شمانیوز
شما نیوز

طلاق عاطفی عامل خشونت و قتل های زناشویی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): کمرنگ شدن ارزش های دینی، اخلاقی، فقدان کسب مهارت های زندگی در مدیریت احساسات و ضعف قدرت در کنترل غرایز جنسی از دلایل اصلی بروز روابط فرا زناشویی می باشد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، مجید ابهری استاد دانشگاه و آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه 20 درصد خانواده ها در کشور نیز دچار طلاق عاطفی هستند، گفت: در این خصوص نیز زن و مرد با یکدیگر زندگی می کنند اما هر یک به دنبال خواسته های خود هستند مثلا فشار فرهنگی خاص خانواده های طرفین و سایر عوامل سبب می شود ادامه زندگی محقق شود که گاها نتایج بسیار نامطلوبی را نیز به دنبال دارد.

ایشان افزودند، طلاق به عنوان عامل پایان دهنده به روابط زناشویی زشت ترین حلال در باورهای دینی ماست چرا که باعث گسست عاطفی و عوارض روحی روانی می شود. وی افزود: در چنین شرایطی اگر پای فرزندی در میان باشد تغییرات سرنوشت او بعد از جدایی موجب اندوه اطرافیان گشته و در مورد آینده وی باید نگران باشیم.

به گفته ابهری، دو نوع طلاق روانی و عاطفی وجود دارد که در طلاق روانی زن و شوهر با حفظ روابط زناشویی با یکدیگر زندگی می کنند اما به هیچ وجه از زندگی رضایت روانی نداشته و به نحوی بالاجبار در کنار یکدیگر قرار دارند.

وی با بیان اینکه 20 درصد خانواده ها در کشور نیز دچار طلاق عاطفی هستند، گفت: در این خصوص نیز زن و مرد با یکدیگر زندگی می کنند اما هر یک به دنبال خواسته های خود هستند مثلا فشار فرهنگی خاص خانواده های طرفین و سایر عوامل سبب می شود ادامه زندگی محقق شود که گاها نتایج بسیار نامطلوبی را نیز به دنبال دارد.

این آسیب شناس اجتماعی دلیل برخی از قتل های زناشویی، افزایش خشونت های خانوادگی و روابط زناشویی غیرمتعارف را از نتایج مستقیم زندگی در شکل طلاق عاطفی دانست. وی خاطرنشان کرد: نتایج نیازهای مالی نیست که زن و شوهر را به یکدیگر پیوند می دهد بلکه نیازهای عاطفی، جنسی و نیاز به محبت باعث می شود زن و مرد به روابط فرازناشویی کشیده شوند.

این مدرس دانشگاه با ابراز تأسف از رواج چنین روابطی گفت: علیرغم توصیه های کارشناسان بر نقاط منفی این نوع زندگی و تآکید آنها بر جدایی در این روش، هنوز بعضی از زوجین حاضر هستند معیارهای اخلاقی را زیر پا گذاشته اما نام طلاق بر روی آنها گذاشته نشود. وی کمرنگ شدن ارزش های دینی، اخلاقی، فقدان کسب مهارت های زندگی در مدیریت احساسات و ضعف قدرت در کنترل غرایز جنسی را از دلایل اصلی بروز روابط فرا زناشویی عنوان کرد و افزود: در این زمینه نقش شبکه های ماهواره ای و فضاهای سایبری در تقویت و افزایش این نوع روابط بی تأثیر نیست.

شبستان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied