شمانیوز
شما نیوز

حضورنوازندگان زن درکنسرت‌ها مانعی ندارد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد حضور نوازندگان زن در کنسرت‌هایی که مجوز ارشاد را دارند، بلامانع است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین نشست از سلسله نشست‌های تبیین سیاست‌های راهبردی وزارت ارشاد در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در جمع خبرنگاران گفت: سازمان سینمایی در ادامه سیاست‌های راهبردی برای تولید فیلم‌های فاخر در نظر دارد از فیلم‌هایی که روحیه امید و اعتماد را در جامعه تقویت می‌کند نیز حمایت کند.به گفته وی، در مجموع از فیلم‌هایی که از نظر محتوا و مضمون بتواند به افزایش مخاطب سینما کمک کند، حمایت خواهد شد.وی با اشاره به حمایت از تولید در بخش خصوصی سینما گفت: همانطور که قبلا هم اشاره شده ما به حمایت از تولید در بخش خصوصی احترام می‌گذاریم و اولویت سازمان‌ سینمایی در تولید فیلم در بخش خصوصی توجه به مضامین منطبق با مضامین اسلامی و برطرف کردن نیازهای جامعه است.سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: سیاست‌های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق نقشه مهندسی فرهنگی دربرگیرنده برنامه توسعه پنجم، سیاست‌های ابلاغی و انتفاع جامعه از فرهنگ و هنر و ایجاد امید به زندگی و ترویج سبک زندگی اسلامی در مسیر تحقق عدالت است.

حمایت از تئاتر
نوش‌آبادی با اشاره به سیاست‌های حمایت از تئاتر و هنرهای نمایشی گفت: در بحث سیاست حمایتی از تئاتر و هنرهای نمایشی، تولید آثاری که بتواند در این بخش جذب مخاطب بیشتری داشته باشند، مد نظر است زیرا یکی از ضعف‌های حوزه نمایشی، تولید آثار ضعیف و به نوعی کاهش مخاطب بوده است. در همین راستا باید تلاش کنیم سیاست‌های تقویتی در حوزه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث تئاتر و هنرهای نمایشی را اجرایی کنیم.این مقام مسئول با اشاره به راه‌اندازی ارکستر سمفونیک و ملی توضیح داد: راه‌اندازی این دو ارکستر از جمله مباحثی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به آن توجه ویژه‌ای دارد بنابراین درصدد هستیم این ارکسترها از حالت تعطیلی بیرون آیند.
نواختن ارکسترها در جشنواره
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ارکسترهای سمفونیک و ملی در دوره‌های گذشته در پی سهل‌انگاری‌هایی به تعطیلی‌ها کشانده شد اما سعی داریم روند راه‌اندازی این دو ارکستر را به جریان بیندازیم تا شاهد اولین حضور آنها در جشنواره موسیقی فجر باشیم.نوش‌آبادی همچنین در پاسخ به این نکته که چرا حضور نوازنده زن در کنسرت‌هایی که در شهرستان‌ها با مجوز وزارت ارشاد برگزار می‌شود با مشکل مواجه است؟ گفت: حضور نوازنده‌های زن در کنسرت‌هایی که به شکل جمعی برگزار می‌شود، بلامانع است و آنچه باعث صادر نشدن مجوز برای بانوان در عرصه موسیقی می‌شود، اجرا به صورت تک‌خوانی و تک‌نوازی است. همچنین آواز و اجرای نوازندگان زن در اجراهای ویژه بانوان بلامانع است. بنابراین اگر وزارت ارشاد مجوزی برای حضور جمعی بانوان ارائه داده، گروه‌های تندرو نمی‌توانند مانع شوند اما به طور طبیعی باید افرادی که در این کنسرت‌ها حضور می‌یابند رعایت عفاف و حجاب را بکنند تا این مسائل حساسیت ایجاد نکند. ما هم از هنرمندانمان درخواست داریم که به برخی مسائل حساسیت‌زا توجه کنند.نوش‌آبادی درباره صدور مجوز برای گروه ها و خواننده‌های زیرزمینی نیز اینگونه واکنش نشان داد: مجوزهایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آثار صادر می‌کند مبتنی بر آثار است نه شخصیت افراد. مجوزهای ما روی اثر و محتوا تأکید دارد و اگر اثری که درخواست مجوز داده محتوای مناسبی داشته باشد مجوز می‌گیرد. شاید شخص مجوزگیرنده سابقه‌ خوبی در جامعه نداشته باشد.وی مشخصا درباره افرادی چون امیرحسین‌مقصودلو معروف به امیرتتلو و آرمین گفت: درباره این دو فرد هنوز مجوز اعطا نشده است و باید آثارشان دوباره ارائه شود. درباره آمدن یانی، خواننده به ایران نیز اطلاعی ندارم چرا که به وزارت ارشاد ارتباطی ندارد.
دنیا فیلم «محمد(ص)» را خواهد دید
همچنین وی با اشاره به حضور فیلم«محمد(ص)» در بخش ملی جشنواره فجر امسال، تاکید کرد شرایط پخش بین‌المللی این فیلم فراهم خواهد شد. حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگاری درباره حذف فیلم «محمد (ص)» از بخش ملی جشنواره فیلم فجر به دلیل انتصاب مجید مجیدی به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره گفت: یکی از وظایف مهم در امور سینمایی فراهم کردن شرایط مناسب برای دیده شدن این فیلم سینمایی توسط مخاطب ایرانی و بین المللی است؛ چراکه ساخت چنین فیلمی از مهمترین وظایف فرهنگی کشور بوده است.وی افزود: نشان دادن شخصیت والای پیامبر اسلام (ص) با شناخت کامل، بینش و آگاهی درستی که در ساخت این فیلم وجود داشته اشت، از جمله دستاوردهای مهم سینمای کشور به حساب می‌آید. به اعتقاد من، فیلم هایی که تاکنون از این شخصیت آسمانی توسط سایر فیلمسازهای دنیا ساخته شده، دارای نواقص و ایرادهای فراوانی است و نخستین‌بار است که در سینمای ایران به همت مجید‌مجیدی به عنوان یک فیلمساز مسلمان و عوامل حرفه ای تولید، چنین اثر مثال‌زدنی در جهان اسلام ساخته می شود.نوش‌آبادی بر جایگاه شاخص فیلمسازی مجید مجیدی و شناخت وی از موضوعات مذهبی اشاره کرد و توضیح داد:‌ به اعتقاد من، مجید مجیدی به عنوان کارگردان مسلمان می تواند بهترین چهره از حضرت محمد(ص) را به دنیا معرفی کند. بار دیگر تاکید می‌کنم که ساخته شدن فیلمی بر اساس آرمان های اسلام درباره شخصیت والای حضرت محمد(ص) از جمله برنامه های مهم فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.وی درباره عرضه بین المللی این فیلم گفت: فیلم «محمد(ص)» تنها مصرف داخلی ندارد، بلکه علاوه بر مخاطبان ایرانی این فیلم برای دنیا مهم خواهد بود.نوش‌آبادی در پایان تصریح کرد: مطمئن هستم که مجید مجیدی فیلم خوب، بزرگ و ماندگاری ساخته است و امیدوارم بتوانیم گام بزرگی در جهت نمایش این فیلم سینمایی در دنیا برداریم. آرمان
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied