شمانیوز
شما نیوز

الشرق الاوسط:

لایحه ضدایرانی 60 سناتور در ماه ژانویه در کنگره آمریکا مجددا مطرح می‌شود

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): الشرق الاوسط نوشت بعد از تمدید مذاکرات هسته ای، کنگره آمریکا قصد دارد وارد عمل شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط؛ ممکن است تمدید مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران‌ به مشکل اصلی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تبدیل شود که مجبور است با کنگره ای که اکثریت اعضای آن جمهوری خواه هستند بر سر تشدید تحریم ها بر ضد ایران تعامل کند.

با وجود اینکه کنگره آمریکا، همزمان با اعلام تمدید مذاکره، به سبب تعطیلات عید شکرگذاری تعطیل بود، برخی در کنگره، عملا وارد عمل شده اند تا کنگره، قانونی را تصویب کند که به موجب آن به ایران هشدار داده می‌شود در صورتی که توافق نهایی بعد از پایان مدت تعیین شده، حاصل نشود، آمریکا تحریم های اقتصادی بی سابقه‌ای بر بخش های راهبردی ایران مانند نفت، معدن و ساختمان اعمال خواهد کرد. برخی اعضای پارلمان آمریکا می‌گویند، رهبر ایران مجبور به عقب نشینی خواهد شد.
اما برخی کارشناسان آمریکایی معتقدند تشدید زودهنگام تحریم ها، شاید تاثیری منفی داشته باشد.
جان برادشو، مدیر مرکز پژوهش های امنیت ملی، می‌گوید: ایرانی ها به آمریکا اعتماد نخواهند کرد برای طولانی مدت به تعهدات خود پایبند باشد.
برخی اعضای جمهوری خواه مجلس سنا،‌ مانند جان مک کین، لیندسی گراهام، کیلی ایوت، می‌گویند: تمدید مذاکرات باید با تحریم های بیشتر همراه باشد و کنگره باید توافق نهایی بین ایران و آمریکا را تصویب کند.
به نوشته الشرق الاوسط، از دسامبر 2013 دست نوشته‌ای درباره اعمال تحریم‌های بیشتر برضد ایران، وجود دارد که 60 سناتور از مجموع صد سناتور آن را امضا کرده اند اما به سبب مهارت کاخ سفید این پیش نویس هنوز راه به جایی نبرده است. اما ممکن است با منتقل شدن سنا به جمهوری‌خواهان در ژانویه آینده، این طرح مجددا مطرح شود.
انتهای پیام/
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied