداست، الان باید نگاه کنیم که در خوابگاه ها چی مصرف می کنند، نسلی که درجهاد سازندگی فعال بود، نسلی که لانه جاسوسی را تسخیر کرد، آن نسل بسیار با مردم در ارتباط بودند. تأثیری که در جهادسازندگی تابستان 58 برای خدمت به مردم داشت ارتباط با مردم بود. وی تاکید کردمقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان مرداماه توصیه هایی داشتند که باید عمل شود.

گفتنی است برنامه این هفته دیروز،امروز،فردا فضایی کاملا متفاوت داشت و مجری برنامه بیطرفانه نشست را اداره کرد و از قطع کردن بی مورد سخنان شرکت کنندگان خودداری ورزید.این رفتار مجری تا پایان برنامه ادامه یافت.

از سوی دیگر روح الامینی و ابتکار حتی در مواردی که با عقاید یکدیگر مخالف بودند،رفتار و واکنش متینی داشتند و همین امر موجب شد فضای گفت وگو روندی منطقی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied