شمانیوز
شما نیوز

گزارش عملکرد تیم تراکتورسازی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): تیم تراکتورسازی در نیم‌فصلی رؤیایی موفق شد قهرمان لیگ برتر ایران لقب گیرد تا در نیم‌فصل دوم برای رسیدن به کاپ قهرمانی پرانگیزه ظاهر شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برای تراکتورسازی تبریز نیم‌فصلی بسیار خوش‌یمن بود که علاوه بر قهرمانی در آن، نتایج بسیار خوبی را با جوانانی گرفت که اکثراً بومی بودند و از طریق تراکتورسازی به فوتبال ایران معرفی شدند.

قبل از آغاز فصل و زمانی که تیم تراکتورسازی، رسول خطیبی را به‌عنوان سرمربی خود در این فصل از رقابت‌ها معرفی کرد و به دنبال آن جدایی اکثر ستاره‌های تراکتور و پیوستن بازیکنان نه‌چندان نامی به این تیم، کم‌تر کسی را به درخشش این تیم امیدوارم می‌کرد.

اما خطیبی به‌ مرور زمان توجه‌ها را به تیم جوان و اکثراً بومی خود جلب کرد، برد 4-2 مقابل پیمان که قهرمان استان تهران بود و سپس برد 3-2 مقابل تیم ملی جوانان و البته قهرمانی در جام شهدا که با برد تیم‌های پیکان و استقلال تهران حاصل شد، تبریزی‌ها را به تیم خود امیدوار کرد.

داوران حق تراکتور را ضایع نکنند رسول خطیبی درباره نیم‌فصل نخست به خبرنگار تسنیم در تبریز می‌گوید: اگر بخواهم واقعیت را بگویم، باید بگویم که تنها بازی که برای خود من دلچسپ نبود، بازی آخرمان مقابل نفت تهران بود. هرچند من این مسئله را در هیچ جایی نگفته بودم، اما اینجا اعلام می‌کنم که تیم در بازی با نفت تهران اصلاً شرایط خوبی نداشت، مثلاً ادینیو که فرزندش به دنیا آمده بود، تبریز را ترک کرد و تنها یک روز مانده به بازی نفت به تمرینات تیم برگشت.

وی افزود: حبیب گردانی و شاهین ثاقبی که در اردو تیم ملی حضور داشتند و آن‌ها نیز یک روز مانده به بازی به تمرینات تیم اضافه شدند. مصدومیت محمد ایران پوریان در حین بازی، محرومیت خالد شفیعی که همه این‌ها دست‌به‌دست هم داد تا ما در این هفته هماهنگ تمرین نکنیم و این بازی را از دست بدهیم.

سرمربی تیم تراکتورسازی خاطرنشان می‌کند: با اینکه اعتقاددارم از لحاظ فنی، آن نمایشی را که در بازی‌های گذشته انجام داده بودیم، در این دیدار نتوانستیم ارائه کنیم اما خدا را شاکریم که شرایطی به وجود آمد تا ما قهرمان نیم‌فصل شویم. اما امیدوارم از این به بعد کمیته داوران کمی نگاه متفاوت‌تری نسبت به تیم ما داشته باشد چون در تمامی بازی‌ها یک صحنه را هم نمی‌توانید پیدا کنید که داور به نفع تراکتور سوت زده باشد. حداقل اگر داوران به نفع ما سوت نمی‌زنند حداقل حق تیم ما را هم ضایع نکنند.

نیم‌فصل نخست تراکتور زیر ذره‌بین تسنیم

تراکتورسازی -فولاد خوزستان (سوپر کاپ مجازی با سه امتیاز شیرین)

9مرداد 93 تراکتور در اولین بازی خود در لیگ برتر به مصاف فولاد خوزستان، مدافع عنوان قهرمانی رفت. این دیدار که از ساعت 17:30 با قضاوت علیرضا فغانی آغازشده بود، با نتیجه 2-1 به نفع تراکتور به اتمام رسید تا تراکتور سه امتیاز از اولین بازی خود با خطیبی بگیرد.

ذوب‌آهن اصفهان-تراکتورسازی (تساوی در یک دیدار کسل‌کننده)

تراکتور در دومین بازی خود روز 17 مرداد 93 و در استادیوم فولادشهر اصفهان مقابل ذوب‌آهن این شهر قرار گرفت که این دیدار با نتیجه تساوی 0-0 به پایان رسید تا تراکتور چهار امتیازی شود.

تراکتورسازی -ملوان بندر انزلی (سه امتیاز با ادینیو)

در روز 24 مرداد تراکتورسازی در سومین دیدار خود به مصاف ملوانی رفت که در آن زمان با دو تساوی پی‌درپی 2 امتیازی بود و در رده نهم جدول جای گرفته بود. این دیدار که در استادیوم یادگار امام تبریز برگزار شد با برد 1-0 این تیم همراه بود. ادینیو زننده تنها گل تراکتور در این دیدار بود.

پدیده مشهد-تراکتورسازی (اولین باخت تراکتور با خطیبی)

این دیدار در استادیوم ثامن‌الائمه مشهد و در حضور حدود 25 هزار نفر از هواداران تیم پدیده، به قضاوت پیام حیدری برگزار شد که در نهایت این تیم میزبان بود که با تک‌گل مدافع منته نگرویی خود توانست تراکتور را با شکست بدرقه کند.

تراکتورسازی -صبا قم (بازگشت رؤیایی)

در این دیدار که پنجمین تجربه خطیبی بر روی نیمکت تراکتور بود، علی رقم اینکه تراکتور نیمه اول را با باخت 2-1 به رختکن رفته بود، درنهایت 4-2 پیروز از زمین‌بازی خارج شد تا این بازی استارتی بر بردهای متوالی تراکتور باشد.

تراکتورسازی -نفت مسجدسلیمان (سرخ‌ها در اوج)

این بازی که در هفتمین روز از ششمین ماه سال برگزار شد، دومین بازی متوالی تراکتور در خانه بود که شاگردان رسول خطیبی در این دیدار توانستند مهمان خود را که اصلاً شرایط خوبی هم در جدول نداشت با سه گل مغلوب کنند.

پرسپولیس تهران-تراکتورسازی (پایان دراماتیک با نریمان جهان)

این دیدار که همانند تمامی بازی‌های تراکتور با سرخابی‌های پایتخت از حساسیت خاصی برخوردار بود، در استادیوم آزادی و در حضور هواداران هر دو تیم برگزار شد. در این دیدار ابتدا پرسپولیس با گل دقیقه 38 بنگر از حریف خود پیش افتاد، اما تراکتورسازی بازهم بازگشت خوبی داشت و توانست با درخشش سامان نریمان جهان به برتری 3-1 برسد و پرسپولیس را شکست دهد.

تراکتورسازی -راه‌آهن تهران (در هم کوبیدن راه‌آهن با طعم صدرنشینی)

در آن مقطع تراکتور در بهترین شرایط خود بود و درحالی‌که به کمتر از سه گل راضی نمی‌شد، در نیمه اول با نتیجه 1-1 مقابل این تیم متوقف شد، اما در نیمه دوم با ارائه یک بازی سراسر هجومی توانست سه بار دروازه را آهن را بازکرده، 4-1 این تیم را مغلوب کند و البته برای اولین بار در این فصل طعم صدرنشینی را بچشد.

استقلال خوزستان-تراکتورسازی (فرار از باخت در جهنم خوزستان)

شاگردان خطیبی پس از بردهای متعدد و پر گل، در این دیدار مقابل استقلالی قرار گرفتند که در هفته‌های گذشته علی رقم ارائه بازی‌های تماشایی، با بدشانسی نمی‌توانست نتیجه مناسبی کسب کند. در این مسابقه هم بسیار بهتر از تراکتورسازی تبریز عمل کرد اما درنهایت این بازی به‌تساوی 2-2 انجامید.

تراکتورسازی -سپاهان اصفهان (تساوی در روز آشتی هواداران با یادگار امام)

این دیدار که بدون شک حساس‌ترین بازی هفته دهم لیگ برتر بود، به‌طور کاملاً محسوسی تحت تأثیر این نام قرار گرفت، به‌طوری‌که در نیمه اول حتی یک فرصت هم بر روی دروازه تیم‌ها اتفاق نیفتاد. هرچند در نیمه دوم بازی بهتر شده و هر دو تیم توانستند یک‌بار دروازه یکدیگر را باز کنند. اما بازهم نتیجه دلخواه رسول خطیبی به دست نیامد.

سایپا البرز-تراکتورسازی (امتحان شاگردان سابق در کلاس آقا معلم)

در هفته دوازدهم، تراکتور مقابل یاران مجید جلالی قرار گرفت. در این دیدار تراکتور اگر کمی بهتر از فرصت‌هایش استفاده می‌کرد، می‌توانست با اختلاف زیاد بر سایپا غلبه کند. اما این اتفاق رخ نداد تا گل دقیقه 13 محسن دلیر تنها گل این دیدار باشد و تراکتور را همچنان در صدر نگه دارد.

تراکتورسازی -پیکان تهران (باختی که پشت پرده ماند)

این دیدار که همانند تمامی بازی‌های این هفته پخش زنده تلویزیونی نداشت با برد 2-1 پیکان تهران همراه شد تا دومین شکست تراکتورسازی تبریز در لیگ برتر رقم بخورد و فاصله امتیازی با تیم دوم جدول به عدد 2 کاهش یابد.

گسترش فولاد تبریز-تراکتورسازی (دربی از دید همه مخفی ماند)

دربی تبریز در روز جمعه 9 آبان در استادیوم یادگار امام تبریز برگزار شد که درنهایت تراکتور موفق به شکست 3-1 گسترش فولاد شد. این برد تراکتور همانند باخت هفته پیشش مقابل پیکان از دید مردم محفوظ ماند.

تراکتورسازی -استقلال تهران (فرار استقلال از باخت در دقیقه 90)

بدون شک سیزدهمین دیدار تراکتورسازی در لیگ برتر، حساس‌ترین دیدار این تیم هم بود. تراکتور که در آستانه قهرمانی نیم‌فصل قرار داشت و با برد در این مسابقه می‌توانست در یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها قهرمانی نیم‌فصل خود را مسجل کند. با نتیجه 2-2 مقابل این تیم متوقف شد و نتوانست استقلال را شکست دهد تا همه‌چیز به هفته آخر کشیده شود.

نفت تهران-تراکتورسازی (باخت هم مانع قهرمانی نشد)

این دیدار آخرین بازی تراکتور در نیم‌فصل اول بود که تراکتور می‌توانست با تنها یک امتیاز، قهرمانی نیم‌فصل را اذعان تراکتورسازی کند. اما باخت 2-1 مقابل این تیم تراکتور را در آستانه از دست دادن عنوان قهرمانی نیم‌فصل قرار داد اما خوش‌شانسی تراکتوری‌ها در آنجا بود که سپاهان، مقابل سایپا متوقف شد تا قهرمانی نیم‌فصل نصیب تراکتور شود.

گزارش: توپچی‌پور

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied